Forumindex › Forums › Overige › APK & RDW › gordels en oldtimers
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 april 2010 om 17:19 #17509556
origineel gepost door manta73
Wij vinden het aanvaardbaar risico.
Ook met de kids achterin.
Tuurlijk wil niet zeggen dat je geen ongeluk kunt krijgen.Dit is niet om te zeiken, maar stel er gebeurd iets (wat niet jouw schuld is) en er overkomt één van je kinderen iets ernstigs, denk je dat je het dan ook hebt over een aanvaardbaar risico?
Ik zou het mezelf nooit vergeven. Voor het zelfde geld breekt ie zijn nek…..rest van zijn leven in een rolstoel omdat papa het aanvaardbaar vond :hmmz
Natuurlijk kan het ook mét gordels, of in een super veilige auto gebeuren, maar ik neem de gok echt niet. Misschien zijn mijn gedachten patronen iets apart?
Tevens gebeuren de meeste ongelukken in de BB-kom, waarvan de meeste mensen zeggen dat een gordel niet nodig is, want het gaat toch niet zo hard.Ik ben overtuigd van mijn eigen kunnen, maar als ik zie wat voor idioten er rond rijden, pfffff Ik erger me dagelijks aan andermans stommiteiten en maak regelmatig mee dat ik zeg: gelukkig let ik wel op, want anders was het raak geweest.
Nogmaals: dit is niet om te zeiken, ik vind het alleen wonderlijk dat sommige mensen “makkelijker” zijn.
10 april 2010 om 18:59 #17509557AnoniemLid sinds:
1 January 1970krijg n beetje t gevoel dat manta 73 het voor zich zelf aan t goed praten is:o
tjah n ieder moet zelf weten hoe en of wat die doet
of t verstandig isom n rotonde 2/3 x te nemen met de kids los achterin?????????
zelf heb ik een heel andere rijstijl als ik alleen in de auto zit
(dus enkel voor mezelf iets te verandwoorden heb)dan waneer er iemand mee rijd
ik voel me dan toch verandwoordelijk voor m,n mede pasagiersongeacht leeftijd geslacht geaardheid
wel of geen famile of vrienden;);)11 april 2010 om 11:44 #17509558auto’s van voor 1971 heeft geen verplichting om gordels. als je een stoeltje wilt bevestigen en daar mensen mee in wilt vervoeren is dat op eigen risico.
19 april 2010 om 14:27 #17509559goeiemiddag.
Ik heb het eea van de poll gelezen en ik wil persè gordelsachterin mijn C-kadettje hebben. Mijn kids zijn 11, 9 & 7, dus wil ik ze vast hebben & helemaal mee eens dat je ook afhankelijk bent van van weggebruikers…….
De aansluitingen in mijn kadett zijn aanwezig, maar ik zoek mij de blubber op het forum waar ik ook raad kan krijgen hoe ze gemonteerd zouden moeten zitten.
Kijk; heupgordeltje alla, maar ik wil er 2 3-punts bij hebben. dus als iemand mij een plaatje of link kan sturen hoe zijn achtergordels vastzitten, kom ik er verder wel uit.
gr, Dennis de Menace19 april 2010 om 15:39 #17509560ìk zou gewoon een zo’n oprolding op de hoedenplank monteren. en de andere aansluitingen van de heupgordels gebruiken…
19 april 2010 om 16:19 #17509561Ik had inmiddels een afbeelding gevonden van een c-kadettje op een duitse site.
Daar staat het precies afgebeeld zoals je aangeeft.
Is echter wel een maar: de meeste gordels moet je exact vertikaal monteren anders blokkert de boel.
Ik wilde nog ff meer kijken via die site; maar was ff afgeleid door mijn kids, drukte de site weg en heb hem helaas tot nu toe niet meer kunnen vinden.
Het zijn aparte units die je (met instructie van de duitse handleiding) op de hoedplank moet monteren. Ook de boutgaten en maten waren aangegeven..
Iemand trouwens een idee hoe ze gemonteerd zitten bij een ascona of manta?4 mei 2010 om 20:23 #17509562origineel gepost door de menace
goeiemiddag.
Ik heb het eea van de poll gelezen en ik wil persè gordelsachterin mijn C-kadettje hebben. Mijn kids zijn 11, 9 & 7, dus wil ik ze vast hebben & helemaal mee eens dat je ook afhankelijk bent van van weggebruikers…….
De aansluitingen in mijn kadett zijn aanwezig, maar ik zoek mij de blubber op het forum waar ik ook raad kan krijgen hoe ze gemonteerd zouden moeten zitten.
Kijk; heupgordeltje alla, maar ik wil er 2 3-punts bij hebben. dus als iemand mij een plaatje of link kan sturen hoe zijn achtergordels vastzitten, kom ik er verder wel uit.
gr, Dennis de Menace:hmmzje kan je ook afvragen of de C kadett wel enige kreukelzone heeft, met 3 kinderen rijdt ik zelf toch liever in iets groters
14 juni 2010 om 20:43 #17509563Denk dat het neerkomt op een combi van rijstijl, bouw en veiligheids systemen van de auto. Tevens ook de voogdij over eigen kind. Niemand (behalve de wet )maakt uit voor iemand anders hoe hij zijn kinderen vervoerd.
Al wat velen hier op doelen is het voorkomen van verschrikkelijke verhalen. T gaat hier alleen om meningen, feiten en principes.
Sjupke`
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.