Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › # grey mission # nieuw bedrijfs karretje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 december 2010 om 09:11 #17767278
daar ben ik ook wel benieuwd naar.
hier bij de opel dealer kunnen ze ‘m ook chippen, dan komt er mobile chiptuning ofzo, iemand daar al eens van gehoord?
24 december 2010 om 12:43 #17767279[rquote=1822078&tid=137882&author=Tallguy]Geweldig!! ben benieuwd naar je ervaringen als de sneeuw is verdwenen en de auto goed op zijn staart kan trappen. Daarnaast ben ik ook benieuwd of het verbruik beter wordt (bij normale snelheden :D)[/rquote]
eerste stuk bij frankfurt lag nog geen sneeuw daar heb ik even een beetje gas kunnen geven tot de 200.
maar moet zeggen merk het verschil echt!
eerst leek het als het ware dat hij er toch wat voor moest werken nu gaat het meer vanzelf en een stuk makkelijker en voelt het echt aan ( overdreven gezegt ) of je de hele wereld aan kan hahah.
weet niet hoe ik het duidelijk moet uitleggen.
je voelt gewoon duidelijk dat de auto nu niet echt hoeft te werken en het nu gewoon vanzelf gaat allemaal zonder een centje pijn.24 december 2010 om 12:47 #17767280[rquote=1822123&tid=137882&author=alphox]daar ben ik ook wel benieuwd naar.
hier bij de opel dealer kunnen ze ‘m ook chippen, dan komt er mobile chiptuning ofzo, iemand daar al eens van gehoord?[/rquote]
ik zou zelf persoonlijk niet snel gaan voor zoiets.
je kunt het beste gewoon naar dbilas / klasen of eds gaan.
deze zetten hem op de rollerbank en daar wordt echt specefiek op de auto gechipt!!
niet alle auto’s zijn hetzelfde namelijk de ene heeft net iets meer of minder pk of het koppel is weer net anders.
hun kunnen dit dmv hem op de rollerbank te zetten en te testen bijstellen want je niet hebt met die kant en klare chips die voor alle auto’s hetzelfde zijn.14 januari 2011 om 23:53 #17767281Hey ff een vraag. Hoe bevalt de verlaging qua comfort? Ik twijfel om de mijne 2 a 3 cm te verlagen maar ben bang dat ik teveel inlever op comfort.
15 januari 2011 om 16:49 #17767282[rquote=1842348&tid=137882&author=GTC_TURBO]Hey ff een vraag. Hoe bevalt de verlaging qua comfort? Ik twijfel om de mijne 2 a 3 cm te verlagen maar ben bang dat ik teveel inlever op comfort.[/rquote]
bevalt echt super is gewoon echt een aanrader!
heb hem voor -30mm en achter -25 mm.
en kwa comfort merk je weinig verschil met origineel.
de veren die wij leveren ( heb ik er zelf ook op zitten ) bevallen echt super.
je hoeft echt niet bang te zijn dat je met deze verlaging veel comfort inleverd geloof me je merkt er niet veel van.15 januari 2011 om 18:07 #17767283hoe zit het met de garantie na het chippen als ik vragen mag
15 januari 2011 om 18:21 #17767284[rquote=1842817&tid=137882&author=john123]hoe zit het met de garantie na het chippen als ik vragen mag[/rquote]
bij vw en audi kun je hem gelijk gechipt af laten leveren als je een nieuwe auto koopt met behoud van fabrieksgarantie.
zover ik weet gaat dit bij opel niet op.
is weer net een nadeel van opel wat betreft andere merken dat je bij vele merken je auto kan laten chippen ( door de huistuner van het merk ) met behoud van je fabrieksgarantie.
zoiets hebben ze bij opel natuurlijk weer niet.ik zelf gok het er gewoon op wel of geen fabrieksgarantie.
ik denk dat het ook heel veel aan je eigen licht hoe je met je auto omgaat.
als je je auto gewoon goed warm rijd en normaal met je auto omgaat en als je een stuk flink gas gegeven hebt en je laat de auto even nadraaien en afkoelen er weinig mis kan gaan.heb verschillende bekende en goede tuners gesproken en deze zegggen alle dat het geen probleem is mits je hem goed en verstandig laat chippen en niet tot het uiterste gaat met chippen.
ik zou het in ieder geval niet meer willen missen.
ik heb er een kleine 45 pk bijgekregen en hij gaat als de brandweer nu.
eerst vond ik dat hij er toch wel wat voor moest werken om de auto goed vooruit te krijgen ( niet overdreven maar toch )
nu gaat het gewoon vanzelf en merk je ook echt dat het als het ware geen moeite kost.
als je maar even door trekt zit je zo op de 160-180 voor je het maar in de gaten hebt.
ik heb er echt geen spijt van wel of geen fabrieksgarantie.
voor mij echt niet meer zonder chippen het verschil is vind ik te groot!!enige nadeel is ( heb ik ) dat ik elke keer baal als ik op de bestemming aangekomen ben.
het liefst rijd ik bv 1000 km verder op de snelweg zo lekker en soepel rijd hij nu dat het gewoon een genot is om in de auto te rijden:D15 januari 2011 om 20:43 #17767285ok nou duidelijk ik ga dinsdag mijn 1.6 turbo halen met zon beetje de hele optielijst en zit er eventueel ook aan te denken.waar in ons land kan je dit op een goede wijze laten doen.
15 januari 2011 om 21:06 #17767286Is er bij de insignia eigenlijk net zoiets als bij de astra h met de sportknop dat je normaal gesproken het normale vermogen hebt en met de knop aan het extra vermogen?
15 januari 2011 om 21:09 #17767287ja klopt dat kan inderdaad
16 januari 2011 om 19:19 #17767288[rquote=1842990&tid=137882&author=john123]ok nou duidelijk ik ga dinsdag mijn 1.6 turbo halen met zon beetje de hele optielijst en zit er eventueel ook aan te denken.waar in ons land kan je dit op een goede wijze laten doen.[/rquote]
gewoon naar klasen of DBilas gaan.
en niet gaan bezuinigen omdat je het anders te duur vind of misschien iets verder moet rijden.17 januari 2011 om 18:55 #17767289iemand bekend met deze firma Chiptuning Experience die kan voor 650 eurootjes de insignia tunen van de 180 naar 210 pk en een trekkracht van 280 nm
17 januari 2011 om 20:44 #17767290[rquote=1844639&tid=137882&author=john123]iemand bekend met deze firma Chiptuning Experience die kan voor 650 eurootjes de insignia tunen van de 180 naar 210 pk en een trekkracht van 280 nm [/rquote]
gewoon naar dbilas gaan.
dan ga je naar 220 pk voor 499 euro
( en op de rollerbank gechipt )17 januari 2011 om 20:49 #17767291ok is nog iets meer voor minder
17 januari 2011 om 21:51 #17767292[rquote=1844820&tid=137882&author=john123]ok is nog iets meer voor minder[/rquote]
enkel het chippen komt op 499 euro
in combinatie met de flowmaster ( fase 2 heb ik zelf 223 pk- 275,2NM ) zit je op 777 euro.
( en ik denk als je wat babbelt dat je er nog wel wat af krijgt )
en een heel mooi geluid met de flowmaster als je lekker door trekt.
maar naar de 220 pk voor 449 euro is op zich ook een hele mooie prijs.
en het bedrijf bestaat al sinds 1968 en heeft net als klasen edg een goede naam en zet hem op de rollerbank!!18 januari 2011 om 07:35 #17767293wist niet dat je de bi xeon lampen zelf kon vervangen
18 januari 2011 om 07:36 #17767294graag had ik ook geweten waar de insignia word geassambleerd
18 januari 2011 om 08:02 #17767295[rquote=1845050&tid=137882&author=wittyrudy]wist niet dat je de bi xeon lampen zelf kon vervangen[/rquote]
lamp kun je redelijk makkelijk zelf vervangen hoor geen probleem.
18 januari 2011 om 08:52 #17767296[rquote=1845051&tid=137882&author=wittyrudy]graag had ik ook geweten waar de insignia word geassambleerd[/rquote]
Russelsheim
19 januari 2011 om 09:47 #17767297Bedankt voor de info.
Had me laten wijsmaken dat de lampen bij bi-xeon enkel te vervangen waren door de gehele koplamp te vervangen en dat komt nogal duur uit.
Wat mijn tweede vraag betrof begrijp ik niet goed waarom in belgie niet de zelfde configuratie mogelijk is zoals in duitsland mogelijk is, want het indian summer lederen sport stoelen zijn in belgie niet verkrijgbaar
19 januari 2011 om 14:31 #17767298tussen bv duitsland en nederland zitten kwa uitvoering ook weer verschillen tussen de modellen.
wat er hier bv op een cosmo standaard opzit zit er bv in duitsland weer niet standaard op en daar zitten dan weer andere dingen standaard op de cosmo.19 januari 2011 om 15:55 #17767299modellen kunnen aardig verschillen bij opel ja.
Ik heb zelf bijv een astra njoy uit belgië en daar zit behoorlijk wat verschil in tov de njoy in nederland.6 februari 2011 om 17:40 #17767300Hallo, even mij voorstellen, ik ben een nieuwe forumlid. Ik heb ook een nwe 1.6 T Cosmo 5-d besteld met de kleur technical grey. De keuze van de kleur is geworden door de Indian Summer lederbekleding. De wagen komt pas over 10-12 weken. Op de forum kan ik nu genoeg info verkrijgen betreft de Insignia. Zo zijn de acc. die jij hebt/gaat aanschaffen interessant. Chiptuning zit echter er niet in, 180 pk is voor mij genoeg. De wagen die ik ga inruilen heeft 295 pk (Seat Leon Cupra), maar na de 4e Seat Leon wil ik toch met een ander merk rijden en gezien mij leeftijd kies ik voor comfort en een mooie interieur. De keuze is gevallen op de Insignia.
Ik geloof toch een goede keus genomen betreft de kleur, nu nog even wachten….22 februari 2011 om 20:33 #17767301Zijn deze OEM van Opel ?
Ze lijken erg van BMW (die heb ik laatst nog vervangen)
Groeten,
Sjors6 april 2011 om 14:17 #17767303vandaag even h10 led lampen in de mistlampen gezet.
ziet er ook gelijk weer een stuk mooier uit.
is mooi hagel wit.
( en zonder foutmelding op de bc ) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.