Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › grotere injectoren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 september 2010 om 14:26 #17225652
loont het zich om op een C20XE grotere injectoren te zetten?(met instelbare drukregelaar)
zo ja, welke kan ik dan het beste nemen?Motor heeft al aardig wat aanpassingen achter de rug;)
7 september 2010 om 15:59 #17725813ligt aan je aanpassingen.
zolang je met orgineel mm draait is een instelbare regelaar voldoende in mijn ogen icm chip op maat.7 september 2010 om 16:23 #17725814heb nu het volgende.
Lexmaul in-en uitlaatspruitstuk
267graden nokken
verstelbare poellies
licht vliegwiel
chip op maat door DDVdus alleen die verstelbare regelaar is goed volgens jou?;)
7 september 2010 om 16:25 #17725815x20xev injectoren zijn net een tikkeltje groter maar scheelt niet veel
wel heb je daar bij een instelbare regelaar nodig want die injectoren werken standaard op 3 bar.
pastry rijdt met hele grote injectoren op een c20xe motor, maar die heeft ook een compleet ander management (vems)
7 september 2010 om 16:26 #17725816ik heb standaart ook 3 bar (M2.8)
X20XEV zit daar ook op dacht ik?7 september 2010 om 17:01 #17725817die chip op maat is die op de bank afgesteld.
Kijk als een chip echt custom is moet je overal vanaf blijven.Anders kloppen je kenvelden niet meer.
7 september 2010 om 17:12 #17725818is niet op de bank afgesteld
gewoon andere software erin
ik heb Dennis zelf ook al gemailt of dit mogelijk is;)
7 september 2010 om 17:21 #17725819ding de bank op.
anders bij mirumi langs gaan.8 september 2010 om 18:01 #17725820Dennis raad het me af.
Omdat ik de software van hem erin heb zitten.Wil wel nog wat meer pk’tjes op een of andere manier:hmmz
8 september 2010 om 18:11 #17725821Een 4 in 1 uitlaatspruitstuk kan je nog wel wat verder helpen.
Voor welk doel eind gebruik je de auto ?
Sneller accelereren kan ook door minder gewicht mee te nemen.
8 september 2010 om 22:22 #17725822origineel gepost door GSI Racer
is niet op de bank afgesteldgewoon andere software erin
ik heb Dennis zelf ook al gemailt of dit mogelijk is;)
als hij niet op de rollenbank geweest is is hij niet op maat gechipt.
zoals eerder gezegt contact opnemen met miruni. hij heeft de mijne ook al 2x gedaan en uitstekend werk geleverd. je merkt het verschil duidelijk met een standaard chip. alleen na het chippen niks meer veranderen
9 september 2010 om 17:06 #17725823Dan ga ik Miruni toch nog maar eens u2u’en.
Heb ik destijds ook gedaan, maar toen heb ik voor DDV gekozen.9 september 2010 om 17:07 #17725824origineel gepost door freek corsa
Een 4 in 1 uitlaatspruitstuk kan je nog wel wat verder helpen.Voor welk doel eind gebruik je de auto ?
Sneller accelereren kan ook door minder gewicht mee te nemen.
Gebruik hem dagelijks, maar komt ook regelmatig op de Nurburgring.
9 september 2010 om 17:20 #17725825Zijn de verstelbare poulies al wel optimaal afgesteld voor het toeren gebied waarin je rijdt ?
Wanneer heb je de cilinderkop voor het laatst los gehad ?
Bij mij ging de motor een stuk beter lopen na een schoon maak beurt van de kleppen en kanalen in de kop.
Als je sneller wil accelereren in de 1e, 2e en 3e versnelling, dan kun je kiezen voor een lichter vliegwiel.
9 september 2010 om 17:26 #17725826origineel gepost door dr_antrax
origineel gepost door GSI Racer
is niet op de bank afgesteldgewoon andere software erin
ik heb Dennis zelf ook al gemailt of dit mogelijk is;)
als hij niet op de rollenbank geweest is is hij niet op maat gechipt.
zoals eerder gezegt contact opnemen met miruni. hij heeft de mijne ook al 2x gedaan en uitstekend werk geleverd. je merkt het verschil duidelijk met een standaard chip. alleen na het chippen niks meer veranderen
DDV chipt op straat..
dus als die dat met deze auto ook heeft gedaan, is t gewoon een chip op maat, enkel op straat gedaan ipv rollenbank.
10 september 2010 om 14:53 #17725827Heb je deze auto als is op een rollenbank gezet voor wat testen?
Voordat je gaat roepen ik wil meer vermogen, dan zou ik eerst willen weten wat hij nu doet.Daarnaast wat ik zo aan je setup zie is, dat je eventueel nog ergere nokkenassen kan monteren eventueel met een goede brandstofdrukregelaar en chip afstelling.
Ook een grotere gasklep kan dan weer iets leveren.Is je cilinderkop al geflowed?
Je moet wel bedenken, dat het je flink geld kan gaan kosten als je nog meer vermogen wilt hebben!
10 september 2010 om 16:35 #17725828lichter vliegwiel heb ik.
ik heb inderdaad met Dennis gereden om de chip zo optimaal mogelijk te krijgen.
rollenbank ben ik nog niet op geweest.motor is 2 maanden geleden geheel gereviseert (grotendeels door mijzelf)
andere nokkenassen ga ik nu niet erop zetten, deze zijn net nieuw10 september 2010 om 19:33 #17725829Dennis heeft bij jou een wide-band lambdasonde erin gezet en toen de brandstofkenvelden aangepast.
Je brandstof is nu optimaal voor het max. vermogen.
Als je nu benzinedruk en injectoren gaat vervangen klopt de hele afstelling van dennis niet
meer en ga je alleen maar vermogen verliezen.Ik heb je lijstje met wat je er aan gedaan hebt bekeken.
De volgende logische stap is de cilinderkop bewerken.
Als je dat juist doet dan krijg je met jou setup 15 tot 20Pk op max. vermogen erbij.
Hoger in toeren bij 7000 tpm. kun je wel 20 tot 25Pk halen.Gasklep groter maken heeft geen zin zolang je de orginele LMM gebruikt.
Reken maar eens de oppervlakte van de LMM en gasklep uit. De Gasklep is 20% groter dan de LMM.:vertag10 september 2010 om 20:20 #17725830@ Miruni, :wors amen
Ik heb alleen nog een vraag:
Zijn de nokkenassen al wel afgesteld ?
12 september 2010 om 09:57 #17725831nokkenassen moeten nog optimaal afgesteld worden, maar dat moet op een bank gedaan worden neem ik aan?
@Miruni:
20pk:ode revisieboer had me het bewerken van de kop afgeraden, omdat dat qua prijs/pk verhouding niet veel zin had. Hmm, als dat zoveel oplevert, had ik het dan maar meteen gedaan:swear
12 september 2010 om 17:09 #17725832Er zit veel verschil in cilinderkop aanpassen, in de zin van, hoe pas je de kop optimaal aan voor jou toepassing.
Hopelijk begrijp je wat ik probeer duidelijk te maken.
12 september 2010 om 17:11 #17725833Een goede cilinderkop laten maken door iemand met vak kennis kan wel oplopen tot zo’n 1500 euro.
12 september 2010 om 17:38 #17725834bij speed equipment kost het 600 euro. zelf rijden ze vaak genoeg mee tijdens de time attack dus ze zullen wel aardig ervan af weten
12 september 2010 om 17:45 #17725835Maar goed je kan nooit gelijk zeggen dat kost zo veel, hangt helemaal af van wat je wilt.
Alleen kanalen bewerken of ook de kleppen.
Bronzen geleiders ja / nee.
Grotere kleppen eventueel/
en ga zo maar door.14 september 2010 om 14:01 #17725836Dus je kunt het zo gek maken als je zelf wilt zie ik.
1500 euro is wel veel:ohoeveel doet een groep A uitlaat ongeveer?
iemand daar enig idee van?
Dat is eigenlijk het eerst volgende wat ik wil.
ben die goedkope uitlaten meer dan zat:jerry -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.