Grotere tophat nuttig bij standaard auto?

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Grotere tophat nuttig bij standaard auto?

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    squatman

Voor mijn dump valve heb ik recent een t-stuk gekocht. Maar die slappe pijp wil ik nu eigenlijk toch in zijn geheel vervangen. En dan heb ik 2 opties gezien:

http://www.txautosport.co.uk/z20let-tophat–powerpipe-dv-connection-166-p.asp

en

http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=670003&hid=1082&lhid=&lvid=&mid=94

Een verschil van zo’n € 45,-. TXautosport zegt wel free delivery maar of dit ook voor NL geldt vraag ik me af. Maar ik vraag me meer af of het vervangen van de tophat door een grotere diameter echt meerwaarde geeft op een verder standaard zafira? Heeft iemand daar ervaring mee?

kelderbier

Die van mtech geeft zoiezo geen extra gasrespons. Ik rij zelf met die van tx Autosport op de OPC en kan je zeggen dat het verschil heel goed te merken was, extra giftig met gas geven, maar mijn blok is niet standaard meer.

squatman

310pk is niet bepaald standaard meer :D Maar denk dat ik beter kan doorsparen en dan gelijk al het buiswerk vervang incl. intercooler. Dan geeft zeker resultaat! En als dan toch de voorbumper eraf ligt kan ik net zo goed gelijk de precat vervangen. En als ik dan toch bezig ben gelijk een “phase 1” chip erin gooien. Ik kan maar beter wachten tot december wanneer ik de 13e maand krijg. :D

kelderbier

Klopt, ik denk dat het verschil op een gechipte auto beter te merken is.

De tip is om te kijken wat je doel is (hoeveel pk ?) en telkens het verlanglijstje afvinken. Dan tuner opzoeken die een chip op de bank schrijft zodat je zeker weet dat blok lekker loopt.

Mijn doel met de coupe is maximaal 240 pk omdat deze voor woon-werk verkeer is.
            – Goede uitlaat van Milltek eronder met sportcat
            – direct airflow box erop
            – blowoff erop
            – Chip op maat geschreven.

squatman

Mijn doel is vrij low end. Ik hoef geen pk monster want de wagen is voor woon-werk en vervoer van de kids. Maar ik ben al snel aan het standaard vermogen gewend. En met een paar eenvoudige ingrepen heb je op een turbo motor al een aardig resultaat. Binnen een half jaar wil ik de spullen bij elkaar hebben:
              – direct airflow
              – fmic + harde buizen (bov is onderweg)
              – precat vervanging
              – chippen.

Dan kiep ik er alles in een weekend op en kan ik naar de tuner voor het afstellen :) De uitlaat komt ook aan bod maar ik wil geen herriepijp. Vroege reed ik met een open 3″ uitlaat met alleen een einddemper. Leuk toen ik nog jong was maar nu wil ik niet meer dan een aardige brom. Wel horen dat je iets sportiefs onder de motorkap hebt liggen zonder doof te worden.

Heb ik nog wat uitzoekwerk te gaan en hoef ik me voorlopig niet te vervelen. Ook financieel werkt een doel bevorderend. Alleen de vrouw nog overtuigen :angel

dion87

Die slappe buizen vervangen merk je echt wel. Rij nog met standaard map en heb me hele aanzuigtraject aangepast met silicone en rvs.

Corsa_GSi
                Deelnemer

Bij TX kost het verzenden naar NLD ongeveer 25 POND per doos.

Als er voldoende mensen meedoen om daar te bestellen, wil ik wel weer wat regelen ;)

boeiend

@Corsa_GSi wrote:

Bij TX kost het verzenden naar NLD ongeveer 25 POND per doos.

Als er voldoende mensen meedoen om daar te bestellen, wil ik wel weer wat regelen ;)

Ik voel wel wat voor zo’n kitje :), dus bij deze meld ik me aan.

squatman

Die verzendkosten zag ik ook al… Ik wacht even tot ik de financiën bij elkaar heb om gelijk meerdere zaken te kopen. Uiteindelijk altijd goedkoper dan telkens beetjes. Over een paar maanden neem ik anders wel contaact met je op :)

Corsa_GSi
                      Deelnemer

Doe me maar een PM of email met wat je wilt hebben als je er klaar voor bent.

squatman

Komt goed :thumb

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.