grommend geluid links achter bij men Omega ??

Forumindex Forums Modellen Omega grommend geluid links achter bij men Omega ??

• Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    GlennGSI
    Deelnemer

Hallo,

Mijn Omega heeft een jaartje stil gestaan. Nu sinds een week heeft hij weer apk en rij ik er weer mee. Nou heeft de Omega een grommend geluid links achter.

Volgens de APK keurmeester was het lager nog in perfecte staat dus die hoor ik niet. Remmen heb ik los gehad en allemaal gangbaar gemaakt. Deze hoor ik dus ook niet.

Wat kan het wel zijn ? Ohja wel belangrijk om erbij te vertellen, bij een linkerbocht hoor ik het niet meer ( of lichtelijk naar links sturen ) bij rechtdoor en een rechterbocht hoor ik hem wel.

Ik heb zelf het vermoeden dat het ook wel de banden kunnen wezen. Ik heb er namelijk winterbanden opliggen en volgens de keurmeester waren die een beetje gecupt. kan het hieraan liggen of moet ik ergens anders gaan zoeken ?

Groeten Glenn

Botho
      Deelnemer

hond van de buren overreden???

GlennGSI
        Deelnemer

origineel gepost door Botho
          hond van de buren overreden???

Was dat maar zo..

Botho
          Deelnemer

Als het de banden zouden zijn zou het snel afgesleten moeten zijn. Heb je het al met een ander wiel geprobeerd?? Misschien je linker voorwiel even achter zetten en kijken of hij het nog steeds doet. Als je er voorheen geen last van hebt gehad met andere velgen zou ik het in je banden/velgen zoeken.

GlennGSI
            Deelnemer

origineel gepost door Botho
              Als het de banden zouden zijn zou het snel afgesleten moeten zijn. Heb je het al met een ander wiel geprobeerd?? Misschien je linker voorwiel even achter zetten en kijken of hij het nog steeds doet. Als je er voorheen geen last van hebt gehad met andere velgen zou ik het in je banden/velgen zoeken.

Ik heb eerder nooit met deze auto gereden. Ik heb em gekocht met een kapotte motor, toen gemaakt en daarna heeft ie een jaar stil gestaan vandaar.

Maar linksvoor heb ik links achter gelegd en het was al minder en een andere toon. nou was die band ook gecupt maar dan minder. Morgen nog ff reservewiel proberen op het aanraden van iemand op het Omega Forum.

Het cuppen van banden dat slijt niet af en andere velgen heb ik er niet bij. De banden werden door de vorige eigenaar altijd gewisseld met zomer/winter banden. De velg bleef dus gewoon zitten.

Jack-omegax3.0xe
              Deelnemer

peil je olie van het dif eens. Kan ook een steek as zijn die geluid maakt.

gr jack

GlennGSI
                Deelnemer

origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
                  peil je olie van het dif eens. Kan ook een steek as zijn die geluid maakt.

gr jack

Ok ga ik ook doen morgen.. maare hoe peil ik dat ? Plug eruit draaien en kijken of er nog olie uit drupt ? ( net als bij de versnellingsbak olie van een F20 bak ? )

Vega
                  Deelnemer

origineel gepost door GlennGSI
                    Ok ga ik ook doen morgen.. maare hoe peil ik dat ? Plug eruit draaien en kijken of er nog olie uit drupt ? ( net als bij de versnellingsbak olie van een F20 bak ? )

Ja, de vulplug is gelijk niveau.

GlennGSI
                    Deelnemer

origineel gepost door Vega

origineel gepost door GlennGSI

Ja, de vulplug is gelijk niveau.

Thnx ! type olie weten ze bij de automatrialenzaak wel. Had op het omega forum gelezen dat er SAE 90-hypoïde olie in moet.

Jack-omegax3.0xe
                      Deelnemer

Ja dat weten ze bij de materialen zaak wel.

Gr jack

yoyo
                        Deelnemer

Misschien…..héél misschien is je uitlaat rubber gebarsten en hangt hij enigzins te je auto te leunen in de linkerbochten.

Zou kunnen toch?

gr,
                          Aart

GlennGSI
                          Deelnemer

origineel gepost door yoyo
                            Misschien…..héél misschien is je uitlaat rubber gebarsten en hangt hij enigzins te je auto te leunen in de linkerbochten.

Zou kunnen toch?

gr,
                            Aart

Die is nog goed ! :jerry die was er wel een beetje afgeschoven maar die zit er nu weer goed op. Het geluid is ook snelheids afhankelijk… Lage snelheid hoor je het niet of amper en hoe sneller je rijd hoe meer en sneller de herrie :)

GlennGSI
                            Deelnemer

Nou heb de diff olie gecheckt en die was wat laag.. dus ongeveer 100ml erin gegooit totdat het eruit sijpelde.

Testritje.. nog net zo als voorheen. Morgen nog ff het reservewiel proberen. Als dat niet werkt snap ik er niks meer van.

Ik snap nu alleen al niet waarom ik het niet hoor als ik door een linkerbocht ga ?? Wat kan dat zijn ? Verder voel ik het zelfs tot in de bestuurderstoel. Word we dus wel een beetje naar van :P Radio harder zetten werkt dus ook niet :’)

manus

Dat het geluid in een linkerbocht niet hoorbaar is kan komen doordat je auto in een bocht naar links naar rechts overhelt waardoor de kracht op het linkerwiel afneemt.

GlennGSI
                                Deelnemer

origineel gepost door manus
                                  Dat het geluid in een linkerbocht niet hoorbaar is kan komen doordat je auto in een bocht naar links naar rechts overhelt waardoor de kracht op het linkerwiel afneemt.

Ok maar.. ik heb dus het linkervoorwiel al links achterzitten nu… Als alle 4 de banden gecupt zijn dan moet ik het toch links en rechts even duidelijk horen ?

Anders zou het toch het lager moeten zijn maar die heeft geen speling of wat dan ook.

GlennGSI
                                  Deelnemer

Reserve wiel heb ik inmiddels geprobeerd en de herrie is weg. Ik hoorde nu wel het andere achterwiel ( ook winterband uiteraard ) dus het zal dan wel aan de banden liggen :).

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.