Grote beurt Kadett Caravan –> Nieuwe foto’s! 13-04-2016

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Grote beurt Kadett Caravan –> Nieuwe foto’s! 13-04-2016

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275226
    johan1981
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 April 2005

      Dit weekend begonnen om de Kadett nieuw leven in te blazen.

      Wat er moet gebeuren:
      – Dorpels vervangen
      – Bodemplaat voorwielophanging
      – Achteras vervangen
      – Hemeltje opknappen
      – Deuren waterdicht maken (loopt tussen deurpanelen langs)
      – Overige dingen die we tegen komen.

      Omdat mijn Kadett wat langer uit de running is, zou het fijn zijn als ik vervangend vervoer zou hebben. Dit geluk was er, want er kwam een zeer nette Astra op mijn pad die afgekeurd was op remleidingen, veerschotel en pakking uitlaatspruitstuk. Auto heeft mijn zwager voor sloopprijs gekocht en hij heeft ‘m ook direct klaar gemaakt, heb nu dus tijdelijk vervangend vervoer. Een zeer nette sedan!!




      Nu verder met de Kadett, allereerst de dorpels, was er wel aan toe.

      Op de brug met een extra oprijplank ernaast, op deze manier was het eenvoudig om de dorpel vrij te maken:

      Op de brug werd pas echt duidelijk hoever de roestduivel al was:

      Slijpol erin gezet en toen kwam dit erachter weg, eigenlijk viel het redelijk mee. Het blik wat er nu nog zit is nog gaaf en zit dik in de ML:

      Beetje afval maar, het was hoofdzakelijk tectyl en plamuur:

      Nieuw stuk ligt al klaar:

      Voorwerk aan het doen waar de nieuwe dorpel tegenaan geproplast gaat worden:

      Even passen:

      Netjes gelast en geproplast:

      Een tijdelijke beschermlaag erover totdat het strak gemaakt en gespoten kan worden. Plamuur hoeft er bijna niet op:

      Uiteraard is alles binnenin de dorpel ook beschermt, voorlopig met rode menie, uiteindelijk lekker dik in de ML!

      De rechterdorpel is ook niet best meer:


      Druk aan het slijpen:

      Niet is was het lijkt, in eerste instantie lijkt het nog redelijk, maar binnenkant is erg ver heen:

      Uiteraard zit er nog veel werk aan te komen, maar we zijn gelukkig nog niet te laat.

      #18309418
      midnight black
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 December 2011

        Ben benieuwd!

        #18309419
        Corsaliefhebber
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 February 2012

          Nice en een grondige aanpak :thumb :thumb

          #18309420
          Blackbull
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 July 2004

            Goed bezig :thumb

            #18309421
            jethro
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 February 2008

              Binnenwerk in de lijnolie zetten, is veeeel beter dan ml!! :thumbup
              Lijnolie trekt in de roest en stopt bijna het verder roesten.
              Gebruik het al jaaren, net nog een DETT-E van 1985 gedaan.

              :jerry :thumb

              #18309422
              Tiedo
                Lid sinds:
                7 December 2008

                @jethro wrote:

                Binnenwerk in de lijnolie zetten, is veeeel beter dan ml!! :thumbup
                Lijnolie trekt in de roest en stopt bijna het verder roesten.
                Gebruik het al jaaren, net nog een DETT-E van 1985 gedaan.

                :jerry :thumb

                inderdaad, lijnolie werkt prima! eerst in de ‘ouderwetse’ loodmenie en dan olie er in. even een gaatje boren in de dorpel ergens onder de vloerbedekking, en zo’n tectylspuit met lijnolie er door heen. :thumbup stinkt wel even een paar dagen :jerry :jerry

                #18309423
                johan1981
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 April 2005

                  We zijn inmiddels weer een paar weken verder en er was weer wat tijd om aan de Kadett te werken.

                  De bestuurderkant is voorlopig klaar, is behandeld zodat eerst niet gaat roesten, moet alleen nog een goede bescherming op:

                  Aan de bijrijderkant is eerst het voorwerk weer gedaan, zodat de nieuwe dorpel weer netjes geproplast kan worden:



                  Alle roest is weg een behandeld, uiteindelijk laat ik de dorpels nog vol lopen met gekookte lijnzaadolie of ML:

                  Nieuwe plaatwerk passen:

                  En netjes gelast:

                  Voorlopige behandeling tegen roest:

                  En zo is het einderesultaat voorlopig totdat de dorpels weer netjes wit gespoten zijn:

                  Volgende project is het plaatwerk op de beruchte plek, was ook niet best meer, maar nog wel te redden:

                  Dit was het weer, de vrije tijd is voorlopig weer op…….

                  #18309424
                  Corsaliefhebber
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 February 2012

                    Ziet er goed uit Johan :thumb :thumb

                    #18309425
                    johan1981
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 April 2005

                      Er was weer tijd om met de Kadett verder te gaan. Op de beruchte plekken onder pedalen en voeten bijrijder was ook deze Kadett knapperig, zie de foto’s:

                      Alles losse stukken met een hamer weggeslagen:

                      Met dit als resultaat:

                      Op deze plek komen meerdere dunne stukken plaatwerk samen en worden allemaal over elkaar heen “geplakt”. Dit is natuurlijk niet goed voor een lange levensduur, hier gaat vocht tussen zitten. In dit geval is gekozen voor enkel plaatwerk, maar dan 4mm dik. Op deze foto is te zien hoe nieuwe stukken pas gemaakt worden. Gelukkig is de bevestiging van de ophanging op zichzelf nog wel hard! Dit is dus een kwestie van schoon maken en nieuw dikker plaatwerk erom heen vastlassen:

                      Op deze foto zitten de stukken aan elkaar gelast en is er een laag menie gezet voor voorlopige bescherming, ook carosseriekit over de lasnaad:

                      En hier is het geheel weer dicht gelast, het is nu sterker dan het was, er moet nog een nieuwe plaat gemaakt worden waar je je voeten tegenaan zet. De holle ruimte zoals Opel bedacht had blijft dus bestaan, maar zal ik ook vol laten lopen met antiroest:

                      Dit was het voorlopig, de volgende keer weer meer. ;)

                      #18309426
                      kermitc
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 January 2007

                        Zo goede aanpak,heb onze e station ook zo aangepakt
                        heb de draadbussen waar draagarm op geschroefd zit nog met pijp verbonden met chassis balk

                        heb trouwens nog nieuwe originele zijpanelen over en achterklep
                        en imi motorkap en scherm

                        groet john

                        #18309427
                        johan1981
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 April 2005

                          Ook bezig met een achteras van een Astra F Caravan die de huidige verrotte achteras moet vervangen.

                          Gelukkig is de as nog goed hard, heb deze helemaal kaal gemaakt, behandeld en weer mooi zwart gemaakt. Enkel de steunen waar de schokbrekers aan vastzitten zijn niet best meer en zullen overgezet worden van de huidige as:

                          En zoals ie geworden is:

                          #18309428
                          johan1981
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 April 2005

                            Ook de bodem aan de passagierszijde zit inmiddels weer dicht.

                            Bodem netjes gelast, schoon gemaakt, lasnaden in de menie en carosseriekit:

                            Vervolgens helemaal in de menie gezet:

                            Ook de bodemplaat van onder is netjes schoon gemaakt en voorzien met voorlopig alleen menie:

                            We hebben voor de bodem en bevestiging van de wielophanging dikker plaatwerk dan origineel gebruikt, namelijk 4mm.

                            Binnenkort verder met de bestuurderszijde, benieuwd wat we daar tegen gaan komen, van onder gezien lijkt die kant niet zo ernstig door roest aangetast.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.