Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Groot onderhoud Astra J
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 december 2016om 10:33 door SardoniS.
-
AuteurBerichten
-
29 november 2016 om 08:59 #18329939
De waarborg van 2 jaar is verstreken en nu overweeg ik om zelf het onderhoud te doen.
De interieurfilter bevindt zich in het handschoenkastje en de oliefilter aan de achterkant van het blok.
Iemand een idee waar de brandstoffilter hangt , eventueel zelf al vervangen heeft en of dat goed zelf te doen is ?
Het is een Astra Sedan , BJ 2014 en 1.7 Cdti
Alvast bedankt.4 december 2016 om 14:21 #18333952Hieronder de de link naar de handleiding van astra J,F,G en H alles in het engels
manual astra J[quote quote=18329939]
manual astra G
manual astra H
manual astra F De waarborg van 2 jaar is verstreken en nu overweeg ik om zelf het onderhoud te doen.
De interieurfilter bevindt zich in het handschoenkastje en de oliefilter aan de achterkant van het blok.
Iemand een idee waar de brandstoffilter hangt , eventueel zelf al vervangen heeft en of dat goed zelf te doen is ?
Het is een Astra Sedan , BJ 2014 en 1.7 Cdti
Alvast bedankt.[/quote]
5 december 2016 om 09:31 #18334017Bedankt , hier zijn we wat mee. Staat wel niet echt in waar deze zich bevindt maar had hem intussen zelf gevonden. Hangt dus rechts achteraan bij de brandstoftank.
Zeer ongewone plaats maar wel goed bereikbaar.7 december 2016 om 20:35 #18334193Nog een kleine update wat toekomstige klussers op pad kan helpen want voor dit model is er nog maar weinig info hierover te vinden.
Vandaag de brandstoffilter van mijn vader zijn Astra J vervangen omdat hij het laatste van de pomp had getankt.
Hierdoor hield de motor in en sputterde regelmatig.
Het vervangen zonder het huis te demonteren ging redelijk vlot , enkel de dichting wilde niet dadelijk blijven hangen op zijn plek.
Na wat proberen toch eindelijk gelukt maar zoals gedacht en gevreesd was er nu teveel lucht in de filter en de motor kreeg de diesel niet aangezogen.
De batterij leeggemolken , ik heb dan nadat de garagist dat had aangegeven de twee leidingen achter het motorblok los geprutst.
Dan de brandstof aangezogen met een darmpje en toen deed hij het haast onmiddellijk weer.
Met deze tip ga ik het zeker riskeren om het bij mijn eigen wagen zelf te vervangen.
Klusje van een kwartiertje als je het weet.7 december 2016 om 22:10 #18334206[quote quote=18334193]Nog een kleine update wat toekomstige klussers op pad kan helpen want voor dit model is er nog maar weinig info hierover te vinden. va
Deze staat ook in de manual even doorzoeken in de linkse kant
filter[/quote]
10 december 2016 om 10:33 #18334355Kan mis zijn maar volgens mij zijn de pagina’s naar waar jij verwijst enkel bedoelt om het filterhuis te verwijderen. Op de manier die ik het nu voor elkaar heb gekregen mag het huis blijven hangen. Voor te ontluchten moet je dan wel achter de motor de 2 leidingen vol diesel zuigen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.