Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › groot probleem !!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 oktober 2010 om 14:44 #17227414
Goeiemiddag luitjes,
Ik ben sinds afgelopen juli in het bezit van een vectra b caravan uit 1997 met 174000 km op de teler
de motor betreft een x1.6xel.wat er aan de hand is is het volgende
een verbrande klep
koppakking moet vervangen worden
distributieriem moet vervangen worden
en dus ook de waterpompnou heb ik informatie bij een onderdelen zaak opgedaan en weet wat de kosten zijn ongeveer van de spullen maar ben benieuwd of het ook goedkoper kan
verder heb ik ook de vraag of je die dingen zelf kan maken en met wat voor dingen ik rekening moet houden
Greetz dennis
21 oktober 2010 om 15:26 #17745837hoi dennis . . . welkom hier.
een verbrandde klep . . . oei ja das kloten.
ik heb het ook gehad met een x16xel, maar ik had de mazzel dat het in de garantie gebeurde (zeg maar binnen 300 km na aankoop ;))
dus ik heb gewoon een gehele revisiekop gekregen.en of het zelf te doen is, tja ik ken je niet, dus ik weet ook niet hoe handig je bent.
kijk distributieriemset en waterpomp is regulier onderhoud, dus die moet je altijd meerekenen.
Je kan eens op http://www.h-base.nl kijken voor wat onderdelen kosten.
Of je kan op Ebay kijken wat ze daar kosten.Ebay in Duitsland en de UK hebben VEEEEEEEEEEEEEEEEEL opel vectra onderdelen.
Het is gunstig dat de Pond nu laag staat, al zijn verzend kosten uit Engeland vreselijk duur via Royal Mail :swear21 oktober 2010 om 15:39 #17745838Bas dank je wel voor de links gaat vanavond gelijk ff kijken of het wat scheelt
ben zelf wel vrij handig maar heb van motorblokken weinig kaas gegeten21 oktober 2010 om 16:39 #17745839je kan eens een haynes of “so wird’s gemacht” van de vectra b kopen op ebay.
of als je ze digitaal wilt, staan ze gewoon in het How-To topic ;)
21 oktober 2010 om 16:43 #17745840kijk voor de onderdeel prijs bij http://www.winparts.nl of http://www.hbase.nl dan heb je goed idee van de materiaal kosten reken 6 liter koelvloeistof er bij ennnn olie filter en nieuwe olie ..dan heb je de onderdelen gehad .
laat ook je kop minimaal vlakken en bij twijfel afpersen.
nu nog even het werk .
21 oktober 2010 om 17:45 #17745841heren dank jullie voor de links naar de onderdelen
kan ik in ieder geval even rondkijken hoe of watmaar staat er nergens in het nederlands omschreven hoe je dat het best aan kan pakken want dat engels en duits is niet me sterkste kan
greetz dennis
21 oktober 2010 om 20:52 #17745842ben nu met een buurman bezig en die gaat kijken wat ie voor me kan betekenen moet het er maar mee doen want 2 weten altijd meer als een toch
hoop dat ik hiervandaan de nodige feedback kan krijgen
greetz den
26 oktober 2010 om 12:28 #17745843heb ook maar is een foto gemaakt om is te kijken wat jullie er van vinden van deze auto
26 oktober 2010 om 12:45 #17745844zo,n zelfde bolide heb ik ook maar dan een cd uitgevoerde
verder goede zuinige auto met veel ruimte,en kost normaal weing om hem goed lopend te houden .doe alles zelf beun +
ik ben tevreden
Bert
27 oktober 2010 om 01:46 #17745845Beste Opel Rijders,
Sinds vandaag ben ik in bezit van winterbanden.
Ik heb voor banden van continental en achter van Michelin maar ze hebben totaal verschillende profielen.Zou dit het rijgedrag van de auto kunnen beinvloeden??
Ik merk wel als ik op hoge snelheid rijd dat er iets niet klopt het lijkt alsof de auto slingert over de weg.Zou dit aan de profielen kunnen liggen of zou het wat anders zijn???
Ik hoor van jullie
Vriendelijke Groet,
Mr.G27 oktober 2010 om 02:19 #17745846A. Men plaatst zijn probleem/vraag in een eigen topic, niet in dat van een ander.
B. Het wordt erg op prijs gesteld wanneer men zich eerst voorstelt. Dit is namelijk geen Problemcar.nl maar een forum van Opelliefhebbers.Alleen verschillende profielen zal het niet veroorzaken.
Welke maat banden/velgen zitten er normaal op? Als je normaal brede 40 of 50 banden hebt en nu normale 60-ers dan ligt je auto inderdaad minder stabiel op de weg, minder strak dus.27 oktober 2010 om 07:02 #17745847@ bert
haha dat het een goede bolide is ben ik verzekerd van maar ben niet zo handig met motoren.
doe meestal wel de uitlaat en rubbers en zo maar dit gaat me de pet te bovengreetz den
28 oktober 2010 om 06:56 #17745848goeiemorgen opelliefhebbers
Nu we op dit moment druk aan het sparen zijn voor het maken van het motorblok wil ik miss de andere mankementjes maar alvast geen repareren
zo doet me electrische raam aan de bestuurderskant linksvoor het niet meer als ik het knopje naar boven indruk hoor je een klik maar naar beneden hoor je niks heb de zekering nagekeken maar die is goed misschien hebben jullie een tip.
ook doet sinds kort de deurvergrendeling aan de bijrijderkant het totaal niet mijn vraag is of jullie weten hoe ik dat het best op kan lossen nou kan ik een motortje?? op de sloop halen maar weet niet hoe ik dat zou moeten plaatsen
greetz dennis
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.