grandland facelift 2021

Forumindex Forums Modellen Grandland X grandland facelift 2021

17 berichten aan het bekijken - 26 tot 42 (van in totaal 42)
  • Auteur
    Berichten
  • #18423500
    CJX
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 December 2011

      Dan nog even over de GLX facelift: De bumpers en andere kunststof delen zijn op de foto’s allemaal mee gespoten in carrosseriekleur. Persoonlijk moet ik daar heel erg aan wennen. De zwarte bumperdelen zorgen naar mijn mening juist voor contrast, en accentueren het design van de GLX.

      E924438A-95AA-4C19-8871-8925C1194069

      #18423503
      Hans GLX
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 May 2018

        [quote quote=18423484]Nou idd. op het forum zijn diverse postings geweest van mensen die problemen hebben. Zo was er zelfs iemand die begin deze maand een afspraak had bij de dealer met een gerechtelijk expert en een advocaat. Helaas niets meer van gelezen hoe dat is afgelopen.[/quote] Nu heb ik zelf in de 3 jaar Grandland X nooit een probleem gehad. (behalve de krakende voordeuren, en dat was tijdelijk opgelost) Maar ik las dus wél van andere zaken als: storing in de elektronica. Mogelijke schade, door de distributieriem, die zichzelf oplost. Ook storingen bij de duurdere Hybrid 4,enz. En doordat Opel nu PSA is, (en dat merk je aan alle kanten) heb ik deels het vertrouwen in Opel verloren. Misschien was mijn overstap naar Volvo, precies op het goede moment. Ik was al een jaar uit de garantie, en wie weet wat me mogelijk te wachten stond? Het enige wat ik aan te merken heb op de Grandland was: Bij een vrachtwagen als tegenligger, op een tweebaansweg met veel zijwind, zag ik de motorkap schudden alsof hij zich zelfstandig wilde maken! Gelukkig bleef hij altijd zitten. En bij het wegrijden met open ramen, hoorde ik een zacht schrapend geluid, alsof de remklauwen niet goed los kwamen van de schijven. Ook na een lagere rit, met af en toe krachtig remmen, bleef ik het horen. Ik vond de GLX echt grandioos rijden. Stil en zuinig, als een taxi. Maar wat stevigheid, actieve veiligheidssystemen, en kwaliteit betreft, ligt Volvo toch écht op een hoger plan. Echt een premium SUV. Dat weet ik nu uit eigen ervaring. Kijk je naar de verkoopcijfers van de maand mei, dan zijn er van de Grandland X een 121 verkocht. En van de XC 40 een 940 stuks! Dat heeft toch wél wat te zeggen, of niet soms? Buiten het feit, dat een beetje aangeklede XC 40 al gauw de € 50K nadert. ;-) Om on-topic te blijven, vind ik de nieuwe facelift op de GLX hem wat moderner en strakker voordoen. Toch krijg je nu meer het eenheidsworst gevoel, doordat ook de Mokka, en de Crossland hetzelfde front hebben.

        #18423506
        Hans GLX
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 May 2018

          [quote quote=18423500]Dan nog even over de GLX facelift: De bumpers en andere kunststof delen zijn op de foto’s allemaal mee gespoten in carrosseriekleur. Persoonlijk moet ik daar heel erg aan wennen. De zwarte bumperdelen zorgen naar mijn mening juist voor contrast, en accentueren het design van de GLX. [/quote] Dat van dat contrast heb je wel een punt. Maar ik was moe van elke keer dat kunststof opboenen met plastic-cleaner. Ik gebruikte altijd: Black in a flash, van Turtle wax. Het kunststof verkleurde namelijk nogal snel, (goekoop) en na een regenbui zag je echt de witte strepen van de regen, die je echt niet zomaar met een spons even weg poetste. Met die Turtle, bleef het kunststof langer mooi. Maar na een paar weken moest ik weer boenen. :unsure: Dus nu alles mee gespoten heeft ook z,n voordelen.

          #18423535
          wzmn39
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 July 2018

            Tjerk ik denk dat ik thuis meer te zeggen heb dan jij . Daarom moet ik hier niet zitten lullen zoals sommige onder jullie. Einde conversatie

            #18423557
            quandor
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 November 2017

              Ik weet niet meer wie het in welke posting schreef (voel ook niet de behoefte om het op te zoeken) , maar ik vind het best wel jammer dat Opel niet de richtingverklikkerlampjes in de spiegels heeft geïntegreerd in de gefacelifte (is dat een goed Nederlands woord……?) versie van de GLX.

              Ik vind het bij de auto’s die het wel hebben best wel chique / fraai ogen als de richtingaanwijzers in de spiegels zitten. Het is imho een klein maar esthetisch fraai detail. Misschien voor de verkeersveiligheid ook nog eens beter / duidelijker.

              Is het erg belangrijk? Nee.

              #18423560
              Hans GLX
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 May 2018

                [quote quote=18423557] ik vind het best wel jammer dat Opel niet de richtingaanwijzers in de spiegels heeft geïntegreerd. Nn de gefacelifte (is dat een goed Nederlands woord……?) versie van de GLX. Ik vind het bij de auto’s die het wel hebben best wel chique / fraai ogen als de richtingaanwijzers in de spiegels zitten. Het is imho een klein maar esthetisch fraai detail. Misschien voor de verkeersveiligheid ook nog eens beter / duidelijker. Is het erg belangrijk? Nee.[/quote] @quandor, je hebt gelijk. Sommige merken, zoals VW, en MB, doen dit al jaren. Dit is ook mijn eerste auto die het wél heeft. Het staat inderdaad nét wat chiquer. :yes:   Trouwens, dit vind ik óok wel apart…. ;-) (maar goed, dit is weer “off-topic”, het gaat hier over de facelift van de nieuwe Grandland.)

                koplamp

                #18423588
                rene
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 July 2004

                  @HansGLX, hebben ze je van het Volvoforum afgetrapt?

                  Of mis je stiekem het Opeltje? :rolling:

                  #18423603
                  Hans GLX
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 May 2018

                    [quote quote=18423588]@HansGLX, hebben ze je van het Volvoforum afgetrapt? Of mis je stiekem de Opel?[/quote] Geen van beide. Lees mijn posting van 9.13u vanmorgen in dit topic. Dan hoef ik niet in herhalingen te vallen. :bye:

                    #18423606
                    Tjerk Visser
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      22 July 2020

                      [quote quote=18423603]

                      @HansGLX, hebben ze je van het Volvoforum afgetrapt? Of mis je stiekem het Opel?

                      Geen van beide. Lees mijn posting van 9.13u vanmorgen in dit topic. Dan hoef ik niet in herhalingen te vallen. :bye:[/quote]

                      De manier alleen al hoe ze dat vragen : “afgetrapt”

                      Soms is het niveau hier niet hoger dan groep 4 van de basisschool.

                      Lekker blijven schrijven en reageren Hans. :dank-u:

                      Groet Tjerk

                      #18423608
                      Hans GLX
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 May 2018

                        [quote quote=18423606] De manier alleen al hoe ze dat vragen : “afgetrapt” Soms is het niveau hier niet hoger dan groep 4 van de basisschool. Lekker blijven schrijven en reageren Hans. :dank-u: Groet Tjerk[/quote] Ach beste Tjerk, eigenlijk moeten we op trollen helemaal niet reageren. Maar af en toe hoop je toch dat ze het snappen om met een beetje fatsoen met elkaar om te gaan. Bij sommigen blijkt het echter als: “Dweilen met de kraan open!” je snapt me wel. ;-) En om “on-topic” te blijven; ik vind de huidige officiële lucht inlaten in het front (de foto van @Jan Driebeen) mooier, als bij de eerste getoonde foto van de facelift. Groet Hans.

                        glx-2

                        Alleen die Mokka velgen vind ik wel even wennen…… B-)

                        #18512623
                        lonius41
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          20 April 2017

                          Ik heb een grandland gekocht. Model 2022. Maar mensen  pas op:  er zitten geen 12 volt aansluitingen in de kofferbak en ook niet achter de voorstoelen. In de handleiding worden ze wel aangegeven.

                          Als je bijv. een koelbox mee wilt nemen, dan moet je (in zo’n dure autio) een verlengsnoertje trekken vanaf je dashboard.

                          Hoe lelijk en klantonvriendelijk kan je als Opel zijn.

                          #18512630
                          quandor
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            14 November 2017

                            Hoi,

                            is zo’n aansluiting niet model afhankelijk?

                            #18512698
                            jopsa
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 May 2019

                              Lonius41, ik begrijp uw frustratie.

                              #18512758
                              quandor
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                14 November 2017

                                @Ionius41 : welke uitvoering heb je?

                                Feit is namelijk dat alleen op de dure uitvoering die aansluiting aanwezig is.  De handleiding kan het idd. wel vermelden, maar 2e feitje is dat de handleiding universeel is en dus niet op elke uitvoering van toepassing is.

                                #18512844
                                quandor
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  14 November 2017

                                  Er zijn mensen die menen dat alles wat in de handleiding staat ook voor hun auto is, terwijl er zeer duidelijk in de handleiding wordt beschreven dat de uitleg / beschrijving van toepassing is, voor zover de voorziening aanwezig is. Da’s niet alleen bij Opel zo, maar bij alle merken.

                                  Grappig voorbeeld is bijv. de elektrische stoelverstelling. Niet alle uitvoeringen hebben die, maar het staat wél in de universele handleiding, dus wanneer een koper achteraf aanvoert dat íe geen elektrische stoelverstelling heeft, dan tja, is dat geen issue voor Opel of een fout in de handleiding, maar meer een issue van de gekochte versie auto.

                                  Dit geldt dus ook voor die 12v aansluitingen.

                                  #18512872
                                  lonius41
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    20 April 2017

                                    U begrijpt er niet veel van. De 12 v aansluitingen zijn van groot belang voor veel gebruikers. De aansluitingen zijn tot nu toe in alle opels aanwezig geweest. Ze zijn ook niet als extra optie toe te voegen.

                                    #18512875
                                    quandor
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      14 November 2017

                                      Correct, (dat ze niet als optie zijn toe te voegen) maar…..

                                      Ik vermoed dat ik er wel wat van begrijp. Waarom? Kijk maar eens naar de specificaties van de 2022 modellen. Alleen in de duurdere is die aansluiting aanwezig, niet in de goedkopere.

                                      Dat ze (voor bepaalde bezitters) van belang zijn, daar kunnen we het heel snel eens over zijn. Blijft over nog steeds een beetje de vraag :  Welke uitvoering heb jij?

                                      Ik schreeft met opzet : “Voor bepaalde bezitters”, want in mijn GLX uitvoering zitten ze toevallig wel, maar ik heb de aansluiting nog nooit nodig gehad en ik heb er ook geen behoefte aan.

                                    17 berichten aan het bekijken - 26 tot 42 (van in totaal 42)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.