Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Grote beurt bij de dealer
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 oktober 2010 om 08:06 #17739106
Dit heb ik laten doen bij de dealer, omdat ik dan zeker weet dat het goed word uitgevoerd.
zo’n schattig naïeve uitspraak altijd! :D
Zelfde als: Ik betaal liever wat meer, dan weet ik dat het goed gebeurt….
Uitzuigers die dealers! :P8 oktober 2010 om 08:39 #17739107origineel gepost door kaneelschep
Dit heb ik laten doen bij de dealer, omdat ik dan zeker weet dat het goed word uitgevoerd.
zo’n schattig naïeve uitspraak altijd! :D
Zelfde als: Ik betaal liever wat meer, dan weet ik dat het goed gebeurt….
Uitzuigers die dealers! :PABSOLUUT, mensen worden een oor aangenaait bij dealers, zeker als je een leek bent. Je betaald 2/3/4 keer zoveel en vaak wordt de helft niet gedaan, daarbij is een vast onderhoudsschema ook onzin!
mijn garage is geen dealer maar wel zeer ervaren qua opel autos, hij heeft af en toe een monteur VAN opeldealer alphen rond lopen voor bijstand enzo. Geloof me, die weten echt wel hoe die wereld in elkaar zit.
Daarbij kunnen bougies en motor olie makkelijk 50000km mee, gewoon checken, elke keer checken, is t niet goed dan pas vervangen, geen risicos nemen. maar om nu standaard alle zooi te vervangen is zonde van je geld en slecht voor t milieu. Je schoenen vervang je ook niet als je 100 km gelopen hebt, pas als ze op zijn toch ;)Iedereen moet het zelf weten, maar ik koop liever een goed onderhoude auto bij een beunhaas of vakgarage dan een auto bij een dealer. Ik ken veel monteurs en als ik hoor hoe ze doen, olie rekenen NIET verversen, bougies rekenen NIET vervangen, en ga maar door, een leek betaald en is blij met het stempeltje in zn boekje. KASSA
8 oktober 2010 om 08:57 #17739108Is het vullen van een airco systeem een beetje zelf te doen?
En heel leuk dat iemand die het in zijn achtertuin voor 100 euro kan…. Echt heel knap zonder extra personeel, administratie, belasting afgifte, verwijderings kosten van oude olie en weet ik het met wat voor kosten meer een bedrijf komt te staan. Is toch geen vergelijking? Een normale grote beurt bij mijn garage was voor de Astra F 250incl apk. Maar dan mocht er niets aan de hand zijn en ik heb geen airco!!
8 oktober 2010 om 09:44 #17739109origineel gepost door champo
Is het vullen van een airco systeem een beetje zelf te doen?En heel leuk dat iemand die het in zijn achtertuin voor 100 euro kan…. Echt heel knap zonder extra personeel, administratie, belasting afgifte, verwijderings kosten van oude olie en weet ik het met wat voor kosten meer een bedrijf komt te staan. Is toch geen vergelijking? Een normale grote beurt bij mijn garage was voor de Astra F 250incl apk. Maar dan mocht er niets aan de hand zijn en ik heb geen airco!!
Er komt uiteraard meer bij kijken, maar extra personeel heb je niet nodig zolang je goed kan plannen, administratie heb je niet, belasting komt niet, oude olie kun je bij de gemeente brengen of bij een bevriende monteur, idiale werkplek zo’n achtertuin haha
Airco kun je niet zelf doen voor zover ik weet, weinig bedrijven die het zelf doen, meestal laten ze iemand komen met een busje die vol staat met apparatuur.
8 oktober 2010 om 09:45 #17739110origineel gepost door champo
Is het vullen van een airco systeem een beetje zelf te doen?Voor een aircosysteem bijvullen heb je een heel mooi apparaat voor, dit gaat zelf thuis nooit lukken lijkt me.
En heb zelf in wat autobedrijven stage gelopen enzo, dealers en universeel. Wat me opviel bij dealers dat er vaak dingen werden overgeslagen want het moest goedkoop en snel. Terwijl bij de universele er veel tijd aan een auto werd besteed en echt alles werd nagelopen zoals het hoort. Er werd me altijd verteld dit zo te doen, omdat de klant er ook voor betaald en mag verwachten dat er daadwerkelijk goed gewerkt word aan de auto:thumbup
+ dat de universele zo’n 45 ex per uur berekende terwijl dit bij dealer zowat het dubbele is. En bij dealers lopen in principe geen betere monteurs hoor. Vaak zijn ze merkgericht en universele heeft een veel breder werkgebied, omdat je van meerdere merken wat moet weten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.