Grootlicht als dagrijlicht?

Forumindex Forums Modellen Astra Grootlicht als dagrijlicht?

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    skyline643

Tegenwoordig zie ik vaak dat nieuwe wagens (zoals een VW Golf 6, Jetta, Dacia, …) precies allemaal hun grootlicht gebruiken als dagrijlicht, maar dan op 20% of 30% van de totale sterkte van de lamp. Er zijn van die modules te vinden op het net, maar zou dit ook werken op een Astra H? Of is dit te programmeren? Gezien de verlichting op een Astra H zo goed als volledig canbus is…

Ik kan wel de mistlichten programmeren als DRL, maar dat is bij wet verboden. Ook de standlichten als DRL is niet ideaal want die geven amper licht overdag.

wim-v6
      Deelnemer

ook grootlicht is verboden, als je juiste codes niet op de koplamp staan (RL)

Willem

AsconaC20NE
        Deelnemer

idd, wat wim V6 zegt,

daarnaast; je gewone lichten mogen niet werken als je de DRL aan hebt, en ze moeten automatisch doven zodra je gewoon dimlicht op zet.

Theoretisch moet het kunnen met canbus als je een module op je grootlicht zet, maar omdat het niet mag verwacht ik ook niet dat er modules daarvoor zijn

los daarvan; waarom zou je? kun je toch net zo goed gewoon dimlicht op zetten? Zien mensen jou nog beter en het verschil in verbruik is nihil.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.