Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › groter gasklephuis c20let====> custom inlaat c20let
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 september 2010 om 23:19 #17226365
vraagje , weet iemand of je zomaar een groter gasklephuis kan monteren?
vraag me dit namelijk af ivm de inbouw van een c20let in een c kadett.
wou eerst een sfi vervanger monteren maar kan dan geen stabistang voor monteren tussen de veerpoten.je komt dan namelijk te hoog.
ik zat te denken om een grotere gasklep van bv een ford mustang 4.6 te monteren die heeft een diameter van 75mm.
wou deze dan op de plek monteren van t oude gasklephuis maar dan dieper in het inlaatspruitstuk.
dus zeg maar een vierkant gat zagen waar dan een passende flens in word gelast waar zo het andere gasklephuis op geschroeft kan worden.
zou dit tot betere prestaties leiden of zou het eerder achteruit gaan omdat het inlaattraject veranderd word.
ik wacht af en zal morgen even foto`s posten van het spruitstuk met schetsen wat de bedoeling is mocht t niet duidelijk zijn.
26 september 2010 om 08:06 #17733645met een standaard turbo?
dan heeft geen effect om zo’n ontzettend grote gasklep te gebruiken.26 september 2010 om 10:36 #17733646ja kon deze gewoon krijgen.
wil gewoon dat ik wat meer ruimte krijg zeg maar.
heb een standaard gereviseerde turbo en fase 2 chip.
heb ook al offerte opgevraagd van jenvey voor een turbo plenum met single 70mm throttle body maar dat kost minimaal 1500 euro.
voordeel is dan wel dat de inlaat direct aan de voorkant zit maar voor die prijs :o
wil gewoon een stabistang voor monteren maar kom te hoog met een sfi vervanger.
zag bij jou topic dat het originele gasklephuis met dubbele gasklep gelijk is aan 1 met een gasklep van 69mm.
kan er dus beter 1 zoeken van 70mm denk ik dan.26 september 2010 om 11:03 #17733647Neem eens contact op met Niels (Rallyastra)… die heeft een mooi inlaatje gemaakt voor een c-kadett turbo.;)
Een 75mm gasklep gaat je niks helpen in ieder geval. waarschijnlijk word je gaspedaal er erg gevoelig van, je kunt dan heel moeilijk maar weinig gas geven omdat bij zo’n grote plaat er al meteen veel lucht langs kan.:(
26 september 2010 om 20:06 #17733648dan gaan we gewoon voor een 70mm inlaat. weet iemand de link waar dat inlaatje op staat van rallyastra???
ben wel erg benieuwd.26 september 2010 om 21:21 #17733649In het 350-500 pk kadett turbo topic bij Restauraties geloof ik…:cool:
29 september 2010 om 13:45 #17733650Inlaat van RallyeAstra kost ook nog wel zo’n 900 euro ff uit mijn hoofd.
Ik heb op Oschersleben bij EDS een inlaat gehaald (zonder bonnetje) voor een stuk minder!
Courtenay verkoopt een vergroot standaard gasklephuis voor veel geld.
En er zijn anderen die V6 gaskleppen gebruiken, op een of ander Vauxhall forum.30 september 2010 om 22:43 #17733651Damn , 900 euro is best een bom duiten.
zit er wel eens over na te denken zelf een complete inlaat te maken.
moet te doen zijn lijkt me al weet ik niet precies de gegevens waaraan een inlaat moet doen en vraag me ook af of je eventueel de “flow” kan laten meten ergens zodat je zeker weet dat alle cilinders evenveel lucht krijgt.
wil erop vooruit gaan en niet achteruit….
ga binnenkort eens creatief tekenen, kan wel technische tekeningen maken op de ouderwetse manier dankzij me tijdelijke werktuigbouwkunde opleiding maar cad tekenen met een computer lukt me echt niet.
iemand tips over de maten van een inlaat?
zat zelf te denken aan zo`n schuin aflopende plenum zoals ze dat vaak noemen.
met conische halzen en trechtertjes erin.via ebay kun je ook van die vergrote gaskleppen kopen, prijs valt best mee, zo rond de 120 pond geloof ik.
( of is dat juist veel)heb zelfs gaskleppen gezien met een diameter van 110mm, leuk als je een quad turbo 8,3L v10 viper blok heb….
1 oktober 2010 om 15:51 #17733652Check op Migweb het topic over Insane Swede zijn Astra MK2 Turbo.
1 oktober 2010 om 18:33 #17733653zal eens ff checken, heb inmiddels al verschillende dingen gevonden betreft de inhoud van de plenum en of je het met 4 gaskleppen doet of 1 grote etc etc.
1 oktober 2010 om 18:46 #17733654WTF: dat ding heeft 700pk en 800nm koppel
die dyno begeeft t ook zo wat : WARNING Reduce torque immediately
whahahaha dan heb je het wel knap voor elkaar, erg rappe bak.
1 oktober 2010 om 19:29 #17733655onee toch niet dat was een andere, kan geen mk 2 vinden van die insane swede wel een mk1 maar daar kan ik geen verdere info vinden betreft de custom inlaat.
staan wel erg zieke bakkies tussen daar, volgens mij rijd iedereen daar met 400+ pk :o
2 oktober 2010 om 07:21 #17733656Deze is het:
http://www.migweb.co.uk/forums/projects-restorations/293172-insaneswedes-astra-mki-32.html
Was ff in de war met mk2 en 1, gekke engelsen ook :P
2 oktober 2010 om 16:33 #17733657ja zo`n inlaat lijkt me het beste qua bouw. dan heb je de grootste kans dat de verdeling van de lucht goed zit.
heb je tip waar je misschien konische alluminium trechters kan vinden? van max 20cm lang?
heb mezelf al in de rondte lopen zoeken maar kan niks vinden , alleen rechte pijp.
en zouden er ook van die spruitstukken zijn net als ze die bij webbers gebruiken maar waar dan wel gaten inzitten voor injectors?
anders moet ik maar ff een standaard spruitstuk afzagen.2 oktober 2010 om 16:53 #17733658Alu kelken kan je bij DP kopen.
2 oktober 2010 om 20:05 #17733659Trechters moet je er zelf aan persen.
Gewoon op de draaibank een mal maken.
Rechte aluminium buis onder de pers, mal erop leggen, buis iets warm stoken
en persen maar. Heb ik zelf ook gedaan gaat super mooi.:vertag3 oktober 2010 om 08:39 #17733660ok maar dan moet ik nog conische buizen hebben….
lijkt me namelijk beter als het iets conisch loopt.5 oktober 2010 om 19:11 #17733661even over de inlaat , wat lijkt in jullie opzicht het beste design qua flow etc?
de bovenste en de onderste lopen schuin af en de middelste is gewoon een rechte buis wat mij minder effectief lijkt omdat dan de eerste cilinder minder lucht krijgt lijkt me omdat hij achterin even dik is als vooraan.
dit concept spreekt mij het meest aan maar is wat ingewikkelder te maken.
volgens de bouwer ervan heb je dan minder last van drukverschillen en audi gebruikte het ook voor hun race motoren net als andere merkenen voor de binnenkant kom je ook diverse ontwerpen tegen.
hierbij lijkt t mij dat de versie met opstaande kelken het beste is , want bij sommige sites lees je dat je dan minder nadelige wervelingen heb en omdat de lucht onderin ook stil kan komen te staan en als ze dan dus wat hoger zijn zou je hier geen last van hebben.
qua inhoud lees je vaak dat je net iets meer dan de inhoud van je motorblok moet nemen, in mijn geval een c20let dus dacht zelf aan 2,5 liter
maar qua lengte van je inlaatbuizen naar je kop kan ik niks vinden
ik weet wel hoe langer hoe meer koppel en hoe korter hoe meer topvermogen.heb je tips of een opmerking laat het me dan graag weten want hoe meer info ik heb hoe eerder ik ermee aan de slag kan.
5 oktober 2010 om 21:57 #17733662De drie foto’s met de zwarte achtergrond en de laatste foto zijn de beste ontwerpen. Bijd eze ontwerpen stroomt de lucht van onder de kelekn naar binnen en heb je het minste kans op ‘ram’effecten. ook is de verdeling over de cilinders op deze manier het beste geregeld.
op het Alfaforum loopt hier ook een topicje over, klikken…;)
5 oktober 2010 om 22:09 #17733663zou het trouwens ook niet beter zijn om het grootste gedeelte rond te maken ipv vlak aan de onderkant?
( het deel waar de kelkjes doorheen komen)vind die tekening op t alfa forum een beetje hoekig, lijkt me niet helemaal goed voor de “flow” .
ben trouwens wel jaloers op zijn C.A.D. kunsten , wou dat ik zo kon tekenen op de pc…….
6 oktober 2010 om 17:42 #17733664Is ook maar een hobbyist…:afro maar ik wou dat ik het ook zo kon, zou veel dingen makkleijker maken..:hmmz
Maar die op Migweb van die gestoorde zweed is ook erg mooi.:agent
rond of vlak maakt niet veel uit volgens mij, je perst de lucht er toch wel in.
6 oktober 2010 om 19:32 #17733665ja ok je perst het er wel doorheen maar of het nou met vloeiende lijnen gaat of dat t om allemaal hoeken gaat.
iemand misschien tips waar je een simpel cad programma kan downloaden???9 oktober 2010 om 21:46 #17733666dp heeft geen kelken meer, hun leverancier is ermee gestopt.
heb ondertussen wel bij theun een inlaat gekocht voor een schappelijk prijsje :thumbup die dus afgezaagd gaat worden.zat zelf te denken aan kelken van ongv 20cm die van 33/34mm (is zelfde oppervlakte als inlaat) naar 50/55mm lopen.
geen enkel flauw idee of zoiets bestaat anders zal ik toch naar de machine fabriek om de hoek op me werk moeten stappen.verder ben ik een gasklephuis tegen gekomen voor een honda met een diameter van 70mm alleen moet ik ff kijken of alles uitkomt.
10 oktober 2010 om 08:51 #17733667Quote Jermirik ; zat te denken om een grotere gasklep van bv een ford mustang 4.6 te monteren die heeft een diameter van 75mm.
Kun je niet gelijk de hele Mustang erbij nemen = stoere auto met direct veel vermogen
en een mooie betrouwbare V8 motor.:thumbup10 oktober 2010 om 15:28 #17733668origineel gepost door jermir
dp heeft geen kelken meer, hun leverancier is ermee gestopt.
heb ondertussen wel bij theun een inlaat gekocht voor een schappelijk prijsje :thumbup die dus afgezaagd gaat worden.zat zelf te denken aan kelken van ongv 20cm die van 33/34mm (is zelfde oppervlakte als inlaat) naar 50/55mm lopen.
geen enkel flauw idee of zoiets bestaat anders zal ik toch naar de machine fabriek om de hoek op me werk moeten stappen.verder ben ik een gasklephuis tegen gekomen voor een honda met een diameter van 70mm alleen moet ik ff kijken of alles uitkomt.
Op internet staan ergens test met verschillende hoeken waarin de inlaat taps toeloopt.
De beste pk’s en koppel werd bereikt met een hoek van tussen de 5 en 10 Grd.Meer taps toelopend gaf hun weer pk’s en koppel verlies.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.