Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Groot probleem (?) Noodlot…? Tijdelijk opgelost!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 februari 2010 om 09:57 #17601656
MAP sensor, je bedoeld LMM??
Je kan beter voor eentje kijken van het merk Pierburg die zijn minder storing gevoelig dan de standaard Bosch. En die van Pierburg zijn kwalitatief wat beter.
Deze kan je zo ophalen/bestellen via Brezan.
5 februari 2010 om 11:08 #17601657Nee, ik bedoel MAP sensor, de sensor die na je intercooler zit.
5 februari 2010 om 11:41 #17601658zag net de foto van je lamda sensor
zou die zo als jij hem op je uitlaat gezet heb wel een goede waarde door geven
je heb er maar een in zittenhet zo maar een idee michien heb je er wat aan
5 februari 2010 om 11:47 #17601659origineel gepost door Baas J.
Ik zag ook dat je van Bosch andere MAP sensors kan kopen, bv tot 3 bar. Maar kan dit zomaar…
nee
5 februari 2010 om 18:12 #17601660Maar als ik straks met een remap rondrijdt met verhoogde turbodruk?
6 februari 2010 om 19:19 #17601661Zou die andere MAP sensor werkelijk noodzakelijk zijn , ik heb er nog niet eerder over gehoord dat de orginele niet goed genoeg zou zijn , wel je luchtmassameter boven de 300 pk adviseerd men een 80 mm uitvoering.
Ben benieuwd hoe jij eruit gaat komen , ik heb ongeveer dezelfde “effecten” die jij meld alleen heeft ie het continu en niet af en toe zoals bij jou.
gr Marcel.6 februari 2010 om 19:43 #17601662Vandaag met een turbodrukmeter gereden…. heeft goede boost..bij normaal optrekken rond de 0,6… bij vol aan optrekken piekt ie boven de 1 bar uit.
En dat laatste is nou net het probleem, de MAP sensor registreert dit als een soort van overboost en schakelt veiligheidshalve de turbo “uit”. Op de meter kan je nog wel zien dat je een soort van druk houdt, dus je rijdt niet met atmosfeer maar met nog maar 0,5bar ofzo.Uitlaat is een stap te ver geweest (met originele map), ik moet mn auto zsm gaan laten chippen. Vraag me nu ook echt af hoeveel PK ik heb.
6 februari 2010 om 20:10 #17601663Ik heb excact hetzelfde alleen heb ik dan een Dbilas uitlaatspruitstuk en Dbilas inlaatspruitstuk (bezig met die 76 mm uitlaat) ik hoop dat het idd dan niet nog erger wordt want dat wil je toch niet meemaken.
Hopelijk is alles weer op de rit te krijgen met een “update” van de software (ik reken er zelf wel op)
Ik denk (net als bij mijzelf) dat het vermogen als alles goed staat niet onaanzienlijk (ten opzichte van orgineel) zal zijn.
Keep us posted:thumbup
Gr Marcel.6 februari 2010 om 22:55 #17601664Originally posted by Baas J.
Wat was bij jou de oplossing?geen idee. heb de auto daar achter gelaten en een nieuwe skoda octavia opgehaald bij de vag dealer 100 meter verder op…
Opel dealer wou de auto zeker 2 weken hebben om diverse dingen te gaan testen :o
7 februari 2010 om 12:08 #17601665origineel gepost door Baas J.
Vandaag met een turbodrukmeter gereden…. heeft goede boost..bij normaal optrekken rond de 0,6… bij vol aan optrekken piekt ie boven de 1 bar uit.
En dat laatste is nou net het probleem, de MAP sensor registreert dit als een soort van overboost en schakelt veiligheidshalve de turbo “uit”. Op de meter kan je nog wel zien dat je een soort van druk houdt, dus je rijdt niet met atmosfeer maar met nog maar 0,5bar ofzo.Uitlaat is een stap te ver geweest (met originele map), ik moet mn auto zsm gaan laten chippen. Vraag me nu ook echt af hoeveel PK ik heb.
ik heb een orgineel stuurapparaat liggen
deze is gechip door eds naar fase 3
ik weet niet of je deze zou kunnen testen op jou astra,of dat hij dan eerst uit gelezen moet worden op jou auto
de chip die er in zit heb je op jou motor wel
leh turbo/injectoren/luchmassa meter nodig
en eigenlijk ook nokkenassen
de chip is daar op gemaakt
het vermogen bij eds was 308pk 460nm7 februari 2010 om 15:28 #17601666Zo ver ben ik nog niet…. ben nog op zoek naar z20leh turbo, injectors en lmm. Daarna naar EDS om t hele zootje af te laten stellen.
7 februari 2010 om 16:07 #17601667succes ermee baas!
7 februari 2010 om 16:22 #17601668origineel gepost door Baas J.
Vandaag met een turbodrukmeter gereden…. heeft goede boost..bij normaal optrekken rond de 0,6… bij vol aan optrekken piekt ie boven de 1 bar uit.
En dat laatste is nou net het probleem, de MAP sensor registreert dit als een soort van overboost en schakelt veiligheidshalve de turbo “uit”. Op de meter kan je nog wel zien dat je een soort van druk houdt, dus je rijdt niet met atmosfeer maar met nog maar 0,5bar ofzo.Uitlaat is een stap te ver geweest (met originele map), ik moet mn auto zsm gaan laten chippen. Vraag me nu ook echt af hoeveel PK ik heb.
Hmm dat ken ik ergens van :hmmz
12 februari 2010 om 11:44 #1760166912 februari 2010 om 17:48 #17601670Beetje jammer dat je het part nr niet kan aflezen , dan kun je hem gewoon hier ook bestellen.
Aaah , even m’n brilletje rechtgezet en gelezen dat dit Bosch nr 0 281 002 437 is.:agent
Op een UK forum zegt men dat dit alleen nodig zou zijn als je meer dam 1.5 bar of 20 psi boost gaat
maken (is best wel veel)
Ik denk dat we over stage III dan praten.
Je kunt hem niet zomaar zonder remap gebruiken want dan heb je kans op een gesmolten zuiger
omdat je motor verkeerde info krijgt en niet voldoende benzine levert.
Zal eens informeren wat ie hier kost (denk zo’n 90 E net als st)
Gr Marcel.12 februari 2010 om 17:59 #17601671Klopt, kan je niet zomaar monteren…. snapt je ecu er niks meer van. Wel een oplossing voor straks wellicht als ie ge-remapt is.
14 februari 2010 om 13:30 #17601672In TIS2000 onder de buitendienst oplossingen is hier ook iets over te vinden.
Klacht: Motorcontrolelampje gaat branden en defectcode P1106 (vuldruk niet in nominaal gebied) wordt in het motorstuurapparaat opgeslagen.
Oorzaak: Slechte massakrimpaansluiting in de kabelboom brandstofverstuiving.Maar zoals gewoonlijk zijn de fotos niet erg duidelijk:jerry
Dus misschien heb je hier iets meer aan? http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php?t=117185&highlight=earth+crimp+boost
14 februari 2010 om 14:13 #17601673Maar het motorstoringslampje is niet gaan branden !
14 februari 2010 om 15:21 #17601674Ja ok dat is waar maar je had wel die code toch?
Ik ga bij mezelf ook eens kijken hoe die verbinding is, dit is namelijk zwak punt van de Z20LET zoals ik begrijp.15 februari 2010 om 11:05 #17601675Yep, ik ga deze MOD ook uitvoeren. Simpel te doen ook.
MAP sensor op werking testen:
DTC P1106:
Fault Location: Manifold Absolute Pressure (MAP) Sensor – Circuit Malfunctioning
Probable Cause: Wiring, MAP Sensor, ECM
If you have access to a multimeter download this file and it shows you how to test the sensor!
15 februari 2010 om 12:46 #17601676eej baas j…
ik ervaar een beetje het zelfde als jij vrees ik…..
piekt door naar 0,7 maar wordt afgezwakt naar 0,5 bar.bij mij brand wel continue het steeksleuteltje…..
ook de bosch compu gaf aan dat de map sensor kaduuk was…maar na reiniging is die foutcode niet meer terug gekom,en….
ik doe binnenkort wel ff de earthmod…hopen dat het dan verdwenen is….
kan me niet voorstellen dat die ook kapot zou zijn…anders komt hij weer gelijk terug,netzoals de andere 2 foutcodes.zoals je weet heb ik mn sensor a vervangen voor een exemplaar van de let turb,maar ook op deze klep gaf hij foutcodes….
zou wel kunnen natuurlijk…omdat de let geploft is…ahahhaik durf nu eigenlijk niet blind een nieuwe aan teschaffen,omdat strax tog blijkt dat at het niet was….
ik hoop op een reactie van een pro,op dit forum.
ro
15 februari 2010 om 13:17 #17601677origineel gepost door sincere107
eej baas j…ik ervaar een beetje het zelfde als jij vrees ik…..
piekt door naar 0,7 maar wordt afgezwakt naar 0,5 bar.bij mij brand wel continue het steeksleuteltje…..
ook de bosch compu gaf aan dat de map sensor kaduuk was…maar na reiniging is die foutcode niet meer terug gekom,en….
ik doe binnenkort wel ff de earthmod…hopen dat het dan verdwenen is….
kan me niet voorstellen dat die ook kapot zou zijn…anders komt hij weer gelijk terug,netzoals de andere 2 foutcodes.Bij mij geen steeksleuteltje, Tech 1 gaf voor zover ik onthouden heb verder niets aan maar de druk wordt inderdaad afgezwakt naar 0,5 bar… ben nu echt benieuwd aan het worden hoe ik die earth mod uit moet voeren :hmmz
15 februari 2010 om 13:29 #17601678Zoals John zei:
http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php?t=117185&highlight=earth+crimp+boost
Zo voer je earth mod uit.
Vanavond ga ik die MAP sensor is even doormeten, geloof er geen hol van dat die kapot is.
Auto is steeds minder gaan functioneren, als ik optrek in zn 4, zeg tot 180km/h kapt ie r al mee.
17 februari 2010 om 11:54 #17601679Ik ben t beu…t wordt steeds erger…nieuwe MAP sensor besteld, hoop dat t wat uithaalt…
17 februari 2010 om 12:12 #17601680origineel gepost door Baas J.
als ik optrek in zn 4, zeg tot 180km/h kapt ie r al mee.dat is hard zat voor jou, :P :D
nee zonder gekheid, ik hoop dat je het probleem kan oplossen, ik zou er gek van worden
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.