Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Greddy blowoff op een Z20LET??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 november 2011 om 14:00 #17243313
Hallo. Ik ben al een poosje aan het kijken voor een andere dumpvalve. Ik heb ook de andere topics gelezen die daar over gaan.
Ik vroeg me af of een dumpvalve van het merk Greddy ook op mijn LET past, en of iemand er ervaring mee heeft.Het geluid van het afblazen van zo’n Greddy klinkt echt geweldig.
Maar wat ik veel lees is dat de meeste opelrijders met een turbomotor met een bailys, force of collins rijden.
Heeft dit een logische reden?Ik hoor het graag.
Mvg Matty17 november 2011 om 14:09 #17943125omdat die 3 geen storingen geven, HKS bijv. wel
ik rij trouwens met een Forge dumpvalve, ben er blij mee en maakt een fraaie WHoesss
17 november 2011 om 15:12 #17943126Hey dion87 , heb je soms een foto van die Forge dumpvalve ?
@opeltje16Vsport , zoals dion87 zegt heeft de HKS storingen dus denk ik dat de Greddy dit ook zal doen .
Er is keuze genoeg voor de Z20LET , dus als ik jou was zou ik op safe spelen .17 november 2011 om 19:37 #17943127wordt die storing niet veroorzaakt doordat de recirculation valve ook nogsteeds actief is, waardoor dus de dumpvalve van greddy of hks niet 100 % kan afblazen?
Ik heb al zo’n afsluiter besteld voor de vacuümslang die naar het luchtfilterhuis loopt, waardoor de recirculationvalve dus gesloten blijft.
Misschien zijn daarmee ook de storingen verholpen bij het gebruik van een hks of greddy??Ik kan dit helaas nergens vinden…
18 november 2011 om 07:42 #17943128@belgium turbo wrote:
Hey dion87 , heb je soms een foto van die Forge dumpvalve ?
nee nog niet, zalk van het weekend wel even maken.
18 november 2011 om 09:03 #17943129@opeltje16Vsport wrote:
wordt die storing niet veroorzaakt doordat de recirculation valve ook nogsteeds actief is, waardoor dus de dumpvalve van greddy of hks niet 100 % kan afblazen?
Ik heb al zo’n afsluiter besteld voor de vacuümslang die naar het luchtfilterhuis loopt, waardoor de recirculationvalve dus gesloten blijft.
Misschien zijn daarmee ook de storingen verholpen bij het gebruik van een hks of greddy??Ik kan dit helaas nergens vinden…
Zo’n afdekplaat of zo’n terugslagklep van opel?
18 november 2011 om 09:11 #17943130@opeltje16Vsport wrote:
wordt die storing niet veroorzaakt doordat de recirculation valve ook nogsteeds actief is, waardoor dus de dumpvalve van greddy of hks niet 100 % kan afblazen?
Ik heb al zo’n afsluiter besteld voor de vacuümslang die naar het luchtfilterhuis loopt, waardoor de recirculationvalve dus gesloten blijft.
Misschien zijn daarmee ook de storingen verholpen bij het gebruik van een hks of greddy??Ik kan dit helaas nergens vinden…
ik heb mijn circulation valve er nog opzitten.. voor nu dan.. maar hij geeft geen storingen. het is alleen wel een beetje hinderlijk dat die dubbel afblaast.
maar het heeft meer met de brandstofdrukregelaar te maken, de circulation- en twinpiston dumpvalve lopen beiden met een slangetje naar de brandstofdrukregelaar.
het werkt niet echt lekker meer als daar niks op aangesloten zit18 november 2011 om 10:35 #17943131Een werkende recirculatievalve zal niet direct een probleem zijn. Het is meer de software die het verschil maakt.
Ik heb zelf met succes een tijd lang gereden met HKS SSQV gereden op een gechipte Z20LET. Voordat deze gechipt was kreeg ik storingen, daarna niet meer. De recirculatievalve was niet afgedopt.
Op mijn huidige gechipte Z20LEH heb ik ook een HKS gemonteerd en geen storingen. Ook nu is de recirculatievalve niet afgedopt. Met originele software wel storingen. Blaast echt snoerhard af.
De auto’s zijn bij dezelfde Tuner gemapt.
Ik heb wel eens zitten denken aan een Greddy, maar daarvoor moet ik het inlaattraject helemaal gaan verbouwen i.v.m. adapter greddy. En omdat ik niet weet of het werkt durf ik die gok niet aan.
19 november 2011 om 20:26 #17943132@frank de jonge wrote:
@opeltje16Vsport wrote:
wordt die storing niet veroorzaakt doordat de recirculation valve ook nogsteeds actief is, waardoor dus de dumpvalve van greddy of hks niet 100 % kan afblazen?
Ik heb al zo’n afsluiter besteld voor de vacuümslang die naar het luchtfilterhuis loopt, waardoor de recirculationvalve dus gesloten blijft.
Misschien zijn daarmee ook de storingen verholpen bij het gebruik van een hks of greddy??Ik kan dit helaas nergens vinden…
Zo’n afdekplaat of zo’n terugslagklep van opel?
Ik bedoel eigenlijk of dat zo’n afsluiter het probleem wel of niet oplost dat een hks of een greddy foutmeldingen geeft.
Ik ben namelijk wel benieuwd hoe dat nou precies komt dat er een foutmelding gegeven wordt bij zo’n dumpvalve, terwijl andere dv’s gewoon werken zonder foutmeldingen.20 november 2011 om 06:50 #17943133Had op mijn Zafira OPC ook een HKS, geen stroringen met orginele software en geen met Fase1 van EDS.
1 december 2011 om 20:31 #17943134heb dr ook een HKS op zitten (Z20LET 270pk V-max) maar heb er recirculatie van gemaakt i.v.m. storingen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.