Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Grijze injectoren met rail op C30NE Senator-A2
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 oktober 2012 om 12:12 #17244601
Vraagje,
Ik heb een Senator-A2 C30NE uit eind 1986 daar zitten gele injectoren (zonder voorschakelweerstanden) met slangetjes eraan en nu is de vraag aan juliie of hier een injectorrail op kan met grijze injectoren want die heb ik nog liggen of moeten hier ook voorschakelweerstanden bij er zijn namelijk ook gele injectoren te verkrijgen.
Weet iemand het verschil tussen deze twee injectoren met injectorrail !?
Ik hoor het graag van jullie.Alvast bedankt voor de moeite en met vriendelijke groet,
Erik15 oktober 2012 om 15:32 #17964657Standaard werken de injectoren van een C30NE op 12V. Aangezien je gele injectoren hebt is het geheel dus “plug en play”. Heb bij een L-jetronic systeen (dus met voorschakel weerstanden) de weerstanden er ooit tussen uit gehaald en daar een C30NE rail opgezet. Werkte prima.
Enige reden dan de grijze injectoren voorschakel weerstanden nodig hebben is omdat deze op 6 volt werken.
C30NE injectoren zijn ook grijs maar werken wel degelijk op 12 volt!
15 oktober 2012 om 16:12 #17964656Waar komen de grijze injectoren met rail dan vandaan want een Omega-A 1990 C30NE heeft gele injectoren met rail.
Wat is het verschil dan van deze beide injectoren !?Ik verneem dit graag voordat ik de grijze ga monteren.
GSE heeft ooit gemeld dat: > De C30NE 177pk op de stalen gallerij zijn iets anders en spuiten ietsjes meer in (paar cc maar 2/3 of zoiets) maar zijn ook gewoon met een LE systeem te gebruiken,Obelix hier op het forum doet dat net als meerdere in DE omdat het iets iets iets meer power geeft en dat gekloot met die slangen die altijd lekken niet meer hebt.
Maar bedoeld hij dan de kleur of de vorm van de injectors!?
Hoor het graag van iemand.
Bij voorbaat dank,
Erik16 oktober 2012 om 17:51 #17964660Dus je wilt een stalen injector rails met grijze injectoren van een L-jetronic systeem op een LE jetronic systeem zetten??
Je kunt wel grijze injectoren gebruiken zonder problemen alleen moet je der dan weerstanden tussen zetten.
De stalen 177pk C30NE rails kun je niet gebruiken bij L-jetronic injectoren de aansluiting is anders..
16 oktober 2012 om 20:24 #17964659Hallo GSE,
Bedankt dat je reageert, jij weet er volgens mij best veel van.
Ik heb een Senator-A2 met C30NE 156Pk motor met LU-Jetronic systeem (Gele injectoren met slangetjes)
Waar komen de grijse injectoren met metalen rail dan eventueel vandaan en zouden daar dan ook weerstanden voor zitten !?
Ik heb mijn gele injectoren met slangetjes doorgemeten en deze hadden dezelfde weerstand als de grijze van de metalen rail .
Peter777 had ze op zijn Senator zitten en de weerstanden ertussenuit gehaald > Ik heb de rail van hem overgekocht.Ik hoor wel of dit je verder helpt.
Alvast bedankt,
Erik16 oktober 2012 om 21:51 #17964658De injectoren die ik heb staat het volgende Boschnummer op: 0280150747 en komen toch van een C30NE 177PK Senator-B & Omega-A
Senator-A2 C30NE is LE-U JetronicVolgens dat ik het nu uitgezocht heb moet het gewoon kunnen.
Toch bedankt voor jullie hulp.
Erik
22 oktober 2012 om 16:04 #17964655AnoniemLid sinds:
1 January 1970Motronic injectoren kun je treffen in gele of grijze behuizing, het boschnummer is identiek, ben al een setje tegen gekomen op een c24ne, weerstand was rond de 16 ohm.
24 oktober 2012 om 15:13 #17964654De injector rail is afkomstig van een C30NE blok uit een B senator, en ik begrijp dat je een C30NE hebt dus je kan ze er gewoon opschroeven.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.