Hallo,
De L-jetronic heeft injectoren met een grijze aansluitstekker
L-jetronic injectoren meten 2.5 ohm bij 20°C
Bij de L-jetronic worden steeds voorschakelweerstanden gebruikt
Weerstanden meten 5.5 a 6.5 ohm
De regeleenheid van de L-jetronic heeft een 35 pins stekker
De LE jetronic heeft injectoren met een gele aansluitstekker
LE-jetronic injectoren meten 16.2 ohm bij 20°C
De LE-jetronic gebruikt geen voorschakelweerstanden
De regeleenheheid van de LE-jetronic heeft een 25 pins stekker
Het moge duidelijk zijn dat de L en de LE jetronic injectoren NIET zomaar mogen uitgewisseld worden.
Nu in geval van een L-jetronic:
De weerstanden zitten samen in een metalen huls van ongeveer 9cm, met een gezamelijke witte stekker (5 aansluitingen, nl 1 gemeenschappelijk en 4 naar de injectoren).
Ze zitten onder de motorkap naast het metalen dubbelrelais.
Doormeten van de verstuiver en voorschakel weerstand vanaf de aansluitstekker van de regeleenheid doe je als volgt :
trek de stekker uit de regeleenheid , ontsteking uit.
meet met de ohmmeter tussen 14 en 15, tussen 15 en 32, tussen 32 en 33 en tussen 33 en 14. Je moet telkens tussen de 15 en 20 Ohm meten.
Eigenlijk meet je op die manier telkens door twee verstuivers en 2 voorschakelweerstanden + door de bedrading naar de regeleenheid.
vriendelijke groet.
Geert