Grotere accu

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Grotere accu

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    tijgetje57
    Deelnemer

Hoi allemaal,

Graag zou ik ook in deze auto weer een iets grotere accu willen plaatsen dan standaard erin behoort te zitten.

Echter zit op de standaard accu zo’n muts van zwart plastic. (om het maar even zo te zeggen.)

waar is deze voor en is deze van belang, zo ja kan ik er wel eentje ophalen van een diesel.

En kan het kwaad voor de startmotor als ik een 74 ah accu plaats in mijn zafira?

De garage had het erover dat ik het ergens maar eens na moest vragen. Nou was de man in de garage de vestigingsmanager en geen monteur.

Want die zijn er op zaterdag niet bij ons in Heerhugowaard. Tenzij ze bezig zijn met hun eigen auto natuurlijk.

wim-v6
      Deelnemer

Grotere accu kan technisch geen kwaad. als het maar een 12Volt exemplaar is.

en de Jas van de accu kan je dan evt van een diesel halen.

dit is puur en alleen om de accu ietwat te beschermen tegen de koude, en een beetje voor de sier natuurlijk.

Willem

a3corsa

origineel gepost door wim-v6
          Grotere accu kan technisch geen kwaad. als het maar een 12Volt exemplaar is.

en de Jas van de accu kan je dan evt van een diesel halen.

dit is puur en alleen om de accu ietwat te beschermen tegen de koude, en een beetje voor de sier natuurlijk.

Willem

De functie van de kap is volgens mij ook om te voorkomen dat bij een botsing de motorkap kortsluiting kan maken over de accupolen?

Inderdaad een grotere accu is geen probleem, een diesel accu of groter moet ook passen.

Even meten hoe groot de accu mag zijn, polen opmeten en dan bij een grote zaak de grootste start accu kopen of bestellen die er in past.

tijgetje57
          Deelnemer

euh, heb al een accu staan 74ah Varta.

Dus dat moet goed komen.

kleine eruit grotere erin. Bedankt. Ik denk wel dat ik zo’n kappie gaan halen.

Baas J.
            Deelnemer

Waar verkopen ze die grote kappen?

OPCdriver

Je kunt ook eens kijken voor een Optima accu deze “gel” accu’s hebben geen gevaarlijke zuren en zijn ook geheel afgesloten , klein qua afmeting maar veel sterker dan een normale batterij.
                Ze zijn daarom ook veel gebruikt in de racerij vanwege al deze eigenschappen.
                Marcel

tijgetje57
                Deelnemer

origineel gepost door Baas J.
                  Waar verkopen ze die grote kappen?

Kappen kan je wel halen op de sloop, of bij de dealer.

Hebben niks te lijden die dingen dus als je het weghaalt van de sloop kan geen kwaad.

De grotere kappen zitten op de Astra + Vectra diesel modellen.

wim-v6
                  Deelnemer

Vectra-B V6 CDX (standaard + 74ah accu) :angel :vertag.

Ik had m ook, mijn hoes is toch echt naar de $%&!!&*% begon helemaal uit elkaar te vallen haha..

dan maar eraf.

en als de polen bij een diesel of dikkere benzine (waar de accu jassen opzitten) de motorkap plaat wil raken moet ie nog door een Dikke laag motorkap ISOLATIE heen.

Willem

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.