Forumindex › Forums › Overige › Meetings › Groot Internationaal Opeltreffen 28 april 2013 (Dronten)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 mei 2013 om 02:19 #18059921
Dronten 28-04: De mooiste meeting van het jaar. Komttie dan he.
Dat begon mooi. Kap open, olie check, water check, banden check, WEER check, OK !:
Sleutel om: BWBWBWBWBW, nou ja, als we zo beginnen:
Sattelieten slapen nog geloof ik:
Als het zo moet stationair…. De Risse nokkenassen stonden lekker te klapperen:
Maar, het is een mooi origineel stuur:
Kijk en dat is dan weer supervet, wel 1 op 14 rustig rijdend, kijk daar, wat nou millieuvervuildende Prius met je 100K levensduur en max 10 jaar:
De dag die je wist dat zou komen is eindelijk hier! (een zusje !):
Ben je er klaar voor, kun je dat ooit echt zijn ?:
Soms is het mooi dat dat bij auto’s blijft die vooral mooi zijn, volgens mij trek je non stop hele auto in een jaar krom:
Onderweg nog 2 Kadett Ds tegengekomen met duimpies omhoog naar elkaar:
En nu waarom het de vetste meeting van het jaar is:
De opkomst van AGC was groots met 1 auto:
Vetste meeting van het jaar, foto’s spreken voor zich:
Belgische vaste bezoekers: Commodore 6 en GS:
4 liter 24V Irmscher, kappen nou, (deze had trouwens ook een soort zusje):
22 jaar eigenaarschap bij mekaar, pakweg 400.000+ km bij mekaar zelf gereden, beiden rijden ze nog:
Nu iets heel anders.
Zoontje van Ray en Anita, eeh Syl. Lars dus. Vroeg “mag ik met jouw fototoestel foto’s maken”.
De EOS dus. Ja dat mag, wel ding om je nek: Kereltje plots pleitte.Let wel, de bovenstaande foto’s zijn gemaakt door een 8 jarig ventje wat er vandoor ging met mijn camera.
En als je niet de lens laat zoomen gaat het mis, dus dat hadtie ook nog door:die moeten ze volgende keer aan de deur zetten :P
12 waaiers terug naar huis, vroeger stonden er 10 waarvan 1 op waaiers, nu 5 ofzo, 3 op waaiers, zegt toch iets, Calibra’s zijn al dood:
En dit is mijn eigen prive geluk, die koeling, nu alles eindelijk al paar jaar weer goed is.
Zo en de vetste meeting van het jaar is voorbij :P Hou je veilig zo lang als ik leef :P
1 mei 2013 om 08:57 #18059922Hier nog wat foto’s van mijn kant!
Zaterdags de gehele auto poetsen, poetsen, poetsen! Begon om 10.00uur zo’n beetje, en was +/- 21.30uur pas klaar! ;p Lekkaahhh!!
Het resultaat was er gelukkig wel naar!
Sochtends om 7.45uur vertrokken naar het OpelTreffen. Zo’n 160km gereden. En daar sta je dan:
Gezellig naast Saluma (Marcel)
Het was een zeer geslaagde dag! Volgend jaar proberen we er zeker weer bij te zijn! :)
1 mei 2013 om 15:22 #18059923Hij zag er weer heel netjes uit Kevin!.Je ‘nieuwe’ stoelen en achterbank passen goed bij je auto.Was heel leuk om je weer te zien,maar ook je vrouwtje natuurlijk.
Volgend jaar weer?
Ik zal je straks via de PM even wat uitleggen over je vraag.groetjes Marcel.
1 mei 2013 om 16:40 #18059924De foto’s kunnen nu ook makkelijk en snel gedownload worden! Bij elke foto staat een downloadknop. Druk op deze knop en de foto wordt in het originele formaat (groter) geopend in een nieuw venster. Via de rechtermuisknopfunctie kunnen de afbeeldingen nu opgeslagen worden.
http://www.opeltreffen.nl/?pagina=foto” onclick=”window.open(this.href);return false;
Wil je jouw foto’s ook op de website, stuur ze ons even op via dropbox, wetransfer of soortgelijke diensten!1 mei 2013 om 20:12 #18059925Hier wat fotootjes van mijn kant:
@Pluggie: ik heb nog een foto van je toen je net vertrokken was. ;)
1 mei 2013 om 22:07 #18059926@saluma wrote:
Hij zag er weer heel netjes uit Kevin!.Je ‘nieuwe’ stoelen en achterbank passen goed bij je auto.Was heel leuk om je weer te zien,maar ook je vrouwtje natuurlijk.
Volgend jaar weer?
Ik zal je straks via de PM even wat uitleggen over je vraag.groetjes Marcel.
Thx Marcel! Ik had er ook weer m’n best voor gedaan! Haha! ;)
Was zeker wel leuk/gezellig! Uiteraard is de bedoeling volgend jaar weer naar de Meeting te komen! :)
Pm is luid en duidelijk ontvangen! ;)2 mei 2013 om 23:12 #18059927@astrawez wrote:
@Pluggie: ik heb nog een foto van je toen je net vertrokken was. ;)
Leuk man, om jullie te ontmoeten onderweg. D meets F.
Even heel iets anders he.
Kzou me kapot schamen als ik dat moest gaan aanbieden aan opdrachtgever.
Camera Maker: Canon
Camera Model: Canon EOS 5D Mark II
Lens: EF24-70mm f/2.8L USM
Image Date: 2013-04-28
Focal Length: 59mm
Focus Distance: Infinite
Aperture: f/5.6
Exposure Time: 0.020 s (1/50)
ISO equiv: 400
Exposure Bias: +1.00 EV
Metering Mode: Center Weight
Exposure: aperture priority (semi-auto)
White Balance: Auto
Flash Fired: No (enforced)
GPS Coordinate: undefined, undefined
Software: Adobe Photoshop Lightroom 3.6 (Windows)Daar is echt van alles misgegaan, met zo’n supercam en lens.
Extreme crop van een 8 jarig jochie:
Camera Maker: Canon
Camera Model: Canon EOS 20D
Image Date: 2013-04-28 15:42:33 (no TZ)
Focal Length: 18.0mm
Aperture: f/9.0
Exposure Time: 0.0040 s (1/250)
ISO equiv: 100
Exposure Bias: none
Metering Mode: Partial
Exposure: program (Auto)
White Balance: Auto
Flash Fired: No (enforced)
Orientation: Normal
Color Space: sRGB
GPS Coordinate: undefined, undefined8 jarig jochie op “P” heeft meer geduld met postzegelstandje wattie zelf doet schijnbaar, zonder uitleg. Dat is op 90% van alle “professionele” foto’s al mis gegaan. Scherpstelling, Belichting, standen, kontrast, ISO, echt alles staat verkeerd.
Volgende keer beter !
3 mei 2013 om 03:36 #18059928Ik zou zeggen,als jij er verstand van heb,probeer dan via M&M contact te zoeken met die fotograaf.Geef jij die fotograaf tips hoe het dan wel moet.Want zo te horen ben jij dus een meesterfotograaf,en ik stel dus voor dat jij volgend jaar de ‘inkom’ foto’s gaat maken!!!!!
Jou reactie is nu toch wel een minpuntje in deze topic waar iedereen tevreden was en is.
Probeer ff je geduld te bewaren en niet zo te reageren. zucht,waarom moet het nou weer zo?Ik heb iedergeval een reuze leuke dag gehad.
groet Marcel3 mei 2013 om 04:38 #18059929Ik ben het toch wel met pluggie eens. Die foto’s zijn allemaal behoorlijk overbelicht (+1EV kennelijk). Bij mij gaat ook wel eens het een en het ander mis, maar ik ben maar een amateur. Die setup van die fotograaf was toch wel redelijk professioneel, maar het resultaat absoluut niet.
Volgende keer inderdaad beter.
3 mei 2013 om 07:09 #18059930het was een bijzonder geslaagde dag,de weergoden waren lief,de organisatie had zn best gedaan,en ja zelfs de zanger vond ik best leuk,vooral omdat menigeen bij de patatkar een soort van in de zeik werd genomen :D
Het blijft ook altijd leuk als mensen je auto bewonderen,gelukkig had mijn rode Ascona over aandacht niet te klagen.
Ook weer leuk een praatje gemaakt met diverse mensen van het forum,onder andere Saluma en Rottentweetie in het echie gezien,ook met Wim V6 kennis gemaakt en uiteraard bij de prachtige GSI Champion van Patrick van Voorn staan kwijlen,inclusief het babbeltje,erg gezellig allemaal,maar je deelt dan ook met zn allen dezelfde afwijking.
Tevens bij de kraampjes nog wat speelgoedjes gescoord,een modelletje 1/87 van een zwarte Zafira A,een 1/43 witte Ascona C sedan en een bouwdoos van een Opel (Pontiac Le mans) Kadett sedan,tevens bij de deukenjongens het enige deukje wat erin zat laten verwijden,ongelofelijk,5 minuten werk,en niks meer van te zien.
Topdag gehad,volgend jaar zeker weer!!3 mei 2013 om 08:40 #18059931@nitroburner wrote:
Ik ben het toch wel met pluggie eens. Die foto’s zijn allemaal behoorlijk overbelicht (+1EV kennelijk). Bij mij gaat ook wel eens het een en het ander mis, maar ik ben maar een amateur. Die setup van die fotograaf was toch wel redelijk professioneel, maar het resultaat absoluut niet.
Volgende keer inderdaad beter.
Dat heeft de fotograaf zelf ook al erkend. Op de site van het opeltreffen was de dag na de meeting te lezen dat de fotograaf de foto’s zonder watermerk aanbiedt op de site omdat hij zelf niet tevreden is over de kwaliteit. Normaal had je moeten betalen voor een foto zonder watermerk denk ik.
3 mei 2013 om 08:54 #18059932@RedBill wrote:
Dat heeft de fotograaf zelf ook al erkend. Op de site van het opeltreffen was de dag na de meeting te lezen dat de fotograaf de foto’s zonder watermerk aanbiedt op de site omdat hij zelf niet tevreden is over de kwaliteit. Normaal had je moeten betalen voor een foto zonder watermerk denk ik.
Dat klopt! Ik ben het blijkbaar vergeten hier te vermelden. Doordat de eerste auto’s eerder aankwamen dan verwacht door de fotograaf moest er gehaast worden met het opstellen en instellen van de camera. Helaas zijn er toen door de stress verkeerde instellingen in de camera blijven staan. Heel erg jammer en de fotograaf baalt hier natuurlijk ook gigantisch van!
Het was inderdaad eerst de bedoeling dat de foto’s met watermerk aangeboden zouden worden en deze later besteld konden worden zonder watermerk. Door de mindere kwaliteit worden worden de foto’s nu zonder watermerk aangeboden.
De foto’s zijn helaas niet van hoge kwaliteit, maar ze laten wel zien wat voor mooie auto’s er geweest zijn! We hopen dat in ieder geval het gebaar en het idee een beetje gewaardeerd wordt ;)
3 mei 2013 om 08:57 #18059933Perfect opgelost in mijn mening! :thumb
3 mei 2013 om 20:59 #18059934Zie inderdaad geen probleem, wel jammer dat iemand zoveel commentaar geeft zonder dus eerst goed z’n huiswerk te doen…
Als je het dan toch doet, doe het dan goed ;)Superdag verder!
3 mei 2013 om 23:15 #18059935@PeterNoFear wrote:
Als je het dan toch doet, doe het dan goed ;)
Dat ging er nou net mis. Benieuwd naar je repo ! het is mooiste meeting van jaar.
Je mag best ook wat dingen die fout gaan adreseren, anders kun je nl nooit verbeteren, en stilstand is achteruitgang.
Staan paar mooie repootjes in deze thread. kMis jouwe nog.Ginne schrik Peter.
3 mei 2013 om 23:15 #18059936Was genieten :D
Enige wat ik jammer vind is dat ik nu een jaar moet wachten tot het weer is :jerry :D4 mei 2013 om 16:53 #18059937@pluggie wrote:
@PeterNoFear wrote:
Als je het dan toch doet, doe het dan goed ;)
Dat ging er nou net mis. Benieuwd naar je repo ! het is mooiste meeting van jaar.
Je mag best ook wat dingen die fout gaan adreseren, anders kun je nl nooit verbeteren, en stilstand is achteruitgang.
Staan paar mooie repootjes in deze thread. kMis jouwe nog.Ginne schrik Peter.
Bewust geen foto’s gemaakt, heb een nokia met een 3.2 megapixel camera’tje, daar moet ik het mee doen.
Zijn genoeg die mooie foto’s maken, zit ook elke keer weer te genieten van de vele foto’s ;)6 mei 2013 om 15:24 #18059938Hier wat foto,s van mij kant :-D
Dit was een pre meet in Lelystad bij de mac ;)En hier in Dronten ….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.