Grote beurt ja of nee

Forumindex Forums Modellen Astra Grote beurt ja of nee

• Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    bjornspiering
    Deelnemer

Goedemorgen,

ik had een vraag.

in het service boekje staat dat de auto bij 115.000 een grote beurt moet hebben.
      nu heeft mijn auto pas geleden een motor revisie gehad is het nu de bedoeling dat ik hem een grote beurt geef of kan ik beter wachten? want bij 125.000 moest ik weer terug komen staat op het kaartje wat ik mee kreeg na dat die gereviseerd was.

en wat wordt er allemaal vervangen bij een grote beurt.

Famempeters

kijk het is simpel de motor is opgeknapt en op dat moment voorzien van nieuwe olie en zo .

nou antwoord op je vraag ,hoe lang doe je er over voor die 10.000km weg gereden zijn ????????

ik zou lekker me wagen een beurt geven ( doe je het zelf houd je rekening met de motor),, en wat zit daar nou in 3,6 liter olie olie filter ????en 4bougie,s .

de winter komt er aan dan zit je weer safe langs de weg .

bij mij houd een beurt in eerder genoemde aan de motor wielen er af remmen nazien schoonmaken in dien nodig delen vervangen .banden controlle alle bewegende delen controleren dus draagarmen schokbrekers veren ,verder doe ik zelf ook de auto nalopen op losse roest of bodem bescherming en maak dat weer in orde ,tevens de controlle op gasdicht heid uitlaat en verder kijk je of deze er niet met een week onder vandaan lazerd verder kan je er niet veel mee.
        verlichting en accu controlle en ik maak voor de mensen de motor ruimte schoon en conserveer de motor, is meestal een succes (als nieuw) voor mij is het onderhoud en behoud .

ik verkoop geen auto,s dus is mijn motto de klant moet er een fijn gevoel bij hebben dat hun(meestal) duurste bezit goed word behandeld .

en dat hoeft bij elkaar niet duur te wezen .

Bert

bjornspiering
        Deelnemer

oke, want ben van plan om gewoon bij opel een grote beurt te laten doen.
          weet je misschien hier een prijs van? of zo ongeveer wat ik kwijt kan zijn? het is een opel astra g 1999

Famempeters

ik denk Opel bellen is standaard tarief voor .

echter bij een 11 jaar oude auto is een uitgebreide zoek actie meestal lonend

en zal je zeker zo rond de 500€ uitkomen als het niet meer is .

Bert

bjornspiering
            Deelnemer

oke, nou ik ga gewoon opel even bellen.
              ben benieuwd.

Famempeters

ik denk als er een Vak garage bij je in de buurt is zou ik die is bellen , verschil uur loon is ongeveer € 40 per uur .

Opel is hier 86,50 ex btw per uur en Vak garage Nieuw-Vennep vraagt €42,50 ex btw per uur .

dus wil bij meer werk duidelijk verschil in zijn en er is toch bij 11 jaar oud geen sprake meer van Garantie van Opel .

waar kom je weg ???

bjornspiering
                Deelnemer

kom uit enschede,
                  ik heb even de opel gebeld. en die gaf me de prijs van 189 euro incl. uren en vervangen van die nodige dingen zoals bougie’s enzo.

dany87

zo :o

ik wil ook zoon dealer hier
                    de opel hier rekent echt €500
                    en de normale garage €250

Fearless
                    Deelnemer

Grote beurt is bij mij:

Motorisch:
                      bougies, oliefilter, luchtfilter, olie en brandstoffilter.

Interieurfilter, en remmen uitelkaar halen gangbaar maken en schoonmaken.

Deuren smeren, banden spanning, overige vloeistoffen aanvullen.

Verlichting nakijken….

Je kan nog veel meer doen zoals een roestprefentie maar dan wordt het alleen maar duurder.

Astraman
                      Deelnemer

Mja, je motor is dan wel pas gereviseerd, vaak word er ook naar anderen dingen gekeken, je remmen bijv, ook best handige dingetjes, wielophanging, en ze lopen hem natuurlijk na waardoor evt gebreken aan het licht komen (als ze hun werk goed doen dan het)

bjornspiering
                        Deelnemer

oke dankje voor de info! ik denk dat ik hem bij 120.000 km een grote beurt ga geven + nieuwe distrubitie en water pomp.
                          of is dit niet egt verstandig om te doen?

Fearless
                          Deelnemer

Is dat niet bij de revisie gebeurd dan?

Famempeters

bjornspiering.

bij je motor revisie of kop revisie is de waterpomp en de distributie mee vervangen hebben ze dat niet gedaan zijn het eikels .

dus even nazien op je rekening , en dan verder normale grote beurt laten uit voeren denk er om de prijs als jou is opgegeven is de kale beurt prijs zo als die in de type lijst en is er niks gevonden .

Fearless

wat jij omschrijft dat doe ik als thuis zittende liefhebber van de Opels voor €125 inkl de roest preventie voor me klantjes .

en een lucht filter afhankelijk van de km,s eens per 2 jaar evenals het brandstof filter met de kunstof tanks tegen woordig heb je geen roest of zo meer.

dus afhankelijk wat je als standaard wil vervangen zo tussen de €100 en €125 all in

los van wat er gevonden word he ,,voor die prijs lever ik geen nieuwe remschijven en blokken uitlaat delen dat komt er los bij zonder montage kosten de boel is toch los . om maar wat te noemen .

en dan word het met liefde en interesse gedaan door een oude bok van 60 jaar met veel ervaring .

TonSR

he senior,als ik met mijn astra g station bij jou de beurt laat uitvoeren
                                is dat smorgens brengen en des midags klaar,kom van rotterdam
                                van daar de vraag,en is er dan ook nog zo een overheerlijke
                                bak hoofddorpse koffie bij:jerry:jerry
                                vgr tonsr.

Famempeters

Ton ik begrijp dat je ook geen 18 meer bent.ha ha

nog blij met de Astra op je rug leuning probleempje na dan ??

via 2u2 kunnen we best wat afspreken ik weet niet hoe je zit met werk of zo maar ,heb al eens meer hier via het forum een jongen gehad en die keek lekker mee als ik voor af wat gegeven heb van de auto (kent ) heb ik de basis delen thuis de rest hoop het niet haal ik om de hoek .

mijn moto goed nalopen en lekker eigen maken zodat je weet wat heb ik onder me kont en wat te verwachten ??????

dus voor jou geld met bak kofie kan je er bij blijven

of naar ons mooie centrum lopen 2 min alles kan

2u2 maar krijg je me mail adres dat spreekt wat makkelijker .

bert

TonSR

ga goed komen,u2tje

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.