Grote remproblemen Vectra C station 1.9 CDTI 2006

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Grote remproblemen Vectra C station 1.9 CDTI 2006

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Van Gent

Beste mensen wie kan mij helpen??
      Ik ben Frank en woonachtig in het Land van Maas en Waal nabij Nijmegen.

Sinds 2008 heb ik deze Vectra C station 1.9 CDTI 150 PK executive uit 2006 en zit sindsdien al met een remprobleem!!
      Mijn rem rechtsvoor en linksachter blijven hangen en vreet binnen een half jaar mijn blokken op.
      Maar momenteel klappert het hele voorkant heftig en we weten niet wat de toedracht is??

Al meerdere malen de remmen vrij gemaakt wat makkelijk ging en de blokken vervangen.
      Een half jaar geleden de remklauw achter vervangen (Bosch) wat niet mocht baten.
      Een maand geleden weer alle blokken vervangen, schijven voor vervangen, remvloeistof vervangen, handremkabel gecontroleerd en is vrij. Verzwaarde veer op de remklauw linksachter gezet voor het ontspannen van de handrem en gaat nu ook prima.

Help, nu heb ik het probleem dat bij het rijden de voorkant op een gegevenmoment gaat (zonder dat we de rem aanraken) trillen wat ernstige vormen aanneemt. Na een paar keer pompend te remmen wat grote trillingen met zich mee brengt is het weer voorbij en remt ie ook weer als een tierelier.. Dus geen kromme schijven. Het blijft continu terugkeren. De ene keer zijn de schijven koken heet waar je bij de ander 2 gewoon de hand er op kan leggen, de andre keer is dit bijna niet het geval. Als ie goed remt dan kan je ook gewoon doortrappen en werkt de ABS ook prima. Het zit echt in het mechanisch / hydraulische gedeelte van het remsysteem en we hebben er al veel aan gedaan maar wil niet weggaan.

Wat kan het zijn?
      Speling op de remklauwgeleideset en dat de blokken iets scheef gaan zitten en gaat happen en klapperen? Deze vervangen?
      Hoofdremcilinder?
      Remdrukverdeelblok? Niet werkende kleppen waardoor 2 remklauwen niet voldoende ontspannen, gaan aanlopen met gevolg dat geklapper?

We voelen ons totaal onveilig en hopelijk kent iemand dit probleem en heeft de oplossing?

Daarnaast nog even op een rij wat we allemaal al aan problemen hebben gehad en sta dus niet echt te springen over de kwaliteit van Opel en dan deze met name deze Vectra….. maar goed we willen er toch nog ff mee door….

1) Vliegwiel en koppeling vervangen
      2) Spruitstuk vervangen door kapotte werverkleppensysteem
      3) EGR vervangen
      4) 2x dynamo vervangen
      5) Thermostaat vervangen
      6) Storing op een van de connectors van de injector
      7) Kapotten parkeersensor vervangen
      8) Recentelijk de turbo vervangen
      9) Radiator/condensor airco vervangen
      10) Problemen met het remsysteem.
      11) Remklauw linksachter vervangen

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het remsysteem en dat vooral het geklapper aan de voorkant, zodat we weer veilig en met een veilig gevoel de weg op kunnen??

Mvgr.

Frank

Nick-GSI
      Deelnemer

het zou idd je hoofdremcilinder kunnen zijn ja

1) Vliegwiel en koppeling vervangen
        2) Spruitstuk vervangen door kapotte werverkleppensysteem
        3) EGR vervangen
        4) 2x dynamo vervangen
        5) Thermostaat vervangen
        6) Storing op een van de connectors van de injector

dit zijn idd de kwaaltjes van de 150 pk diesel

Van Gent

Is het de hoofdremcilinder of het verdeelblok wat er achter zit want zoals ik kan zien gaat vanuit de hoofdremcilinder leidingen naar een verdeelblok waar weer vandaan 4 leidingen weglopen naar mijn weten naar de remmen??

Groet,

Frank

Nick-GSI
          Deelnemer

dat verdeelblok is je abs pomp

wim-v6
            Deelnemer

Hoofdremcilinder in meeste waarschijnlijkheid, ik zal uitleggen waarom.

De hoofdremcilinder verdeeld de remdruk over 2 circuits namelijk:
              LinksVoor (LV) en RechtsAchter (RA), en RechtsVoor (RV) en LinksAchter (LA)
              Dit noemen ze Remkringen, dit is om remwerking te waarborgen als een van de 2 Cicuits buiten bedrijf geraakt.
              Zelfs het reservoir is hiervoor in 2 delen verdeeld

de ABS pomp verdeeld deze weer in 4 delen allen apart, en een storing in deze zou heel toevallig zijn dat dat op een remkring zou zitten (RV en LA)

Willem

Jerremy
              Deelnemer

Remkring ja, maar specifiek gezien is ‘t dus een kruislings gescheiden systeem.
                Vroeger (of nog steeds, weet ik niet) werden er ook voor / achter als gescheiden systemen toegepast.

Van Gent

Heren,

Dank voor de zeer bruikbare info en ben ook sterk van mening dat ik de Hoofdremcilinder moet vervangen en wil deze dan ook bestellen.
                  Maar dan de vraag Met ESP (electronisch stabiliteits programma tegen uitbreken en zo) of zonder ESP??
                  Er zijn namelijk 2 varianten te leveren en weet dus niet welke ik moet bestellen?

Er zit géén knop in de auto voor in- of uitschakelen van de ESP, maar weet dus niet of het er nu standaard op zit??
                  kan ik op kenteken dit bij de dealer navragen of moeten ze dan onder de motorkap of uitlezen?

Ik hoor het graag.

Groet,

Frank

Mickel_MV6

Misschien heb je wat aan deze site. http://ecat24.com/opel/catalog/models/1/

Kun je je Vin in voeren om te zien wat je auto wel of niet heeft.

Weet alleen niet of het ook 100% klopt, zou gewoon de dealer bellen voor de zekerheid.

Groeten en sterkte, btw ik denk ook dat het de hoofdremcilinder is.

jorisor

Ik heb hetzelfde gehad.

2 jaar mee rondgereden. Laatste keer waren de remblokken rechtsvoor in 20.000km op.
                      Remklauw gereviseerd, gangbaar gemaakt niets wou helpen.
                      Tot bleek dat het niet alleen rechtsvoor maar ook linksachter was.

Hoofdremcylinder vervangen heeft wonderen gedaan. Auto rijdt als nieuwe en is gelijk een stuk zuiniger.
                      Vectra C 1.9 CDTI aut nov. 2005
                      Mijn km stand is nu 290.000 km.

jraaf
                      Deelnemer

idd op kenteken uitvragen bij de dealer.
                        Daar heb ik tot op heden nog nooit een slechte ervaring mee gehad.

Groet jraaf.

Van Gent

Beste mensen even een tussenstand,

Via de dealer op kenteken uitgevraagd welke Hoofdremcilinder en het blijkt dat vanaf 2006 de auto’s in het A-segment standaard zowiezo worden uitgerust met ESP.
                          via de Dealer koste deze € 356,- (TRW) en zat er een week levertijd op vanuit duitsland dus via internet besteld en binnen een dag ontvangen € 150,- (TRW)

Vandaag gemonteerd wat wel een klusje is, niet moeilijk, maar je kunt er niet goed bij en zit allemaal vast met locktide en dan is het een heel gerommel in zo’n kleine ruimte.
                          Wat me opviel was dat er erg veel rommel zat in een van de 2 kamers van de hoofdremcilinder en twijfel dan ook of ie wel stuk is of dat deze door vuiligheid geregeld bleef hangen ondanks dat ik recentelijk de remvloeistof had vervangen.
                          Toch de nieuwe er maar op en de boel ontlucht en nu rijden maar.
                          De laatste tijd ging rechtsvoor de rem klapperen en happen binnen enkele kilometers door oververhitting. Vandaag meteen een goede proefrit gemaakt en nog niets geconstateerd. Tevens zijn er ook niet meer die grote themperatuur verschillen tussen de shijven zoals ik beschreef.

Ik heb er een goed gevoel bij, nu een weekje rijden en dan laat ik het definitief weten!!

Groet,

Frank

wim-v6
                          Deelnemer

Vuiligheid bij de rem vloeistof zal verteerde / beschadigde dichtingen zijn. daardoor bleef deze hangen..

Willem

Van Gent

Beste mensen, ik zou nog een reactie geven na het vervangen van de hoofdremcilinder.

Het vervangen van de Hoofdremcilinder was voor mij de oplossing.
                              Schijven zijn niet meer oververhit geen geklapper en het mooiste, ik kan ruim 150 km meer rijden op een tank.
                              Voorheen tussen de 750 á 800 km op een tankbeurt van 55 liter en nu ruim 900 tot 950 (bij een gemiddeld verbruik).
                              Als ik nu na een rit de boel controleer, heb ik geen kokende schijven meer en ze hebben allemaal wel zo’n beetje dezelfde temperatuur.

Ik wil jullie dan ook hartelijk dank voor de positieve inbreng en adviezen.

Groet,

Frank

Anoniem

Gaaf, blij dat zo’n irritant probleem voorbij is, en nu alles minder snel slijt!

wagnas
                                Deelnemer

Mooi dat dat remprobleem opgelost is. Veel veilige kms gewensd!:)

Komt dat remprobleem alleen bij de diesel voor, of kan het ook bij andere benzine modellen voorkomen uit die jaartallen (2005-2006)?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.