grote beurt

Forumindex Forums Modellen Astra grote beurt

• Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    bas51183

Beste mede opel-rijders,
      Ik heb een opel astra X1.6XEL uit 1996 (140000km). Het ding rijdt als een zonnetje, echter hij dient binnenkort een grote beurt te krijgen. Mede omdat de midden einddemper leek lijken te zijn, lijkt me dit een goed moment om alles samen aan te pakken.
      Is dit iets wat je zelf makkelijk kan doen of kan je dit beter uitbesteden? De dealer vraagt er ruim 500 euro voor…
      Ik heb twee jaar geleden m.b.v. een inmiddels overleden vriend de koppakking vervangen en zo ook het oliefilter, distributieriem etc vervangen.

Wat raden jullie mij aan? Zelf doen of uitbesteden?
      Indien zelf, hebben jullie nog aanvullingen op onderstaande lijst?
      olie+filter vervangen
      -luchtfilter vervangen
      -bougies vervangen
      -interieurfilter vervangen
      -koelvloeistof controleren/bijvulllen
      -ruitenwisservloeistof bijvullen
      -remvloeistof testen en vervangen indien nodig
      -remmen schoonmaken en controleren

Alvast dank!
      Bas

fernando93

500 Incl de midden demper mag ik hopen ?. Verder zijn de filters en vloeistoffen bij vullen met een beetje ervaring wel te doen. Op weekend dagje. En is dat weer terug verdient :)

bas51183

536 euro inclusief midden en einddemper.
          Probleem is dat ik geen brug heb… denk dat dat wel handig is bij vervangen van de uitlaat of niet?!
          Maar je schat wel in dat dit met een beetje geluk met een dag klaar kan zijn?

fernando93

Bougies. Filters en vloeistoffen. Zijn met geduld en beetje opletten. Niet het moeilijkste. en dat scheelt al snel berg. Uitlaat viel me ooit bij een oude astra ook wel mee maar zonder brug. Zou ik het laten doen.

bas51183

Weet iemand in het zuiden of midden van het land nog een geinteresseerde hobbyist of mannetje die bovengenoemde zou willen/kunnen doen?

koenelsenaar
              Deelnemer

waar woon je?

Ik betaalde voor mijn Astra F ongeveer 50 euro per demper, en een uurtje op de brug en het zit er onder…

saluma
                Deelnemer

@bas51183 het is dat je in het zuiden of midden woont,anders had ik je wel kunnen helpen.Zo moeilijk is dat niet.Zelf heb ik sinds een maand een Astra F 1.4 station erbij (als woon/werkverkeer) met 226.000 km op de teller.Je bent een klein dagje er mee bezig.
                  Na de verversing liep m’n Astra weer als een zonnetje!!!!
                  Ik was bij elkaar zo’n €100,- kwijt inclusief neiuwe remblokken voor (ook zelf gedaan).

Nu ben ik geen automonteur van beroep,maar schilder.Ook deze mensen kunnen de auto die ze liefhebben een beurtje geven.
                  Nogmaals,jammer dat je ver woont,anders had ik je wel kunnen helpen.

Voor de grotere reparaties ga ik naar de Opel dealer toe hier in Enkhuizen.Ook onze Volvo V40 uit 2000 geef ik zelf zijn nieuwe olie en de nieuwe filters.

bas51183

@ Koenelsenaar: Ik woon zelf in Eindhoven, maar ben vaak bij vrienden familie in Amsterdam. En mijn vriendin komt uit het oosten van het land :D . Kortom, de onderste helft van Nederland ben ik vaak te vinden!
                    @ Saluma: dank voor je aanbod! maar wellicht kom ik toch vaak dichter bij je in de buurt! Je zegt dat alles binnen een dag wel te doen moet zijn?

saluma
                    Deelnemer

@bas51183 wrote:

@ Saluma: dank voor je aanbod! maar wellicht kom ik toch vaak dichter bij je in de buurt! Je zegt dat alles binnen een dag wel te doen moet zijn?

Wat ik gedaan heb op een dag is:

Olie,oliefilter verversen ( ongeveer een klein uurtje)
                      Interieurfilter + luchtfilter vervangen (ongeveer een klein uurtje)
                      remblokken vervangen (ongeveer een uurtje als het meezit)
                      Bougies vervangen (15 minuten)

Deze tijden zijn ruim gerekend natuurlijk.Ik doe het dan ook rustig aan.Dan werkt het het makkelijkste.Ik doe met dit soort dingen altijd zonder haast.
                      Alleen remolie en koelvloeistof laat ik door de garage doen.Maar dat hoef je niet met elke beurt te doen.

sylvester1
                      Deelnemer

Vervangt niemand van jullie het brandstof filter en de carterplug ring. Dit doe ik standaard zodat je geen lek krijgt bij je carterplug.

saluma
                        Deelnemer

Carterplug wordt bijna gelijk bij je oliefilter meegegeven.Althans,bij mij wel.Brandstoffilter had de vorige eigenaar al gedaan van mijn Astra.
                          Maar evengoed een punt om op te letten!!

fernando93

inderdaad filters zijn de kosten niet. Maar ze op tijd vervangen is wel zo goed voor de auto :)

wim-v6
                            Deelnemer

Brandstoffilter hoort idere 30.000km te gebeure, maar deze word vaak vergeten of overgeslagen.

Carterstopring vervangen, doe ik zo nu en dan ook wel.
                              Zei het dat ik op de vectra een rubber ringetje heb, en deze heb ik nog nooit vervangen, lekt ook niet.

Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk

bas51183

Weet iemand van jullie waar de carterplug zit bij mijn motor? Onderop bij de carterpan… dat snap ik… maar is er nog iets waar ik deze aan kan herkennen?
                                Dan de vraag: Bij het vervangen van een bougie, deze insmeren met kopervet, grafietpoeder, motorolie of droog plaatsen?
                                Alvast dank!

wim-v6
                                Deelnemer

Is fe enige plug in je carter

Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk

saluma
                                  Deelnemer

@bas51183 wrote:

Weet iemand van jullie waar de carterplug zit bij mijn motor? Onderop bij de carterpan… dat snap ik… maar is er nog iets waar ik deze aan kan herkennen?
                                    Dan de vraag: Bij het vervangen van een bougie, deze insmeren met kopervet, grafietpoeder, motorolie of droog plaatsen?
                                    Alvast dank!

Ik smeer m’n bougie nooit in met een vetsoort.Er in draaien tot hij niet verder kan.Vast is vast.(handmatig)

Famempeters

ik woon in Hoofddorp je mag met mij contact opnemen ben Opel beun .

voor je uitlaat heb ik een top adres 3 dagen levertijd zo uit Duitsland kan niemand tegen op en compleet met pakkingen klemmen rubbers net wat nodig is

het is niet zo moeilijk zo,n beurt is een halve dag werk inkl de uitlaat niks gemakkelijker als midden demper en achter demper vervangen ,,DE SLIJPOL ER IN KLAAR weg is de de zooi en nieuw is kinder werk .

Bert

Famempeters

nog even gouw gekeken maar een nieuwe uitlaat set dus midden demper achter demper en alle bevestiging middelen kost 85€ en 13 € vracht kosten zo uit Duitsland ik koop daar alle uitlaten met veel genoegen top passing en lekker alles er bij vandaar kreet slijptol

kijk op marktplaats advertentie nr 1001873888 en dit is met een goede krik een half uurtje werk ik heb hier ook geen brug maar een goede garage krik .

nou uitgaande dat de uitlaat maar 100€ kost en je rekent is 100 materiaal dus filters en een redelijke olie soort dat is dan 200€ dus er valt wel wat te verdienen kijk is voor je onderdelen op http://www.voordeelparts.nl goedkoper kan haast niet of http://www.winparts.nl. het is zelfs vaak ook voor mij als ik er de tijd voor heb dat ik daar bestel of zo,n auto had gister gekeurd moeten zij tja dat is dan dure onderdelen eigen schuld dan .

dus je moet denken aan alles zo rond de 325€ maar dan moet je geen remmen zooi vinden ter vervanging maar wat je op je lijstje heb staan .

Bert Hoofddorp

TedMechanic
                                        Deelnemer

@Famempeters wrote:

,,DE SLIJPOL ER IN KLAAR weg is de de zooi en nieuw is kinder werk .

Bert

Laat jij je kinderen met een slijptol spelen ja? :jerry

Famempeters

Ja goed he ik heb 5 kleintjes van een kinderdag verblijf , hoeft de auto ook niet zover
                                            omhoog LOL

JE BEGRIJPT ME WEL .

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.