Grooooot nieuws……..

Forumindex Forums Modellen Grandland X Grooooot nieuws……..

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 106)
  • Auteur
    Berichten
  • #18553404
    quandor
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 November 2017

      @Wappie2 : vandaar ook mijn bericht van 22.29 uur. Hebben ze op het XC 40 forum tóch gelijk over je (maar dat wist ik al) in een topic waarin ze schrijven : “Beter lézen Hans”.

      En nee, die verre buurman ken ik niet goed genoeg om in zijn auto te kijken. Wederom lees je niet goed. Panelen. Klop maar eens op de achterklep etc. etc. etc.

       

      #18553405
      Hans GLX
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 May 2018

        @quandor, Jij bent net een Rus! Je wijst graag naar andere opmerkingen, om de aandacht van jezelf af te wenden. Vergeten hoe je in het prille verleden, mensen als @jopsa hebt afgezeikt? Belachelijk gemaakt, omdat hij tot over de oren in de problemen, met een onvoorspelbare Grandramp rond reed? Mij en @jopsa nog steeds wegzet, als wappie 1 en wappie 2, ipv ons bij de normale forumnaam te noemen? Durf jij je rotte bek nog open te doen? Je moest je tot op het bot, kapot schamen. Wees jij maar blij, en God dankbaar, dat je niet dicht in mijn buurt woont!

        #18553406
        quandor
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 November 2017

          Héél simpel? Heeft Wappie1 zijn civiele zaak gewonnen? Nee, hij heeft de handdoek in de ring gegooid / had een zaak die hij niet kon bewijzen en dus niet kon winnen (nog simpeler : hij had ongelijk over álle mankementen aan zijn auto, geen technicus die ze vast heeft kunnen stellen)  ondanks al zijn zogenaamde stoere geroeptoeter en dus verloor ‘ie.

          #18553407
          Hans GLX
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 May 2018

            Ik citeer jouw: Het is en blijft een Chinees Geely product en dat wordt de komende jaren niet anders / beter. Een wat verdere buurman heeft zo’n XC40 schoenendoosje. Links en rechts tikkend op de panelen ontdek je dat het wemelt van plastic plaatmateriaal. Misschien nog twee houten stokjes, een bakje gekookte rijst en een stukje vis erbij en dan zal in de nabije toekomt het model nog wel wat populair kunnen blijven.

            Zie je nu hoe compleet gestoord je bent? Je weet niet eens meer, wat je in nog geen half uur terug hebt gekrabbeld. Seniele dwerg! Plastic plaatmateriaal, hoe verzin je het….

            ss

            #18553408
            Hans GLX
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 May 2018

              Ook hier lul je maar weer wat raak, uit je dikke nek! @Jopsa heeft weldegelijk foto materiaal, en vele mankementen aan kunnen tonen. Alleen Opel België liet hem barsten. Ja gaat toch geen rechtszaak beginnen ,als je geen poot hebt om op te staan? Dan stapel je de hoge kosten nog eens extra op. En met de handdoek in de ring gooien, bedoeld hij: die Grandramp ingeruild, voor een oerdegelijke gebruikte Volvo PIH. En ook heeft Opel Nederland in het verleden, genoeg klanten in de kou laten staan. Dus nu doe jij net, of hij al die problemen verzonnen heeft. Hoe gestoord ben jij eigenlijk? Daar zijn nog geen woorden voor uitgevonden! Dat is de Ultimate overtreffende trap, van totaal gestoord en seniel.

              Op de snelweg bij het inhalen, valt de motor stil, en in het stuurslot! Zoiets verzin je toch niet? Doe toch es ff een keer normaal man!

              #18553414
              Hans GLX
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 May 2018

                En niet alleen @jopsa had een uiterst onbetrouwbare Grandland. Lees verschillend topics maar eens terug. Tjerk Visser, die uit zijn raam, thuis naar zijn buiten afgesloten auto keek, en zag plots zijn ruitenwissers bewegen! Een jonge vrouw, die weg was van de Grandland, maar diep in de problemen kwam met een onbetrouwbaar voertuig, en nog vele, vele anderen. Mannen van de eerste orde, zoals Jan Driebeen, Grandsteef, zijn overgestapt naar een ander merk. En jij blijft stoïcijns beweren, dat problemen met de GLX, maar een enkel incident betreft?

                #18553427
                quandor
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 November 2017

                  Jij snapt het écht niet. Er zijn er vele en vele duizenden verkocht. Dat er hier en daar eens een auto tussen zit die fabriekaf wat onvolkomenheden bevat is de aller normaalste zaak van de wereld, lees maar op het forum van jouw huidige auto die je al een jaar of vier hebt.

                  #18553431
                  Hans GLX
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 May 2018

                    Ja, ik snap meer dan je denkt. Zoals ik al eerder schreef, zijn de eindcontroles af fabriek zeer streng. Dus mogelijke oneffenheden, komen pas in de praktijk openbaar. En kennelijk meer bij PHEV,s en EV,s dan bij de pure benzineversies. In de meeste gevallen is het dus een garantie kwestie, al is het nooit leuk als je de auto langer dan een dag kwijt bent voor reparatie. Soms moeten vervangende onderdelen uit Zweden komen, zoals bv een compleet nieuw stuurhuis, ik noem maar wat. Ik lees in de meeste gevallen, dat het gaat om de nieuwste updates(OTA) voor de EV,s. Je hebt wel een punt dat er bij elk merk wel af en toe auto’s tussen zitten, die niet naar wens voldoen.

                    Maar je overdrijft als je praat over:> vele en vele duizenden verkocht van de Opel Grandland. < Sterker nog, de verkoopcijfers zijn zeer teleurstellend van de GLX na zijn introductie in 2017. Het broertje van de GLX, de Peugeot 3008, doet het echt wat beter op de automarkt.

                    #18553432
                    Hans GLX
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      19 May 2018

                      Net even op Google gezocht. Alleen in ons land zijn er sinds 2017  12.000 Grandlands verkocht. Dat is over een periode van 7 jaar! Van de XC40 zijn er in ons land al 53.400 verkocht. Dat is bijna 5x zoveel.

                      En wat incidenten betreft, ligt het percentage missers, bij Opel, Citroen, Peugeot, beduidend veel en veel hoger dan bij Volvo.

                      #18553433
                      Hans GLX
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 May 2018

                        En van de Ford Kuga, zijn er in ons land sinds 2008, een 20.577 verkocht. Dus dan praten we over een periode van 16 jaar!

                        #18553434
                        quandor
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 November 2017

                          Ik denk dat Opel het helemaal niet slecht deed, iig véél beter dan jij schrijft.

                          Daarnaast : hoe goed kan een type zijn dat al meer dan 16 jaar verkocht blijft worden en zelfs in  (wat was het) 2021 en 2022 de best verkochte SUV in Europa was?

                          https://allecijfers.nl/auto/opel-grandland-x/

                          #18553435
                          Hans GLX
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            19 May 2018

                            Dat zeg je goed: “deed.” In 2022 stort de verkoop van de Grandland letterlijk en figuurlijk in.

                            #18553436
                            quandor
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              14 November 2017

                              En de best verkopende SUV in Europa was de afgelopen paar jaren…………? Idd. je raadt het goed. Het wordt tijd voor een ander merk en of type, het wordt ietwat eentonig.

                              Nu mogelijk nog even het filmpje bekijken in het andere topic en we zijn weer helemaal op vlieghoogte. (en dat filmpje gaat nog niet eens over het topmodel van de Kuga, maar 1 type daaronder)

                              #18553437
                              Hans GLX
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                19 May 2018

                                Dus daarom gaan ze bij Ford in Valencia personeel ontslaan omdat de Kuga zo goed verkoopt?…. :whistle:

                                Ford is zijn Europese personeelsbestand in hoog tempo aan het uitdunnen. Het wegstrepen van duizenden banen is al aangekondigd, maar daar blijft het mogelijk niet bij. Volgens de voorzitter van de algemene ondernemingsraad van de Ford-fabriek in Keulen gaan er in Europa nog meer banen verdwijnen.
                                Dat blijkt uit berichtgeving van Automotive News. Vorig jaar kondigde Ford aan dat er in Europa 3.800 banen zouden verdwiijnen, waarvan maar liefst 2.300 in Duitsland. Eerder deze maand bleek dat Ford boven op die 3.800 banen nog eens tot wel 1.600 banen wegstreept in het Spaanse Valencia. Daar blijft het misschien niet bij. De voorzitter van de algemene ondernemingsraad van Ford Werke – de Ford-fabriek in Keulen – zegt tegen Automotive News dat Ford in Duitsland, Spanje en in het Verenigd Koninkrijk het mes verder in het personeelsbestand zet.

                                #18553438
                                Hans GLX
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  19 May 2018

                                  Ford heeft gewoon mazzel, dat nu de Politie deels voor de Ford Kuga gekozen heeft, naast de veel beter BMW X, want anders raken ze die aan de straatstenen niet kwijt. ;-)

                                  #18553439
                                  quandor
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    14 November 2017

                                    Ja en ?

                                    Volvo schrapt 1.300 banen in Zweden (alleen al bij de personenauto divisie) en 4.100 bij de vrachtauto divsie.

                                    Nu nog de reactie op het testfilmpje in het andere topic……………………. B-)

                                    #18553440
                                    quandor
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      14 November 2017

                                      Laat ik het wat de cijfertjes betreft even zo afronden : Lada is het best verkochte merk in Rusland en omstreken……… Zegt dat wat over de (bouw)kwaliteit van Lada’s?

                                      En ja, de politie kiest voor kwaliteit.

                                      #18553441
                                      matta
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        23 June 2024

                                        Dat de politie voor de ford kuga heeft gekozen is omdat ze daar mee hebben testgereden en hun dat goed beviel de ruimte en de omgang is hun beter bevallen dan bijvoorbeeld de volvo of vw.

                                        #18553442
                                        quandor
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          14 November 2017

                                          Correct.

                                          Zo zouden ze in de Volvo XC40 van Volvo met goed fatsoen niet eens een arrestant kunnen vervoeren, anders dan opgevouwen. (zie filmpje m.b.t. de positie van het batterij pakket)

                                          #18553443
                                          Hans GLX
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            19 May 2018

                                            Dat filmpje van de ANWB had ik al veel eerder gezien, en ook nu weer even bekeken. Ik kijk trouwens de meeste video’s over Multi testen van de XC40 een 99% van de gevallen, komt hij er als winnaar uit. Zelfs wint hij van BMW, en Jaguar E pace,(Top Gear) om maar wat te noemen. De verschillen niet zo groot. De XC40 heeft 265 pk en mag 1800 kg trekken. De Kuga heeft wat meer laadvolume, maar is qua uiterlijk, en qua afwerking, een stuk minder dan de Volvo. Dat verklaart ook het prijsverschil. De Kuga uit de test, was €41K, en de Volvo XC40 T5 een €50K.(toen) Ik kan met de beste wil van de wereld, de Kuga en winnaar noemen. Het is echte vrouwenauto. En dan nog dat irritante geluid van de Kuga, bij het in/uit parkeren. De enkel minpuntjes die genoemd worden, betreft alleen de hybride versie van de XC40. Ik herken dat niet. Bovendien kan ik de stuurhulp, in 3 standen zelf regelen. Ik heb hem op zwaar gezet, zodat ik echt gevoel heb in het wegcontact.

                                            Toen ik nog buitenland reed, en de muur nog niet was gevallen, was in Oost Duitsland de Trabant de nummer 1. De best en meest verkochte auto. Ik sprak toen iemand aan, en hij beweerde dat er zelfs een lange wachtlijst was, om in aanmerking te komen voor zo,n Tupperware ding. Dus ik snap niet, wat je met Lada in Rusland bedoelt.

                                            #18553444
                                            Hans GLX
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              19 May 2018

                                              De Politie heeft helemaal niet met een Volvo proef gereden. En voor arrestanten, hebben ze de busjes onder de naam Mercedes Sprinter….. ;-)

                                              #18553447
                                              Hans GLX
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                19 May 2018

                                                Terug naar het filmpje. De testrijder van de XC40, beweerde dat een derde persoon, door de hoge middentunnel, met zijn benen omhoog moet zitten. Maar dat klopt niet. Hij kan gewoon links en rechts naast de tunnel zijn voeten kwijt. Bovendien zit je maar zelden met 3 man op een achterbank. Ik ben nogal fors gebouwd, 1.92m en kan zowel links achter mezelf zitten, en ook rechts, met voldoende been en hoofdruimte. Dus waar gaat het over? Kun je in een Porsche (Rijspolitie) arrestanten vervoeren? Nee dus. Zelfs in de MB B klasse, is het krap achterin. Maar daar is een Politieauto ook niet voor bedoeld.

                                                #18553448
                                                quandor
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  14 November 2017

                                                  Ohh, beste Hans Worst : jij vertaalt alle topics naar hoe jij het graag wil zien en vervolgens beschuldig je regelmatig anderen dat die dat doen.

                                                  Ben je nú al weer de factuur van de Kuga vergeten van nagenoeg 55 K? Ja, je wordt er niet jonger op.

                                                  Google nu eens simpel op de meest verkochte auto in Rusland en omstreken in het 3e decennium van deze eeuw en staar niet terug naar de jaren ’80.

                                                  Wat arrestantenvervoer betreft : sorry dat ik het zo bot schrijf, maar je begrijpt er helemaal niets, nada van. Als de politie een melding krijgt van bijv een diefstal en ze houden ter plaatse twee personen aan, dan wordt er niet gewacht op een transportbusje,  (zéker niet als er meerdere buurtbewoners /sympathisanten van de aangehoudenen rondlopen, maar worden de arrestanten gelijk in de surveillance-auto afgevoerd. Je snapt er écht de ballen niet van. (is dat échte truckerstaal?)

                                                  Tel daarbij op dat het een ‘wet’ is dat de bijrijder achter de bestuurder van de politie-auto plaatsneemt. Waar moeten we dan die 2e / 3e arrestant kwijt? Op de motorkap? Dat hebben militairen in Israel al gedaan en dat werd / wordt wereldwijd terecht niet gewaardeeerd.

                                                  Waarom de Volvo afviel : te klein, te duur, te slechte prestaties.

                                                  #18553449
                                                  Hans GLX
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    19 May 2018

                                                    In mijn jeugd reed de Rotterdamse politie met de Chevrolet rond. Daar pasten genoeg arrestanten in. Maar het waren relatief dure auto’s in onderhoud. Nu hebben ze de veel efficiëntere VW Transporter, en de MB busjes.

                                                    pp

                                                    pq

                                                     

                                                     

                                                     

                                                    #18553451
                                                    Hans GLX
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      19 May 2018

                                                      Die factuur van jouw Fordje ben ik zeker niet vergeten Dombo, maar ik had het over de Kuga uit de ANWB test. Die was €41K hebben ze luid en duidelijk een paar keer genoemd. Beter opletten Kwakkie.

                                                      Het is bij jouw naar alle waarschijnlijkheid al bij de geboorte fout gegaan. De toenmalige kraamhulp, heeft per ongeluk het kindje weg gegooid, en de nageboorte gehouden. Dat is zielig voor je ouders, want zij meenden oprecht het kindje op te voeden.

                                                      Als er hier eentje is die alle postings naar zijn handje manipuleert, dan ben jij het wel. Ik heb geen psychologie gestudeerd, maar heb in de loop der jaren wél wat mensenkennis opgebouwd. Zover ik het kan beoordelen, ben jij zonder twijfel 100% een echte Narcist.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 106)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.