Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › graag advies
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 mei 2011 om 07:39 #17234536
heren als ik een c20xe ga inbouwen wat raden jullie aan……
met of zonder de oliekoeler7 mei 2011 om 08:09 #17841968altijd met…. aangezien dt standaard is.. ik zou niet zonder rijden
7 mei 2011 om 08:39 #17841969ik rijd al een paar jaar zonder, en is echt niet altijd rustig.
heb er nog nooit geen problemen mee gehad, en zo ken ik er nog wel wat meer die zonder rijden.
op onze crosswagens, hebben we er nog nooit geen gehad.
is wat je zelf wil.groeten.
7 mei 2011 om 09:01 #17841970Ik rij al een tijd zonder, met gewoon rijden heb je geen last van warme olie, en met hard trappen op de snelweg ook niet echt.
Alleen op het circuit wordt de boel toch wel aardig warm volgens het klokje. Dus ga ik nu een apparte oliekoeler monteren.7 mei 2011 om 09:06 #17841971Ding gaat pas bij enorm hoge temp. open. Weet zeker dat er vloksstammen al tijden rondrijden zonder dat de thermostaat ook maar één keer open is geweest.
7 mei 2011 om 09:09 #17841972Klopt,
ik kreeg de olie op het klokje al eens 120 graden. Nu vertrouw ik die RAIDHP nightflght meters voor geen meter…maar toch.
Weet je ook wanneer de originele adapter opent?
7 mei 2011 om 09:29 #17841973Ik zou het met oliekoeler doen, beter nu ineens dan achteraf weer te moeten aanpassen omdat de olie toch te warm word..
7 mei 2011 om 15:03 #17841974Volgens mij opent de originele adapter bij 120 graden…
8 mei 2011 om 01:09 #17841975@opelpower89 wrote:
altijd met…. aangezien dt standaard is.. ik zou niet zonder rijden
helemaal mee eens, met langdurig gassen(autobahn) zal je het verschil zien in temperatuur
die ouwe rot wat mij altijd helpt :wors , die wil!!dat de oliekoeler aangesloten word8 mei 2011 om 07:40 #17841976voor normaal straat gebruik lekker eraf laten.
Dingen kunnen alleen maar gaan lekker.Goeie olie kun je beter in investeren dan de aanpassingen om een goeie oliekoeler te vinden.
Mocht je hem monteren zorg ervoor dat je de oliekoeler ook vult met olievoordat je hem monteerd.
Op het moment dat dat ding open gaat ben je haast een liter olie kwijt. Ooit eens gehad is niet grappig8 mei 2011 om 13:40 #17841977Daar zatik ook al aan te denken, de koeler vol met olie gooie. Enige wat dan nog is is dat de slangen droog staan. Maar dat is niet zoveel
22 mei 2011 om 07:53 #17841978even nog een vraagje ,een maatje van mij wil hem bij zijn blok eraf halen.
kun je deze er zo af draaien en daarna een oliefilter er weer zo op draaien ?22 mei 2011 om 08:21 #17841979nee, je moet er dan een ander draadbusje in zetten, waar je je oliefilter opzet.
als je deze eruit draait, heb je een lange met een stuk zonder draad.
je moet dan de korte hebben met helemaal draad.
heb er geen foto’s meer van, heb ze pas verkocht.groeten.
22 mei 2011 om 08:25 #17841980ok en waar zijn deze te krijgen
of is er iemand hier die er een heeft voor mij22 mei 2011 om 10:23 #17841981Zo zit het nu:
En dit moet je hebben:
http://qedmotorsport.co.uk/qed-shop/vauxhall-xe-c20xe/lubrication/standard-filter-adaptor” onclick=”window.open(this.href);return false;
23 mei 2011 om 04:42 #17841982:thumb :thumb :thumb bedankt vinci
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.