Gordel los halen voor stoelen und rugleuning achterbank

Forumindex Forums Modellen Insignia Gordel los halen voor stoelen und rugleuning achterbank

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    DutchPlayer
    Deelnemer

Beste Insignia rijders,

Nu heb ik een leder interieur setje op de kop getikt. Het komt uit een UK Insignia, Ik wil even 1 stoel monteren om te zien of er verder geen foutmeldingen van de computer/airbag gaan verschijnen.

Nu zit de gordel vast aan de gordel spanner, deze zit rechts in de stoel verwerkt als je in de stoel zit.

[img\]https://nemiga.com/img/catalogs/epc/opel/134665.png[img]parts view seatbelt

Je moet dus de gordel los kunnen halen van de gordel spanner die in de stoel zit, je kan een dopje weg halen dan zie je een bout, bout los proberen te draaien maar blijft maar draaien….Op de foto hebben we het hier over nr 25-28

Dus mijn vraag is wie heeft er tips and tricks :help:

kadettEsedan
      Deelnemer

Volgens het haynes boek moet het zo :)
        advies koop dit boek super handig als je gaat sleutelen heeft mij al meerdere malen geholpen.
        Helaas wel beperk tot 2 motoren (1.8 benzine en 2.0 diesel), maar buiten de motoren om blijft de auto hetzelfde.

page1
        page2

DutchPlayer
        Deelnemer

Super bedankt man, dit waardeer ik heel erg :applause02: Dit gaat me zeker verder helpen.

Er is al niet veel te vinden over opels op het net, ik heb idd nu ook maar het boek besteld duurt alleen even dat hij binnen is.

Op de eerste foto, plaatje 27.13a op de foto houden ze het gordel deel vast in de hand. Word er ook beschreven hoe je dat uit elkaar krijgt?

kadettEsedan
          Deelnemer

Foto’s 27.13 horen allen bij uitleg nummer 13 (27 is het hoofdstuknummer 13 de stap).
            Blijkbaar hoef je enkel een schroef los te draaien en kun je dan de kap met de verstelhendel loshalen ( of in ieder geval dat stuk gordel er zo uitkrijgen).
            Succes.

DutchPlayer
            Deelnemer

Ha het is gelukt, bedankt! :toppie:

Het makkelijkste is onderste plastic kapje van de stoel verwijderen, 1 schroefje en dan klik je hem eraf. Dan kan je heel makkelijk bij de gordel spanner die met een T40 vast zit. Zoals hierboven omschreven in de manual.

Ben benieuwd of mn stoelen gaan werken.

DutchPlayer
              Deelnemer

Laatste vraagje, achterbank rugleuning de smalle stukken links en rechts waar de gordel overloopt hoe krijg je die los?

>>>Volgens sommige moet je het gewoon los trekken, bij die van mij zaten aan de buitenkant tussen het deur rubber en smalle interieur stuk een rood plastic hendeltje wat je naar je toe moet trekken, als je dat hebt gedaan kan je het interieur deel los trekken.

Interieurtje vervangen bij Opel vond ik maar lastig klusje, rare manier van hoe de achterbank vast zit, en de handvatten van de deur panelen is ook een leuke om los te krijgen je moet echt hard wrikken(Je bent bijna bang dat je het gaat breken)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.