Forumindex › Forums › Techniek › Banden, remmen en onderstel › Grotere remmerij Manta A
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 maart 2011 om 06:41 #17234975
Hallo medeliefhebbers, denkers en tipgevers:
Zoals de meeste wel weten ben ik met een Manta A bezig.
Deze is afgelopen week goedgekeurd waardoor ik
eindelijk een stuk kon gaan rijden.
Ze rijdt werkelijk waar super, maaaaaaar (en nu komt het)
ik ben niet tevreden over de remmerij.Vergeleken met de C kadett waar ik dagelijk in rij, remt de
manta werkelijk voor geen meter!.
Met mijn C-kadett rij ik met 2.2 remmerij van een rekord
(de geventileerde versie).Ik heb nog een set 2.2 remmerij liggen, maar het monteren
op de manta is hem niet geworden omdat ik dan met
mijn remslangen in de knoop kom. Omdat deze (bij een manta)
De veren moeten kruisen, want het beugeltje voor de slang
zit bij de manta aan de voorkant van de veren in tegenstelling
tot de kadett waar het beugeltje op het chassis achter de veren zit.
Hierdoor hoeven de remslangen bij de kadett de veren niet te ”kruisen”.Nu is mijn vraag aan jullie. Wat bouwen jullie in een A-manta?
En van welke type auto’s?
Eventuele tips? (foto’s zijn heel erg welkom).mvg Gerry
31 maart 2011 om 09:09 #17847047Volgens mij is de honda schijven met volvo 240 klauwen combo goed te doen, is vierpots met 262 mm geventileerde schijven. Ik heb het zelf gebouwd om op me b kadett te komen, maar bij jou zat het niet veel anders moeten zijn.
19 mei 2011 om 11:45 #17847048Ik heb momenteel de remklauwen van een e kadett gsi 16v eronder zitten, ook met geventileerde schijven. Maar dan heb je hetzelfde probleem met de remslangen, ik heb er 2 aan elkaar geknoopt om genoeg lengte te hebben (na lang zoeken in de “ouderemslangenbak” van de groothandel hier).
Dit remt wel aardig hard, maar ik ben van plan om over te gaan op de vierpots met 262 schijven (wat hierboven ook staat), aangezien de kadett remklauwen net iets tever naar binnen komen en de stabilisator stang dan net raken. Heb ik opgelost door m’n maximale stuuruitslag in te korten maar das niet altijd even fijn rijden.Verder komen op m’n achteras ook schijven, met n verdeler ertussen zodat ik de remdruk naar achter kan regelen (wel zo fijn met nat weer)
19 mei 2011 om 19:09 #17847049he die 1600 remmen ken ik van de week halen heb je ze nog nodig om te proberen?
10 juni 2011 om 15:19 #17847050Waarom moeilijk doen als het zo gemakkelijk is! :D
Het beugeltje achter de veer plaatsen. :vertag
:kewlpics :jerry :jerry :jerry -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.