Gordels achterin

Forumindex Forums Overige APK & RDW Gordels achterin

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    JustinP

Goedeavond,

Na enige navraag bleek dat gordels achter in een Opel Manta uit ’78 niet verplicht zijn. Dat betekend dus dat je personen op de achterbank mag vervoeren zonder gordel.

Echter; voor de veiligheid van mensen die met me meerijden wil ik toch graag gordels achterin. De montage van een 3punts-gordel zoals voorin is vrij lastig, aangezien er geen bevestigingspunten in de auto zitten. Daarom wil ik graag heupgordels (2punts) inbouwen.

Zijn er richtlijnen die ik moet volgen als ik deze in wil bouwen? Moeten deze gordels wél gecontroleerd worden bij de keuring als ik ze inbouw?

Dank bij voorbaat.

JustinP

Niemand enig idee?

manus

Meestal zitten er onder de achterbank wel bevestigingspunten voor heupgordels.
          Als je universele heupgordels haalt zit er vaak passend bevestigingsmateriaal bij.
          Als je gordels monteerd zullen ze bij de APK ook gecontroleerd worden.

Anoniem

in de c stijl van een b manta zitten wel
            bevestigings punten

dus 3 punts is gewoon mogelijk;)

voel maar eens aan de bekleding van die achterste stijl

ongeveer in t midden kun je de bekleding wat indrukken

daar zit een moer in de carresorie;);)

eddepet007

b manta kan idd zo 3 punts gordels achter in heb ik al div kewren in gezet

anders kun je ook kiezen voor heupgordels heb ik andere zitten werkt ook mooi voor kinderzitje hoef je enkel mar effe achterbank er uit te wippen en bouten intedraaien

klaar is keessie

JustinP

Ik heb geen bekleding op de stijl, en geen bevestigingspunt (misschien omdat het een hatchback is?). Komen 3 heupgordels op de achterbank door de keuring?

manus

Heupgordels achterin zijn goed voor de APK.

Gupy
                  Deelnemer

Ik heb ze pas ook in mijn Dett van “84 gezet. Ik dacht dat er pas in 1971 gordel plicht kwam.

Maar let op, heb je geen gordels achterin, dan mag je ook geen kinderen vervoeren tot 18 jaar.
                    Met gordels stuiteren ze ook wat minder…..en niet alleen bij een aanrijding.

Ik heb 3 punt gehaald (gewoon verstelbaar) van Carpoint, was iets van 17 euro per stuk.

manta73
                      Quote:
                      origineel gepost door Gupy
                      Ik heb ze pas ook in mijn Dett van “84 gezet. Ik dacht dat er pas in 1971 gordel plicht kwam.

Maar let op, heb je geen gordels achterin, dan mag je ook geen kinderen vervoeren tot 18 jaar.

Dit is niet zo
                      Auto’s waar geen gordels achterin zitten,omdat dat toen nog geen eis was/is.
                      Mag je je kinderen los op de achterbank vervoeren.
                      Geen agent die je een verbaal kan geven.

T is natuurlijk vrij om ze wel in te bouwen,om zo de veiligheid te vergroten

eddepet007

idd als ze der niet in horen hoeft het niet ,maar zitten ze erin moet je ze gebruiken das weer een nadeel

voor zover ik weet heeft ook de cc een gordepunt enkel zul je kappen even los moeten draaien gat in boren waarschijnlijk is plek al aan gemerkt

siegersma31

als er gordels in zitten moeten ze werken en deugdelijk bevestigd zijn.

dus als ik ze er niet uit kan trekken zijn ze deugdelijk.:)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.