Forumindex › Forums › Modellen › Astra › graag info over astra g met 1.8 -16 v motor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 februari 2013 om 17:10 #17255672
hallo allen
waar moet ik op letten als ik bovengenoende astra zoek,bij aankoop.
en zijn de 1,8 16v motoren goed…
graag reactiesmvg ome henk
24 februari 2013 om 17:17 #18110839Ook welkom,
En over welke motor heb je het??
X18XE1 of Z18XE??
24 februari 2013 om 17:36 #18110840viewforum.php?f=47 genoeg info te vinden over de 1.8 motoren ;)
Niet Astra specifiek:
– Check of de koppeling nog goed is
– Check handrem werking
– Check oliepijl
– Check of koelvloeistof helder is en op pijl
– Check of uitlaat gas dicht is
– Check banden
– Algemene slijtage sporen (stuur, stoel, etc) zou kunnen wijzen op meer KM’s dan opgegeven
– Check of alle controle lampjes gaan branden en vervolgens netjes uit gaan
– Check onderhoudshistorie indien beschikbaarVerder Astra specifiek op letten:
– Roest wielkuipen achter & achter tankklepje
– Wanneer laatste distributie vervangen? En incl. waterpomp? (Belangrijk!!) 4 jaar of 60.000 STERK AAN TE RADEN!!!1.8 KUNNEN olieslurpers zijn. Een kijkje in de engine bay is altijd wel de moeite waard.
Ligt er ook maar even welke type blok erin zit. X1.8XE1 of Z1.8XE?Kijken of de auto goed start, ook met dit weer zou het geen probleem moeten zijn.
Met dit weer is de airco moeilijk in te schatten, aangezien airco pas vanaf +/- 10 graden op zijn optimaal is. Maar een vervelend/muf geurtje kan wijzen op een vervuilde airco. Schoonmaken is een crime.Een keer aan de olie dop ruiken, deze mag niet naar benzine ruiken. Kijken of er geen olie in de koelvloeistof zit, dit kan wijzen op een kapotte koppakking. Kijk heel even of de rook uit de uitlaat mooi wit is, en ook niet naar benzine ruikt.
Laat de motor ook mooi stationair warm lopen, ook alle electronica on-board controleren. Lampjes/mistlampen, elektrische ramen/spiegels, ruitverwarming e.d.
Auto mag tussen de 2e en 3e versnelling op 2/2500 toeren niet stotteren/inhouden dit kan wijzen op een defecte/vervuilde EGR. (is goed op te lossen.. maar niet wenselijk ;) )
Met koud weer wil de ophanging nog wel eens “knakken” Dit is niet erg, met een drupje olie op de draagarm rubbers is dit al opgelost, maar wordt vaak vergeten.
24 februari 2013 om 19:55 #18110841ik heb mij ook zo een astra gekocht ik ben er heel content van ! rijdt super goed ! niks olie verlies alles nog super ! en ja zeker zien dat je alles optijd vervangt !
24 februari 2013 om 20:58 #18110842Netjes omschreven hoor!!
Mischien koud starten,zorgen dat de auto niet draait als je komt kijken.?!
astra kwaal zelf, kapotte veer.
24 februari 2013 om 21:33 #18110843@chieltjuh wrote:
Netjes omschreven hoor!!
Mischien koud starten,zorgen dat de auto niet draait als je komt kijken.?!
astra kwaal zelf, kapotte veer.
Klopt als de auto koud is hoor je alle piepjes, rammeltjes, kraakjes etc als hij warm is niet.
25 februari 2013 om 14:05 #18110844gaat over dezelfde motor;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.