grijze injectoren vraagje

Forumindex Forums Techniek Cih grijze injectoren vraagje

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222440
    Marc-el
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 March 2010

      Ik heb een c kadett met een 19n met injectie met grijze injectoren, hij loopt nog niet.
      maar als ik de auto op contact zet, krijg ik 12v op de injectoren.
      die werken toch op 6v?

      zijn mijn weerstanden kapot of zijn de injectoren ook defect.
      en waar zitten die weerstanden meestal.

      alvast bedankt, marcel

      #17687579
      boyanka
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 June 2005

        :agentwelk kastje zit er op de injectie? meestal heb je gele injectoren maar als je het antieke systeem heb durf ik het niet met zekerheid te zeggen

        #17687580
        gvy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 September 2007

          Hallo,

          De L-jetronic heeft injectoren met een grijze aansluitstekker
          L-jetronic injectoren meten 2.5 ohm bij 20°C
          Bij de L-jetronic worden steeds voorschakelweerstanden gebruikt
          Weerstanden meten 5.5 a 6.5 ohm
          De regeleenheid van de L-jetronic heeft een 35 pins stekker

          De LE jetronic heeft injectoren met een gele aansluitstekker
          LE-jetronic injectoren meten 16.2 ohm bij 20°C
          De LE-jetronic gebruikt geen voorschakelweerstanden
          De regeleenheheid van de LE-jetronic heeft een 25 pins stekker

          Het moge duidelijk zijn dat de L en de LE jetronic injectoren NIET zomaar mogen uitgewisseld worden.

          Nu in geval van een L-jetronic:

          De weerstanden zitten samen in een metalen huls van ongeveer 9cm, met een gezamelijke witte stekker (5 aansluitingen, nl 1 gemeenschappelijk en 4 naar de injectoren).
          Ze zitten onder de motorkap naast het metalen dubbelrelais.

          Doormeten van de verstuiver en voorschakel weerstand vanaf de aansluitstekker van de regeleenheid doe je als volgt :

          trek de stekker uit de regeleenheid , ontsteking uit.
          meet met de ohmmeter tussen 14 en 15, tussen 15 en 32, tussen 32 en 33 en tussen 33 en 14. Je moet telkens tussen de 15 en 20 Ohm meten.
          Eigenlijk meet je op die manier telkens door twee verstuivers en 2 voorschakelweerstanden + door de bedrading naar de regeleenheid.

          vriendelijke groet.
          Geert

          #17687581
          boyanka
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 June 2005

            :thumbupdat is tenminste een duidelijk verhaal

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.