Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Gooit koelvloeistof eruit…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 mei 2012 om 20:04 #17918794
desnoods zet je er ff een huis tuin en keuken dop op.
zonder niveau sensor e.d
om te proberen kan dat toch :thumb23 mei 2012 om 20:07 #17918795Kzal morgen even kijken of ik nog een “normale dop” zonder die sensor heb, die kun je zo hebben… Als ik er een heb PM ik wel even voor je adres.
Jeroen
23 mei 2012 om 21:55 #17918796Maar die normale dop moet ik tog niet hebben?? Wat moet ik met zo een dichte dop proberen dan? Daar kan die (eventueel) tog niks uitgooien???
24 mei 2012 om 12:17 #17918797Daar zit evengoed een overdruk in… Ook de gewone doppen gaan bij een bepaalde druk open.
Jeroen
24 mei 2012 om 16:33 #17918798zeker, die gewone doppen zijn qua werking exact hetzelfde als ene met zo’n sensor erin :thumb
25 mei 2012 om 21:10 #17918799Ow pleuris dat wist ik niet :wtf . Was laatst bij Andre, had die er 1 voor me zeg ik die moet ik niet hebben pffff. Stom stom stom hahaha. Nja uhmm ik mag de dop van injectthevenom lenen! Dus ff daarmee kijken watskebeurt..
Vannacht de teller uitgereden :shock: (voor het eerst in 3,5 jaar, durfde eerst niet verder als 220) en toen was het vaatje ook weer leeg pfff..
26 mei 2012 om 08:35 #17918800Kijk maar uit dat je niet het hele systeem leegrijdt… Dan heb je een groter probleem. Of heb je een kvs niveau meter?
26 mei 2012 om 18:30 #17918801Nee zo snel gaat t niet, en zoveel gooit ie er ook weer niet uit.. De inhoud van het vaatje alleen
29 mei 2012 om 17:11 #17918802Vanmiddag heb ik de dop er van af geplukt, moet nog even een doosje zien te vinden en de rol noppenfolie dan komt hij morgen jouw kant op :thumb
29 mei 2012 om 20:23 #17918803ik ben benieuwd!
5 juni 2012 om 17:40 #17918804En? Dop al geprobeerd?
5 juni 2012 om 18:23 #17918805Hij zit er al op, moet alleen nog voldoende rijden om er achter te komen of hier het probleem in zit.
5 juni 2012 om 21:11 #17918806Helaas, gister droog weer, ff stukkie knallen en helaas hetzelfde probleem.. Stuur die dop wss morgen weer jouw kant op willem. Stuur je wel ff een pm voor je gegevens.
Groetjes Ram
6 juni 2012 om 00:17 #17918807Dan komt er toch ergens teveel druk je systeem binnen… CO sniffer al geprobeert bij een garage?
6 juni 2012 om 16:34 #17918808dan ben ik heel bang dat je kop er weer af kan.
ga maar eens met zo’n CO tester boven het vaatje hangen.
eerst flink blazen totdat de koelvloeistof eruit gegooit wordt, en dan snuffelen ;)maar ik vrees het ergste…
6 juni 2012 om 17:57 #17918809@16VCalibra wrote:
Helaas, gister droog weer, ff stukkie knallen en helaas hetzelfde probleem.. Stuur die dop wss morgen weer jouw kant op willem. Stuur je wel ff een pm voor je gegevens.
Groetjes Ram
Mooi kloten is dat :cry Ik zou dit blok en kop maar eens heel wat grondiger laten onderzoeken nu want dit begint steeds abnormaler te worden :wtf
6 juni 2012 om 19:36 #17918810Alleen kost alles geld, probeer te sparen maar lukt gewoon niet.. Ben t een beetje zat. PRoblemen wat betreft kvs zijn ook pas gekomen nadat ik de auto trg heb gehad na het oplossen van het olieverbruik…
6 juni 2012 om 19:37 #17918811Is dit geen garantie dan?? Je mag wel een goed werkende motor zonder rare fratsen na een revisie?
6 juni 2012 om 20:12 #17918812Geen idee.. Denk t niet want het is mijn onderblok tog..
6 juni 2012 om 20:14 #17918813Ik mag toch hopen dat dit garantie is :wtf
6 juni 2012 om 20:58 #17918814heeft hij je onderblok niet gereviseerd dan?
6 juni 2012 om 21:08 #17918815Jahwel. Was een standaard onderblok. Hij heeft onderblok laten boren en honen enz enz…
6 juni 2012 om 21:25 #17918816Dan zou ik het toch maar eens over de afhandeling hiervan gaan hebben… Na al die duizenden euro’s mag je toch wel verwachten dat e.e.a. netjes en snel opgelost gaat worden. :hmmz
6 juni 2012 om 22:44 #17918817ik snap eigenlijk al niet dat je nu zelf aan het uitzoeken bent wat nou het probleem is? hij heeft het blok (in)gebouwd. er is duidelijk iets mis, dan moet je de auto toch ff afgooien zodat hij een diagnose stelt?
7 juni 2012 om 03:00 #17918818ik wil niet lullig doen hoor maar als hij koelvloeistof uit de tank blaast dan heb je 99% kans dat er een haarscheurtje in je cilinderkop(tussen de kleppen) of koppakking hebt. het is een gesloten circuit dus hierdoor ontstaat er te veel druk in je systeem.
heb toen ook een nieuwe dop gemonteerd zonder resultaat.
ik heb dit meegemaakt met mijn Kadett gsi 8v. kwam er pas na 2 jaar achter tijdens het monteren van snelle nokas :wtf
met mijn x2.0xer blok had ik exact het zelfde :swear
oorzaak= niet goed warm rijden voordat je gaat knallen -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.