Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Grote beurt Kadett Caravan –> Nieuwe foto’s! 13-04-2016
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 januari 2016 om 17:34 #17275226
Dit weekend begonnen om de Kadett nieuw leven in te blazen.
Wat er moet gebeuren:
– Dorpels vervangen
– Bodemplaat voorwielophanging
– Achteras vervangen
– Hemeltje opknappen
– Deuren waterdicht maken (loopt tussen deurpanelen langs)
– Overige dingen die we tegen komen.Omdat mijn Kadett wat langer uit de running is, zou het fijn zijn als ik vervangend vervoer zou hebben. Dit geluk was er, want er kwam een zeer nette Astra op mijn pad die afgekeurd was op remleidingen, veerschotel en pakking uitlaatspruitstuk. Auto heeft mijn zwager voor sloopprijs gekocht en hij heeft ‘m ook direct klaar gemaakt, heb nu dus tijdelijk vervangend vervoer. Een zeer nette sedan!!
Nu verder met de Kadett, allereerst de dorpels, was er wel aan toe.
Op de brug met een extra oprijplank ernaast, op deze manier was het eenvoudig om de dorpel vrij te maken:
Op de brug werd pas echt duidelijk hoever de roestduivel al was:
Slijpol erin gezet en toen kwam dit erachter weg, eigenlijk viel het redelijk mee. Het blik wat er nu nog zit is nog gaaf en zit dik in de ML:
Beetje afval maar, het was hoofdzakelijk tectyl en plamuur:
Voorwerk aan het doen waar de nieuwe dorpel tegenaan geproplast gaat worden:
Een tijdelijke beschermlaag erover totdat het strak gemaakt en gespoten kan worden. Plamuur hoeft er bijna niet op:
Uiteraard is alles binnenin de dorpel ook beschermt, voorlopig met rode menie, uiteindelijk lekker dik in de ML!
De rechterdorpel is ook niet best meer:
Niet is was het lijkt, in eerste instantie lijkt het nog redelijk, maar binnenkant is erg ver heen:
Uiteraard zit er nog veel werk aan te komen, maar we zijn gelukkig nog niet te laat.
30 januari 2016 om 19:44 #18309418Ben benieuwd!
3 februari 2016 om 22:42 #18309419Nice en een grondige aanpak :thumb :thumb
4 februari 2016 om 18:11 #18309420Goed bezig :thumb
5 februari 2016 om 13:46 #18309421Binnenwerk in de lijnolie zetten, is veeeel beter dan ml!! :thumbup
Lijnolie trekt in de roest en stopt bijna het verder roesten.
Gebruik het al jaaren, net nog een DETT-E van 1985 gedaan.:jerry :thumb
5 februari 2016 om 17:13 #18309422@jethro wrote:
Binnenwerk in de lijnolie zetten, is veeeel beter dan ml!! :thumbup
Lijnolie trekt in de roest en stopt bijna het verder roesten.
Gebruik het al jaaren, net nog een DETT-E van 1985 gedaan.:jerry :thumb
inderdaad, lijnolie werkt prima! eerst in de ‘ouderwetse’ loodmenie en dan olie er in. even een gaatje boren in de dorpel ergens onder de vloerbedekking, en zo’n tectylspuit met lijnolie er door heen. :thumbup stinkt wel even een paar dagen :jerry :jerry
28 februari 2016 om 20:26 #18309423We zijn inmiddels weer een paar weken verder en er was weer wat tijd om aan de Kadett te werken.
De bestuurderkant is voorlopig klaar, is behandeld zodat eerst niet gaat roesten, moet alleen nog een goede bescherming op:
Aan de bijrijderkant is eerst het voorwerk weer gedaan, zodat de nieuwe dorpel weer netjes geproplast kan worden:
Alle roest is weg een behandeld, uiteindelijk laat ik de dorpels nog vol lopen met gekookte lijnzaadolie of ML:
Voorlopige behandeling tegen roest:
En zo is het einderesultaat voorlopig totdat de dorpels weer netjes wit gespoten zijn:
Volgende project is het plaatwerk op de beruchte plek, was ook niet best meer, maar nog wel te redden:
Dit was het weer, de vrije tijd is voorlopig weer op…….
28 februari 2016 om 20:29 #18309424Ziet er goed uit Johan :thumb :thumb
27 maart 2016 om 15:59 #18309425Er was weer tijd om met de Kadett verder te gaan. Op de beruchte plekken onder pedalen en voeten bijrijder was ook deze Kadett knapperig, zie de foto’s:
Alles losse stukken met een hamer weggeslagen:
Op deze plek komen meerdere dunne stukken plaatwerk samen en worden allemaal over elkaar heen “geplakt”. Dit is natuurlijk niet goed voor een lange levensduur, hier gaat vocht tussen zitten. In dit geval is gekozen voor enkel plaatwerk, maar dan 4mm dik. Op deze foto is te zien hoe nieuwe stukken pas gemaakt worden. Gelukkig is de bevestiging van de ophanging op zichzelf nog wel hard! Dit is dus een kwestie van schoon maken en nieuw dikker plaatwerk erom heen vastlassen:
Op deze foto zitten de stukken aan elkaar gelast en is er een laag menie gezet voor voorlopige bescherming, ook carosseriekit over de lasnaad:
En hier is het geheel weer dicht gelast, het is nu sterker dan het was, er moet nog een nieuwe plaat gemaakt worden waar je je voeten tegenaan zet. De holle ruimte zoals Opel bedacht had blijft dus bestaan, maar zal ik ook vol laten lopen met antiroest:
Dit was het voorlopig, de volgende keer weer meer. ;)
4 april 2016 om 14:12 #18309426Zo goede aanpak,heb onze e station ook zo aangepakt
heb de draadbussen waar draagarm op geschroefd zit nog met pijp verbonden met chassis balkheb trouwens nog nieuwe originele zijpanelen over en achterklep
en imi motorkap en schermgroet john
13 april 2016 om 20:04 #18309427Ook bezig met een achteras van een Astra F Caravan die de huidige verrotte achteras moet vervangen.
Gelukkig is de as nog goed hard, heb deze helemaal kaal gemaakt, behandeld en weer mooi zwart gemaakt. Enkel de steunen waar de schokbrekers aan vastzitten zijn niet best meer en zullen overgezet worden van de huidige as:
13 april 2016 om 20:12 #18309428Ook de bodem aan de passagierszijde zit inmiddels weer dicht.
Bodem netjes gelast, schoon gemaakt, lasnaden in de menie en carosseriekit:
Vervolgens helemaal in de menie gezet:
Ook de bodemplaat van onder is netjes schoon gemaakt en voorzien met voorlopig alleen menie:
We hebben voor de bodem en bevestiging van de wielophanging dikker plaatwerk dan origineel gebruikt, namelijk 4mm.
Binnenkort verder met de bestuurderszijde, benieuwd wat we daar tegen gaan komen, van onder gezien lijkt die kant niet zo ernstig door roest aangetast.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.