Groot licht doet niets

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen Groot licht doet niets

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17236489
    GRLWBNL
      Lid sinds:
      12 October 2010

      Beste mensen,

      Sinds ik een paar weken terug m’n Xenon kitje heb ingebouwd, functioneert mijn groot licht niet meer.
      Eerst dacht ik dat het eraan lag dat wellicht de lampjes doorgebrand waren of dat ik per ongeluk aan de stekker van het groot licht had gezeten, maar dat bleek allemaal niet het geval.

      Wat mij opviel is dat, in het dashboard, ook het groot licht symbooltje NIET aangaat wanneer ik het groot licht aanzet. Ook hoor ik, wanneer ik de groot licht schakelaar aandruk, een soort klik uit de zekeringen kast komen. Ik heb toen de zekering nog nagekeken, maar die waren nog goed en zaten netjes op hun plek.

      Normaal gesproken hoort ie toch ook aan te geven in de boordcomputer of een lamp niet functioneert? Dat deed ie tenminste wel wanneer mijn linker dimlicht kapot was. :hmmz

      Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

      #17866779
      orrie
        Lid sinds:
        31 March 2010

        Hoi,,

        Vertel eerst eventjes, wat voor Xenon Kit je hebt gekocht.
        Ook graag de lamp soort, het kan namelijk dat je de verkeerde Kit heb kocht. ( hier praat ik dan over de H4 versie, hier heb je namelijk 4 versie’s in).
        Dit mag natuurlijk ook via pm.

        Mvg
        Orlando

        #17866780
        GRLWBNL
          Lid sinds:
          12 October 2010

          Mijn kitje komt het meest overeen met deze op jou site:

          Lampsoort is H7

          #17866781
          orrie
            Lid sinds:
            31 March 2010

            Hoi,

            Even over de foto’s op mijn site dit zijn gewoon allemaal de zelfde foto’s ;)
            Dit komt doordat wij er nog niet aan toe zijn gekomen om alles bij te werken en netjes te maken, het is behoorlijk druk op de zaak.
            En er zijn nog zoveel artikelen die nog niet op de site staan…

            Over de Lampen:
            Is dit enkel dat je de xenon heb gemonteerd? of is het ook als je nu terug de normale Halogeen H7 lamp terug monteer, dat je groot licht niet meer werkt?
            Eigenlijk raar dat het door de xenon komt.. want de voeding van dim- en grootlicht zijn apart enkel de – wordt vaak van beide gebruikt. Heb je een Canbus Kit gekocht? (anders pm even de site door waar je de kit heb gekocht, dan weet ik wat meer over de kit).
            Het is mogelijk dat je schakel-relais defect is, maar dan is het wel puur toeval dat dit tegelijk is..

            Is het trouwens al vanaf dag 1?

            Mvg
            Orlando

            #17866782
            GRLWBNL
              Lid sinds:
              12 October 2010

              Ik heb deze kit 2 jaar geleden via een vriend overgenomen en heb em ook al in m’n vorige auto gehad. Toen was er ook niets aan de hand.

              Ik denk ook niet dat het door de xenon komt. Het zou ook kunnen zijn dat ie het daarvoor ook niet deed. Heb de auto namelijk nog maar net, maar het viel me pas op toen ik de xenons erin had gezet. Moet de relais inderdaad maar eens nakijken, maar hoe zie je of deze niet meer goed is?

              #17866783
              orrie
                Lid sinds:
                31 March 2010

                Hoi,

                Oke, dan lijkt het me ook sterk dat het aan de Xenon ligt.
                Je kunt een relais door meten met een gewone multimeter, alleen ligt er aan welk relais je hebt.
                Je hebt altijd 2 of meer pinnen die in verbinding staan, en meestal 1 die geen stroom/verbinding door geeft naar andere pinnen van de relais. Als je hem dan bekrachtig, hoor je die klik waar jij het over heb. Dan moet die ene (of meerdere) pin wel in verbinding staan met die andere of in ieder geval stroom geven. Het is niet zo makkelijk dit uit te leggen via een post ;)

                Wat je ook even kunt proberen is het volgende:
                Haal even allebei je accu polen los, voor 5 min. Daarna terug monteren dan is je board computer gereset.

                Mvg
                Orlando

                #17866778
                GRLWBNL
                  Lid sinds:
                  12 October 2010

                  De boord computer is al gereset. Ik zat er inderdaad ook al aan te denken dat dit misschien het probleem kon zijn. Dit was niet het geval.

                  Ik zal maar eens een multimeter regelen om de boel door te meten.

                  #17866784
                  GRLWBNL
                    Lid sinds:
                    12 October 2010

                    Opgelost! Het was het relais!

                    #17866785
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Wou ik net gaan zeggen haha…

                      Willem

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.