Forumindex › Forums › Modellen › Manta › groene b manta
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 januari 2014 om 16:48 #18202238
bij deze zoals beloofd het begin van het verslag: het repareren van mijn eerste manta!
vrijdag is de taxateur van de verzekering langsgeweest en zijn eerste woorden waren: wat zonde..!
na een inspectie door de taxateur kwam hij toch wel met een schappelijk bedrag aan..(moet nog wel over gemaakt worden!!)
vrijdagmiddag was ik zelf vrij van het werken dus ben ik natuurlijk gelijk aan de slag gegaan!
gelijk de bumpers er af, en de losse delenvanmorgen/middag druk bezig geweest om de skirts,achterlichten,voorpanelen en de achterramen er af te halen,
(achterramen mede dankzij tips op dit forum ! :jerry )
de benzinetank ook ff leeggepompt aangezien het achterpanelen er van af moeten..(pompen!!!! king: )zal verder verslag doen als ik verder ben gekomen met de auto!
hieronder een aantal foto’s natuurlijk …14 januari 2014 om 17:02 #18202239Mooi dat er toch nog een redelijk bedrag is betaald :thumbup Ik zou hem als ie klaar is wel meteen laten taxeren, kost een meier, maar scheelt een hoop bij eventueel betalen :thumbup
16 januari 2014 om 06:59 #18202240toch mooie om te zien dat hij toch weer klaar word gemaakt
is toch mooie manta :thumb :thumb :thumb
16 januari 2014 om 07:58 #18202241nou heren mulder…
succes met de werkzaamheden..
hoe sneu ook.. eem de skolders dr onder en ie hebt m weer trechte:thumb
3 maart 2014 om 10:49 #18202242EINDELIJK!!!!!!
na veel bellen, mailen en zeuren is het dan eindelijk gelukt!
heb afgelopen woensdag de gehele dag aan de telefoon gehangen met de verzekering.ze zijn toch maar tot de conclusie gekomen, nadat ik ze een filmpje had gestuurd van het ongeluk zelf, wat al lang in handen was van de tegenpartij( http://www.youtube.com/watch?v=vqnk-NjjhDI” onclick=”window.open(this.href);return false; ), waarop duidelijk te zien is dat ik niet schuldig was, ik rijd voor de pontiac in beeld.
dus bij deze zijn we gelijk maar op pad gegaan!, paneel linksachter gehaald, achterscherm gehaald, en gelijk begonnen met passen en meten! ,
nu is het nog een weekje wachten op het geld van de verzekering en dan kunnen we echt beginnen,
nu kunnen we de kop er af halen, deze er nieuw inzetten, alles monteren en op naar de spuiter!,
hoop dat we nu binnen een maand klaar zijn, want natuurlijk wil ik gewoon weer kunnen rijden!!!!!!tips zijn welkom king:
ik zal weer laten weten als we wat verder zijn, dan natuurlijk ook weer met wat mooie foto’s erbij!!
3 maart 2014 om 10:53 #18202243Mooi! succes met de wederopbouw! Toch makkelijk zo’n dashcam :thumb
3 maart 2014 om 10:55 #18202244hier ook nog een filmpje van na het ongeluk, http://www.youtube.com/watch?v=j4cb0ZHafdQ&feature=youtube_gdata_player” onclick=”window.open(this.href);return false;
3 maart 2014 om 10:57 #18202245@JOZO wrote:
Mooi! succes met de wederopbouw! Toch makkelijk zo’n dashcam :thumb
jazeker , zon ding ga ik ook aanschaffen als de manta weer klaar is, geen gezeur meer..
3 maart 2014 om 14:29 #18202246Ik vind een all risk i.c.m. taxatie wat beter klinken in vergelijking met een dashcam :shock:
3 maart 2014 om 14:47 #18202247Ja dat was zowiezo de bedoeling, dit duurde veel te lang!
4 maart 2014 om 10:43 #18202248maar hopen dat hij weer gauw op de weg komt
25 mie opel meeting hoogeveen wie weet kom je ook :thumb :thumb :thumb
4 maart 2014 om 18:13 #18202249goed bezig Mulders !
8 maart 2014 om 09:05 #18202250De Manta viel iig wel op tussen de rest van de grijze muizen ;)
8 maart 2014 om 18:36 #18202251Zoek je nog een voorfront toevallig ? :afro
Kwam er nog 1 tegen op zolder wel een gebruikte maar helemaal gaaf en ruim uitgeslepen.Prijs? Doe maar ff een PM bij intresse !
Verder keep up the Goooooood manta manta works :thumb
24 maart 2014 om 19:24 #18202252beste heren,
bij deze zijn we weer mooi wat opgeschoten!
alles achterop eraf gehaald ( linkerpaneel en achterpaneel)
en gelijk “nieuwe” opgehaald, dus is het weer mooi tijd voor een tussentijds stukkie verslag :Pdusja, de hele auto maar gestript van binnen, sierlijsten er vanaf, man o man wat een ruzie met die dingen :hmmz maar eind goed al goed, na een uur rustig plukken ze er toch heelhuids vanaf gekregen.
nieuwe dashboard zit er alvast in, (verkregen op de onderdelenmarkt in Tolbert) ziet er al veel strakker uit van binnen straks!
nadat die er in zat, maar eens even de bodem flink in de menie gezet aangezien de eerste bruine plekjes tevoorschijn kwamen, ff schoonkrabben en flink farben!
heb ook nog op facebook een foto gevonden van ongeveer een minuut voor het ongeluk, toen nog in “superstaat”…. :cry
de planning staat op 4 april, dan gaat hij naar de spuiter, alles bijwerken en mooi strak in de lak zetten ( duurt hopelijk 1.5 week totaal ) , hoop daarna nog een weekje bezig te zijn en dan gelijk te kunnen keuren!!!!
dan maar hopen dat het zonnetje gelijk begint te schijnen
hieronder de foto’s van het gedane werk tot nu toe, en de foto van voor het ongeluk..aankomende week maar eens met het front beginnen, wat blijkbaar verder naar achter geduwt is dan gedacht, ook te zien op de foto’s, gaan we proberen naar voren te trekken, anders moet het gehele front er vanaf… en als het werkt alleen tussen de koplampen.
nieuwe velgen zijn ook gevonden, mijn broer (jos) had nog mooie ast classics liggen, ga ik waarschijnlijk zwart spuiten met een groene binnenrand, mooi!? of toch een andere kleur?
dus, tot zover deze keer, tot de volgende keer maar weer! tchüs!!
25 maart 2014 om 12:02 #18202253Komt zo te zien toch nog goed !
25 maart 2014 om 12:46 #18202254petje af voor al het werk wat er in gestoken word :thumb
begint er weer goed uit te zien25 maart 2014 om 13:03 #18202255knap werk word toch weer mooie manta
31 maart 2014 om 11:25 #18202256Goed bezig :thumb
Wat is de planning wat kleur betreft weer ,weer zelfde kleur of iets compleet anders31 maart 2014 om 14:36 #18202257Danku danku,
Het kleurenschema blijft hetzelfde alleen de spoiler word meerendeels groen behalve de bovenranden, komt toch beter uit vind ik, dit hou ik ook zo aangezien deze er volgens mij ook een beetje bekend om is in de buurt, en nee ik ga niet de new kids uithangen ;) :)1 april 2014 om 11:23 #18202258Nu een kleinere GSi bumper of weer een complete bumperschort ?
Denk dat de oude niet meer te repareren was …
Persoonlijk vind ik de GSi bumper mooier staan.1 april 2014 om 21:52 #18202259Nee er komt wel weer een dikke bumper op, pastte mooi bij deze kleuren etc. Vind ik zelf mooier ook, iedet zijn smaak he
2 april 2014 om 05:40 #18202260@patrickmulder wrote:
Nee er komt wel weer een dikke bumper op, pastte mooi bij deze kleuren etc. Vind ik zelf mooier ook, iedet zijn smaak he
Inderdaad, ieder zijn eigen smaak. Ik luister wat dat betreft ook niet anderen, alleen naar wat ik zelf mooi vind als het om uiterlijk auto gaat. Die kleinere bumpers zien er wat sexier uit vind ik zelf, die dikke bumper maakt hem wat logger.
Ik was toen ik nog wat “jeugdiger”was ook wel van de spoilers en uitbouwkits. Ook wel een paar Kadettjes voorzien van zijskirts en bumperspoilers.
Maar ik heb ondertussen een wat andere smaak gekregen. Meer origineel en ingetogener zullen we maar zeggen.2 april 2014 om 08:41 #18202261Juist, dat siert een ieder weer he
2 april 2014 om 09:23 #182022623 delige spoiler in kleur van de auto is mooier. :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.