Grandland Hybrid4 1e verjaardag

Forumindex Forums Modellen Grandland X Grandland Hybrid4 1e verjaardag

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Rob de Vries
    Deelnemer

Vorige week was de auto jarig. Dat wil zeggen, we hadden hem 1 jaar. Tot op heden over het algemeen heel tevreden.
      De hybride automaat rijdt fantastisch. Zeer vlot en comfortabel. Mag ook want dit is de op 1 na duurste uitvoering.
      Slechts 1 probleempje: de one-pedal-drive werkt soms niet. Het display geeft dan wel ‘B’ aan maar de auto remt niet af
      bij het loslaten van het gas. Je moet dan dus meer remmen wat naar mijn mening veel minder prettig rijdt. Oplossing:
      stoppen en auto uitzetten. Na weer starten is het probleem over. Althans, dit is tot nu toe altijd het geval geweest.
      De dealer gevraagd hier naar te kijken (tijdens 1-jaar-beurt). Helaas werd dit daar niet erg serieus genomen, of het ontbreekt hen aan kennis van zaken op dit vlak. Reactie: het generatief remmen werkt niet bij volle accu. Merkwaardig, die relatie heb ik niet kunnen leggen. Is er ook niet want het treedt ook op bij niet-volle accu. En, zoals gezegd, stop/start lost het op. Maar ja, men leest de codes uit (ofzo) en als hier geen fouten uit komen is er geen probleem. Ben niet zo blij met de laconieke houding van de dealer. Maar ik had hiervoor een Suzuki en ben wellicht te verwend door de uitstekende service aldaar.
      Zijn er wellicht meer mensen met eenzelfde probleem(pje)?

jopsa
      Deelnemer

Er zijn er hier wel enkele die heel veel weten.  Hopelijk kunnen ze u goeie raad geven.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.