Gordelspanner

Forumindex Forums Modellen Astra Gordelspanner

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Ruud56
    Deelnemer

Hallo, ik heb een Opel Astra G sedan uit 1999. Het airbaglampje blijft branden en het schijnt in de gordelspanner te zitten. Nu wil ik die zelf gaan vervangen. Kan iemand me misschien vertellen hoe ik die vervang? Het gaat om de passagier stoel. Alvast bedankt voor de reactie! Mvg. Ruud

Astra_DLS
      Deelnemer

Dan moet je volgens mij toch het paneel tussen de deuren los zien te krijgen? Zelf nooit gedaan dus geen idee waar dit vast zit. Als ik denk over de panelen en hoe die vastzitten, zal het wel met een systeem van pennen in klemmen zitten dus een kwestie van onnatuurlijk hard trekken. Daarna lijkt het me niet meer dan stekker eraf, los bouten, nieuwe erop en weer aansluiten en vast bouten.

Ruud56
        Deelnemer

Hallo, de gordelspanner zit tussen de stoel waar je de gordel in vast klikt.

Vinci
          Deelnemer

Precies, je moet hem enkel ‘locken’ tijdens de/montage. Daarvoor heb je zo’n rood clipje nodig, of je moet iets improviseren. Bedenk je wel dat ze met een beste knal ‘af’ kunnen gaan, oppassen dus met een van de sloop loshalen, en met monteren!

Heb er nog een liggen ook in mijn opslag, weet alleen niet welke kant. Sloop vraagt er wel vaak flink geld voor nog.

evla1000
            Deelnemer

Hoi. Heb er net twee vervangen van een Opel Astra H. Accupolen loshalen, stoel eruithalen (2 torx inbusjes in de rails), stoel omdraaien, grote trox losschroeven en stekkers loshalen. Het plaatsen in de omgekeerde richting. Lukte bij mij, moet alleen nog de error code resetten

Ruud56
              Deelnemer

Hoi Evla 1000 , hoe heb je de torx losgekregen? Ze zitten namelijk nog al vast.

Ruud56
                Deelnemer

Hoi Vinci weet je misschien welke kant het is die je in je opslag hebt liggen?

Vinci
                  Deelnemer

Astra g is volgens mij anders als de h, zal eens kijken welke kant ik heb liggen nog.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.