Grooooot nieuws……..

Forumindex Forums Modellen Grandland X Grooooot nieuws……..

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 172)
  • Auteur
    Berichten
  • #18553452
    quandor
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 November 2017

      Ja en?

      De Rotterdamse politie reed tot 1985 met de Chevrolet C10 maar heeft ‘m afgedaan ivm verbruik en hoge onderhoudskosten.

      over VW gaan we het, ivm hun diesel sjoemelsoftware, maar niet eens hebben. Tel daarbij op dat in een gemiddeld politiebasisteam er met pijn en moeite 2 tot 3 eenheden kunnen worden bemenst. Waar halen ze personeel voor een arrestantenvervoer busje vandaan? En ja, bij  eenmaal aangehoudenen op een kleiner politie buro wordt het regionale arrestantencomplex gebeld en enkele uren later arriveert een volledig uitgerust arrestantenbusje, maar dáár hebben de politiemensen op het heterdaad moment geen tierelier aan. Dan geldt : aanhouden, in de auto stoppen en zo vlot mogelijk naar een buro rijden.

      Stop nu svp want het ontbreekt je aan kennis op dit terrein.

      #18553453
      quandor
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 November 2017

        Dat betrof niet de Kuga Vignale. wordt wakker!

        #18553454
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          jij schreef: Waarom de Volvo afviel : te klein, te duur, te slechte prestaties.

          Te klein slaat echt nergens op. Te duur, is zeker een punt, want Volvo geeft zijn auto’s niet zomaar weg. Te slechte prestaties? Een 2.0L Hybride met 265 PK slechte prestaties? Als met zo,n XC40 T5 wegtrekt, word je als in een vliegtuig in je stoel gedrukt! Dus opnieuw lulkoek. De enige reden dat de Xc40 is afgevallen, is de hoge prijs. Je betaald wat meer, maar dan heb je ook wat!

          #18553455
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            Niemand had het over de Vaginale! Het ging hier meen ik, over een Kuga ST line.

            #18553456
            quandor
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 November 2017

              Kijk nu eens gewoon wat de BMW kost. Je slaat de plank wederom mis. (ik kan er ook niet meer van maken)

              #18553500
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                De BMW X1 Hybrid is er vanaf € 52K, en de Volvo Recharge T5 vanaf €50K. Maakt die €2K op pakweg 500 auto’s het verschil denk je? Ik denk dat er meer achter zit. De Politie is tevens een trouwe afnemer van BMW motorfietsen. Op zo,n flink aantal auto,s zal ook wel korting om de hoek kijken. Bovendien moeten de geleverde modellen, nog extra aangekleed worden, naar Politie normen. Dus al met al zit je al snel aan €70K per auto. En BMW is ook een Premium merk. Zoals ook Audi, en Benz.

                #18553554
                quandor
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 November 2017

                  Gelukkig is dit een Opel Grandland (X) forum en geen Volvo, BMW of Ford forum. Het bespreken van alle andere merken en prijzen is dus redelijk zinloos / niet relevant.

                  #18553638
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    Gelukkig is dit een Opel forum? Minder gelukkig ben je echter, wanneer je een Grandland rijd, met of zonder X. Kijk alleen maar eens naar de onderwerpen van de Grandland Topics; Elektrische achterklep werkt niet. Ruitenwissers gaan spontaan af. Hybride laad niet goed op. Help! Ik kan niet meer tanken! Mijn auto staat elke keer weer met een lege accu, en breid het maar uit, vul het maar aan. Arme jongens die Grandland rijders….. :cry:

                    #18553640
                    quandor
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 November 2017

                      Gelukkig heeft een auto van een premiummerk geen last van ernstige problemen. Of toch wel? Alleen al de naam van het topic……..

                      https://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=95366

                      enne, een citaatje uit het topic :

                      Waarom denk je dat heel veel mensen overstappen naar een ander merk? Niet omdat ze hun mooie Volvo zo fijn vinden. Meer omdat kwaliteit en prijsverhouding ver uiteen liggen en de service ver te zoeken is.
                      Ik ben het met je eens dat ieder merk zo haar eigen manco’s heeft. Maar Volvo staat allang niet meer in de bovenste gelederen van het rijtje betrouwbaarheid.
                      Sterker nog, ze komen niet eens meer voor in de top 10.
                      Laat de Japanners met Lexus, Kia (semi Japans) en Toyota nu bovenaan staan .

                      Zweden, het land van Volvo!
                      Nou inmiddels ook niet meer. De Zweed is ook overgestapt. Hier rijden voornamelijk op 1. Toyota 2. Subaru 3 Volkswagen

                       

                      #18553642
                      jopsa
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 May 2019

                        Vreemde gedachtengang.

                        Alle problemen die ik meldde met de GLX ontken jij.

                        Alle problemen die er geweest zijn met volvo geloof je dan wel.

                        Luister. Ik reed met beide.

                        GLX een vat vol problemen.

                        XC40 tot nu toe probleemloos.

                        Ja, ik kan vergelijken, jij niet. Moet ik nu ,zoals u vroeger deed en doet,  met andere chauffeurs die een probleem zouden ervaren met hun wagen gaan lachen ?  Nee, zo laag bij de grond als jij ben ik niet.

                        #18553643
                        quandor
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 November 2017

                          Deze uit dat topic is ook wel grappig :

                          Bericht

                          en: 5928
                          Citeer
                          29.06.2024 – 11:30

                          Even wat uitvergroot en gebagatelliseerd…

                          Volgende keer eerst het forum lezen en dan pas besluit nemen?
                          Ik ben na drie Volvo’s ook afgestapt van dit merk. Woon in het land van de Volvo’s, maar ook hier stapt men massaal over van Volvo naar oa Toyota en Subaru.
                          Kwaliteit van Volvo is de laatste jaren om te janken.
                          Vraag een gemiddelde Zweed naar de betrouwbaarheid van Volvo…. beginnen ze eerst te lachen, gevolgd door een NEJ.

                          Heb voor de leuk een proefrit met de EX30 gemaakt. Als je van plastic houdt en graag in een paar strandstoelen wilt zitten, vooral kopen. Niet mijn ding…

                           

                           

                          Héél premium allemaal ja……………. :yahoo:

                           

                           

                          #18553644
                          jopsa
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 May 2019

                            Ohja, ritje achter de rug van 1300 km.

                            Probleemloos.  Elke optie werkte.  Kon niet gezegd worden vd GLX

                            By the way. grandland of grandland x gezien ?  Ja. 1.

                            Volvo xc ?  Veel .

                            Opel in algemeen ?  Uiterst weinig.

                            BMW en Audi ?  Veel

                            Ford ? B-)

                            KIA, VW, CITROEN Veel

                            HYUNDAI ? redelijk

                            MAZDA ? minder.

                            Peugeot ? Minder.

                            #18553645
                            jopsa
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 May 2019

                              @quandor,  hopelijk koopt die dan geen GL(X).

                              #18553655
                              Anoniem
                                Lid sinds:
                                1 January 1970

                                @jopsa, hij plukt ergens zomaar willekeurig een citaat uit het Volvo forum wat in zijn straatje past, maar hij leest schijnbaar niet verder op het forum, om te zien hoe echte Volvo rijders er gehakt van maken. Typisch of niet, dat ik na bijna 5 jaar en 50K aan kilometers nog geen enkele storing heb gehad? Nee dat is niet typisch want Volvo is gewoon een Premium merk! ik herken helemaal niks van die enkele janker op het Volvo forum.

                                En dan dat citaat van die man uit Zweden (Urbexpeditie) rijdt naast zijn Subaru, nog steeds een Volvo XC70. Dus hij spreekt met 2 tongen. Hij woont in een buitengebied, en hij beweert zgn dat hij precies weet, hoe alle Zweden over Volvo denken. De verkoopcijfers zeggen genoeg, hoe Volvo bij de consument aankomt. Bovendien praten de Wama,s> Floki/quandor < uit de nek, want ze weten niet eens wat het is om een Volvo voor de deur te hebben. Wij weten hoe het is om de overstap te maken van Opel naar Volvo. En als je mij zou vragen: Wat zou jij nu willen verbeteren aan je Xc40? Ik zou het écht niet weten! Het is gewoon een mooi, veilig en zeer betrouwbaar product. Als dat niet zo was, zou ik het ook toegeven. want ik draag geen Volvo ondergoed. daar ben ik net iets te realistisch voor. Dus @jopsa, maak je niet kwaad op hun hersenloze gezwam. Het komt voort, uit een bron van pure jaloezie…..

                                #18553660
                                quandor
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  14 November 2017

                                  @matta : als je in de herfst als het guur weer is, eens een halfuurtje de tijd hebt om topics door te lezen, dan is mijn advies om dat vooral t.z.t. te gaan doen.

                                  De rillingen gaan over je lijf lopen v.w.b. de negatieve postings die Wappie 1 (Jopsa) en Wappie 2 (Hans worst GLX) hebben gedaan. Beide forumleden die nu in een auto van een ander merk rijden, de ene Wappie2 -> (Hans worst) al enkele jaren en Wappie1 (Jopsa) sinds een aantal maanden, doen weinig anders dan het hele merk / type Opel Grandland X de grond in te boren.

                                  Veel verder dan : “ohh, wat erg voor zo’n dure auto” en “tja, da’s het zoveelste probleem met de GLX”, komen zij niet. Tot een leuke forum postingwisseling mbt Grandland X items zijn zij al geruime tijd niet meer in staat.

                                  #18553666
                                  Anoniem
                                    Lid sinds:
                                    1 January 1970

                                    Kwakkie, waarom plaats je nu in verschillende topics, steeds  dezelfde post? Is dat om je eigen gelijk te halen, droeftoeter? Maar inhoudelijk op een post ingaan, is niet je sterkste kant hé? En zoals eerder gezegd, in het topic van @matta, met GLX 2018, reageer ik niet meer.

                                    En hoe kan jij nu praten over een vriendelijke postwissel, als je ons zelfs niet bij onze forumnaam noemt? Maar dwaze bijnamen verzint. Dan ben jij toch die adder in het gras? Of mis ik iets?

                                    #18553667
                                    quandor
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      14 November 2017

                                      Ik geloof écht dat jij een ‘beetje dom’ bent (zoals onze koningin deze woorden ooit gebruikte).

                                      Snap jij nu écht niet dat in diverse topics veelal ook andere forumleden posten die weer niet in bepaalde andere topics postten en dat zij dus bepaalde berichten, staande in die andere postings, niet tot zich nemen, hetgeen dus reden is om bepaalde teksten in meerdere topics te plaatsen?

                                      #18553668
                                      jopsa
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        3 May 2019

                                        Ik maak me niet kwaad hoor Hans.

                                        Ik probeer deze vastgeroeste kerel wat los te krijgen.   Mocht hij cola drinken dan lukte dat.  Met cola krijg je immers heel wat vastgeroeste zaken los. Dus quandor/floki….  cola voor u.

                                         

                                        Verbeteren aan de XC40 Hans ?  Dat de tank vanzelf bijvult. ;-)     maar iedereen wil dat natuurlijk.  Verder….  niks.

                                        Wat zalig om enkele minuten voor vertrek de wagen via de gsm te laten afkoelen.  Dan stap je bij 30 graden in een in volle zon geparkeerde KOELE wagen.  Idem in de winter.  Warm wanneer je instapt bij uiterst koude temperaturen buiten.  EN HET WERKT ! Het zit er niet op voor de grap of onder het mom van “het was een goedkope optie dus kan het wel niet werken” zoals de Opel dealers en Opel Belgium, die ondertussen opgeheven blijkt, meedeelden.

                                        Ik zat graag in de GLX maar er is wel verschil met deze XC40.  Steviger gebouwd.  Luxueuzer, meer mogelijkheden die daadwerkelijk werken, vaster op de weg.  Ik zwierde er een dakkoffer op aangeraden door een vriend.   Ik had er twijfels bij.  De wagen vervoerde geen vin.  Ik stelde me dan de vraag hoe de minder stevige en minder baanvaste GLX zich gedragen zou hebben.  Wie weet lag die koffer plots in onze nek.

                                        Waarom een dakkoffer zal Quandor/Floki nu vragen ?  Als hij de vraag stelt zal ik antwoorden over het voordeel en nadeel daarvan.

                                        Nee, niet alles was slecht bij de GLX maar toch heel veel mankementen.

                                        Ik was enorm tevreden over zijn uiterlijk, draaicirkel, de stoelen (behalve het niet werken van het koelen en vreemde kapriolen bij verwarmen), zijn verbruik, de kofferruimte, en waarschijnlijk hier en daar nog wel iets.  Ohja, snel warmte afgeven via de luchtblazertjes.

                                        Verder was hij in MIJN geval 1 brok miserie.  Allerlei elektronische en mechanische/technische klachten.

                                        Erg jammer, anders reed ik er nog steeds mee.  1e keer dat ik een niet-opel model rij in 40 jaar autorijden en ik heb er geen spijt van.

                                        Ik was aan Opel vastgeroest, dronk cola, geraakte los en beleef de tijd van mijn autorij-leven.  Enige wat ik zou veranderen is de kleur.  XC40 bloedmooi in zwart maar heel snel vuil maar dat is steeds zo bij zwarte kleur.

                                        De volgende ?  Een volvo, maar nooit geen nieuwe meer.   Eentje uit Duitsland.  Met zo goed als alle opties en duizenden euro’s goedkoper dan een identieke tweedehands uit België.

                                        #18553669
                                        jopsa
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          3 May 2019

                                          Quandor

                                          Meestal sla je de bal mis en krijg je als antwoord dat de voorstellen die je deed om iets op te lossen reeds geprobeerd werden.

                                          Dan is uw ultieme oplossing en standaard antwoord “bel de dealer eens”    om te gieren.  Je brengt de dealers op die manier in verlegenheid want ze kennen de oplossing dikwijls zelf niet.Ik denk dat ze je daar ook al niet leuk vinden. :negative:

                                          #18553670
                                          quandor
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            14 November 2017

                                            Wappie1 : onze koningin gebruikte ooit de woorden : “een beetje dom”.

                                            Laat ik mij tot jouw zinloze postings daartoe beperken. :yahoo:

                                            #18553671
                                            jopsa
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              3 May 2019

                                              @matta

                                              Lees inderdaad zoals Quanor/Floki zegt alles ens goed volledig en correct na.

                                              Uw ogen zullen opengaan.  Zeker omtrent hoe hij mensen behandelt, grootheidswaanzin, gespleten persoonlijkheid en zijn steeds verder aanhoudende ontkenningsfase enz. enz.

                                              U mag gerust een mailadres bezorgen zodat ik video-opnames kan doorsturen.  Ohja, in scène gezet volgens Opel.  Om te huilen die kerels.

                                              Vreemd dat heel wat bezitters zelfde problemen melden en dan zou ik volgens Quandor/Floki liegen ?  Dit heerschap vindt zichzelf een hele kerel.  Realiteit blijkt echter heel anders.

                                              #18553672
                                              jopsa
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                3 May 2019

                                                @quandor

                                                Volgens mij kende jullie koningin u persoonlijk…..

                                                #18553673
                                                Anoniem
                                                  Lid sinds:
                                                  1 January 1970

                                                  Kwakkie, als onze koningin in jouw geval deze woorden gebruikte, bleef het niet bij: “een beetje” dom, maar: Hoe oer stom kan een mens zijn?! Wat een eigendunk, wat een hoogmoed, wat een gebrek aan respect naar mede forummers, wat een fantast, wat een chronische leugenaar. Zoiets dus…..

                                                  #18553674
                                                  Anoniem
                                                    Lid sinds:
                                                    1 January 1970

                                                    Ik ben na 7 Opels overgestapt op Volvo. Was Opel noch écht Opel (Duits) dan was ik waarschijnlijk nooit overgestapt. Ik was zeer tevreden met mijn Mokka Cosmo automaat, zeer tevreden met 2 Zafira’s. Daarvoor Astra,s, en ten laatste de Grandland. De GLX reed prima, gaf wel oneffenheden in de weg keihard door, maar reed verder prima. Power zat met 130 pk. Fijne 7 trap automaat. Grandioze AGR stoelen. Leer met ventilatie en verwarming. AFL verlichting. Werkte altijd goed. Goede audio. Ruimte zat. En rondom op Michelins. (het enige voordeel uit Frankrijk)

                                                    Maar qua afwerking, stabiliteit, en kwaliteit, Opel onwaardig! Terug geweest voor de deurpanelen, maar dat kraken kwam weer terug. Vond de stap naar Volvo altijd een brug te ver. Tot 2020, waar ik een zeer goede inruil kreeg. Automaat toen tijdelijk gratis. En met wat extra’s aan opties, een zeer complete, relatief zuinige (1:17) veilige, stabiele, Premium auto. (XC40 T2 Business Pro Geartronic) Wel een €6K duurder dan de GLX, maar een wereld van verschil. Kost wat meer, (ook onderhoudsbeurten) maar dan heb je ook wat. Ik heb gekozen voor de kleur Pebble Grey, een schitterende kleur, die niet snel vuil word. In tegenstelling tot zwart of wit. Samengevat, de juiste beslissing, op het juiste moment. Geen seconde spijt.

                                                    #18553675
                                                    quandor
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      14 November 2017

                                                      We zijn er weer : het Geely product wordt weer als belangrijkste gedeelte in de tekst geroemd. Voor de vorm de eerste paar regels een hypocriet verhaaltje over hoe goed de Grandland X wel was.vDacht je nu werkelijk dat álle meelezers in dit topic nog niet wisten in welk Geely product jij rijdt? Natuurlijk weet jij dat iedereen dat weet, maar 6lbijven herhalen, herhalen, herhalen en herhalen. Waarom post je niet (weer) een paar mooie foto’s van je Geely product?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 172)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.