Forumindex › Forums › Modellen › Astra › groot probleem tikkend geluid!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 maart 2010 om 20:36 #17218918
Toen ik vanavond mijn auto (astra coupe turbo) starte begon hij te flink te tikken. Het geluid komt ergens uit de motorruimte. Ben toen rustig weggereden maar het tikken ging niet over. Hoe meer ik gas gaf hoe harder (sneller?) hij begon te tikken. na een paar honderd meter begon het motor lampje op het dashboard te knipperen en direct erna brandde hij constant.
heb de auto toen meteen aan de kant gezet. hij liep toen niet meer goed stationair, motor wou bijna uitvallen! meteen uitgezet en naar huis gesleept.weet iemand misschien wat dit is?
20 maart 2010 om 20:43 #17633105Olie(druk)oke?
20 maart 2010 om 20:47 #17633106Ik heb er geen oliedrukmeter inzitten maar het olielampje op het dashboard heeft nooit gebrand….
20 maart 2010 om 21:31 #17633107oliepeil in orde?
20 maart 2010 om 22:45 #17633108Hoop dat als de oliepeil niet in orde is die dit toch ook aangeeft. Maar ga het morgenvroeg meteen even controleren.
20 maart 2010 om 23:23 #17633109Motor lamp knipperen duidt op cilinderoverslag toeren wil dan ook niet hoger dan 2500 geloof ik.
kijk maar eens onder het kleppendeksel denk dat je daar de oorzaak vind.21 maart 2010 om 00:40 #17633110welke motor zit er in jou coupe? Toevallig een z22se ?
21 maart 2010 om 08:21 #17633111denk een 2.0 turbo. z20let
21 maart 2010 om 10:24 #17633112ik vermoed een versprongen D-riem waardoor de boel niet meer op tijd staat
wanneeer is de D-riem vervangen?
21 maart 2010 om 13:42 #17633113het gaat idd om een 2.0 turbo. dus de z20let.
oliepeil is nog goed en onder de olie bijvuldop is niks aparts te zien.
de D-riem is bij 118497 km vervangen en de klok staat nu op 129000 km.
hebben ze dit snel gecontroleerd of hij op tijd staat of duurt dat ff? en wat kost dit ongeveer?
wat zou het nog meer kunnen zijn?
21 maart 2010 om 14:21 #17633114Ga maar naar een opeldealer en laat hem uitlezen met een tech2
Daar kunnen ze dan zo zien waar de storing vandaan komt.21 maart 2010 om 14:57 #17633115origineel gepost door Blue-Dragon
Ga maar naar een opeldealer en laat hem uitlezen met een tech2
Daar kunnen ze dan zo zien waar de storing vandaan komt.ik denk gezien het tikken en slechtlopen dat je beter helemaal niet meer mee moet rijden, maar laten afslepen/of met een auto ambulance vervoeren naar de dealer.
wanneer de riem wel versprongen of ernstig beschadigd is heb je een zeer grote kans dat je de dealer niet eens haalt.
in een ander topic van hem heb ik gelezen dat er het 1 en ander al defect was en waarbij de distributie los is geweest.
21 maart 2010 om 19:42 #17633116als ze hem gaan uitlezen met tech2 moet hij dan lopen? zo nee hoe lang en hoe duur kost dat ongeveer?
Ik ga er zoiezo niet mee mee rijden. morgen de opeldealer bellen of ze tijd hebben om hem te uitlezen en misschien te kijken of hij op tijd staat….en wanneer ze tijd hebben sleep ik hem daar naar toe.
22 maart 2010 om 01:15 #17633117volgens mij is uitlezen 30 euro.
kijken of een auto optijd staat is meestal zo gedaan ,dat doen ze met een stroboscoop lamp , in nog geen 5 minuten
22 maart 2010 om 17:45 #17633118vanmiddag laten uitlezen door de garage. Het is inderdaad wat opeltechniek zei. cilinder 4 heeft een keer overgeslagen. en het tikken komt van de kleppen/klepstoters af.
Nu kies ik ervoor om mijn cilinderkop te laten reviseren omdat ik ook nog kamp met een koelvloeistof lek. En naar mijn inzien kan dit alleen nog van de cilinderkop (scheurtje) komen.
Nu is mijn vraag wie weet er nog een goed revisiebedrijf in Brabant en heeft hier goede ervaringen mee?
22 maart 2010 om 17:49 #17633119Je bedoelt je cilinderkop neem ik aan?
22 maart 2010 om 17:55 #17633120ja die bedoel ik :D
22 maart 2010 om 22:01 #17633121origineel gepost door astracoupeturbo
vanmiddag laten uitlezen door de garage. Het is inderdaad wat opeltechniek zei. cilinder 4 heeft een keer overgeslagen. en het tikken komt van de kleppen/klepstoters af.Nu kies ik ervoor om mijn cilinderkop te laten reviseren omdat ik ook nog kamp met een koelvloeistof lek. En naar mijn inzien kan dit alleen nog van de cilinderkop (scheurtje) komen.
Nu is mijn vraag wie weet er nog een goed revisiebedrijf in Brabant en heeft hier goede ervaringen mee?
niemand?
23 maart 2010 om 11:30 #17633122Heb je u2u gestuurd.
25 maart 2010 om 16:41 #17633123vanmiddag cilinderkop eraf gehaald. nu zie ik dat er op 2/3 plaatsen scheurtjes zitten tussen de bougie en de kleppen. Ook zag ik dat de stoters bij de 4de cilinder niet gelijk zaten, dus een kromme klep of kapotte stoter :swear
Hoe kun je zien of je stoter kapot is?Ik heb al een paar revisiebedrijven gebeld maar die zeiden mij dat ze dit niet meer kunnen reviseren omdat ze er niet meer aan gaan lassen, dit deden ze vroeger nog wel. Een ruilkop hadden ze ook niet op voorraad liggen.
Wie weet er een adres waar men een (gereviseerde) ruilkop op voorraad heeft voor een astra coupe turbo 2.0 16v (Z20let)?
heb ook al op de duitse en engelse ebay’s gekeken maar geen resultaat :(
wie o wie kan me hiermee helpen
25 maart 2010 om 22:04 #17633124Bump
26 maart 2010 om 02:17 #17633125er staat wel een c20xe cilinderkop op marktplaats voor een 2.0 16v 80 euro .
ik heb geen idee of het past op jou motor.
26 maart 2010 om 08:24 #17633126bel auto demontage klein gunnikenwiek is.
of de gebroeders Obdamdit zij 2 heel nette en goed demontage bedrijven en leveren goederen met garrantie
eff via google naar de tel nr,s toe gaan .
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.