Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Gooit koelvloeistof eruit…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 april 2012 om 20:26 #17918744
Nee was geen permanent 4×4 en is toen kapot gegaan met 300pk idd. Komt 100% zeker uit de dop!
16 april 2012 om 20:59 #17918745gewoon een nieuwe / extra rubbertje erin zetten, dan zou het opgelost moeten zijn! Echter weet ik niet meer waar ik die toen besteld had… Dacht in de UK
17 april 2012 om 15:54 #17918746Op Ebay UK staan er tig van die dingen, ben ze pas geleden tijdens een zoektocht tegen gekomen maar zijn voor zover op de foto af gegaan mag worden zonder stengel met vlotter :wtf
18 april 2012 om 05:24 #17918747Controleer de rand op het kvs-tankje eens waar het rubber van de dop op af moet dichten.
Bij mij is die rand beschadigd waardoor de kvs eruit lekte.
18 april 2012 om 07:12 #17918748Reservoir heb ik al nagekeken, is goed ook heb volgens mij anderhalf jaar geleden een nieuwe erin gezet, dealer had em nog.. Een van de 2 nippels was broos geworde en afgebroke en op de sloop kon ik er ook geen vinden toen, daarom een nieuwe gekocht!
19 april 2012 om 09:17 #17918749http://www.youtube.com/watch?v=2oauo4ULzeA&feature=youtu.be” onclick=”window.open(this.href);return false;
Daar heeft die ook weer kvs eruit gegooid..
19 april 2012 om 13:51 #17918750Gooi er een een extra rubber tussen
20 april 2012 om 20:31 #17918751Hij gooit het er niet tussen de rubber uit volgens mij maar tussenin de dop..
22 april 2012 om 13:00 #17918752Ik zou toch een keer het systeem op druk zetten, om de dop te testen, kijken bij welke druk de dop druk aflaat.
22 april 2012 om 16:27 #17918753En als je nu een gewone dop probeert, gewoon eentje zonder de check control aansluiting.
Verbind je deze even door zodat het lampje op je dashbord uit blijft. Zo’n dop is niet zo moeilijk aan te komen als zo eentje met sensor.Jeroen
23 april 2012 om 09:42 #17918754Heb Botter net ook ff gesproken. Legde hem t verhaal uit van kan t niet zijn dat die koppakking eruit ligt of iets, toen zij die van dan moet die met koude start op 3 pitten lopen. Dat deed ie net dus ook weer met wit rook uit de uitlaat, volgens mij zelfs minder dan 3 pitten. Gaat lekker.. Eendezedagen ff met koude motor de bougies eruit draaien en kijken of er kvs op de zuigers te zien is….
Lekker begin van de week met dit nieuws :puke
23 april 2012 om 11:01 #17918755Pffff…. wat een ellende…
23 april 2012 om 12:22 #17918756Voor de ombouw minder ellende dan na de ombouw haha. Nou rijdt het niet zo slecht zo een Garrett maar gaat vervelen na een tijdje met elke keer weer wat..
23 april 2012 om 13:41 #17918757Ja precies… Dat je wat problemen tegenkomt kun je verwachten als je flink pk’s wilt, maar het moet niet iedere x iets zijn
Ga je hiermee terug naar Niels???23 april 2012 om 16:46 #17918758ik was er eerlijk gezegt ook al bang voor, je koppakking :???:
met aardig blazen komt er natuurlijk hoge druk op je zuiger waardoor via een haarscheurtje de compressie naar het koelsysteem gedrukt wordt.
de gevolgen daarvan zie je nu ;)wel zwaar balen zeg.
man man man, ik zou gek worden.
zoveel geld in een motor geduwt.
al een keer uit elkaar geweest, en nu nog niet goed :wtf23 april 2012 om 20:42 #17918759@ Jeroen: ben ik met je eens, maar wil niet zo aan de gang blijven haha. Uiteraard gaan we terug, kost me ook niks zij die..
@ GSI racer: je bedoelt een haarscheurtje in de koppakking tog neem ik aan??
Vanmiddag om 5 uur de auto stil gezet. Net ff alle bougies eruit gedraaid en de eerste en vierde cilinder waren de zuigers nat. de middelste 2 waren droog. vermoede gaat uit naar dat toen de motor eruit is geweest de kop niet is gevlakt en dus krom is?! weet ook niet of die gevlakt is eigenlijk. zal het morgen is ff vragen
23 april 2012 om 21:18 #17918760als je gas geeft en het vaatje borrelt niet dan kan het alsnog een koppakking zijn. was bij mijn ook na een dyno run met een iets te koude motor.
vaatje borrelde niet stonk wel naar uitlaat gassen. en het ergste op 30 km was het vaatje leeg. bij starten liep hij op 3 cilinders. witte rook uit de uitlaat en cilinder 4 was brandschoon hij leek wel als nieuw.koelslangen waren ook keihard bij mij.
na het vervangen van de koppakking bleven de slangen gewoon netjes op druk niet keihard meer :D
23 april 2012 om 22:11 #17918761Die Vectra van Tim liep zondag ook op 3 cilinders… wel een beste regenbui overheen gegaan. Wssnlijk de bougiekabels die overslaan. Maar zaterdag word ie weer opgehaald door Niels.. Als het goed is nu wel een stalen koppakking ipv de ori.. zou in iedergeval wel op de bon staan dat ie er tussen zit.. en dan zoekt ie het maar weer uit met dat ie op 3 cilinders loopt.. Wel jammer dat er een slotje op het topic over de Vec van Tim zit…
24 april 2012 om 13:48 #17918762@16VCalibra wrote:
@ Jeroen: ben ik met je eens, maar wil niet zo aan de gang blijven haha. Uiteraard gaan we terug, kost me ook niks zij die..
@ GSI racer: je bedoelt een haarscheurtje in de koppakking tog neem ik aan??
Vanmiddag om 5 uur de auto stil gezet. Net ff alle bougies eruit gedraaid en de eerste en vierde cilinder waren de zuigers nat. de middelste 2 waren droog. vermoede gaat uit naar dat toen de motor eruit is geweest de kop niet is gevlakt en dus krom is?! weet ook niet of die gevlakt is eigenlijk. zal het morgen is ff vragen
ik bedoel indd een haarscheurtje in de koppakking ja ;)
en met zo’n stalen pakking moeten de kop en het onderblok echt kaars recht zijn.
want zo’n pakking kan minder speling opvangen dan een pakking van dat andere materiaal ;)24 april 2012 om 14:47 #17918763Sjaa.. Niels heeft de pakking als het goed is besteld. Misschien donderdag ernaartoe..
24 april 2012 om 15:42 #17918764we wachten af… :thumb
28 april 2012 om 08:42 #17918765Ben sinds dinsdag aan t vragen of t donderdag zou kunnen. Zijn eigen leverancier zou t pas over een week hebben.. Woensdag nog een x gevraagd en ik zou te horen krijgen of iemand er nog 1 op voorraad zou hebben. Sinds dien niks meer gehoord. Ben benieuwd wanneer ik wat te horen krijg…
1 mei 2012 om 23:00 #17918766Ik heb er nog wel 2 liggen king: king:
4 mei 2012 om 09:22 #17918767Sja gisterochtend was het zover. Wil ik weg gaan start ik de auto loopt ie op 1 cilinder :shock: en viel die weer uit.. Alle bougies eruit gedraait en waren allemaal nat, die droog gemaakt. Alle cilinders waren nat.. Nadat ik de bougies droog had starte die wel eerst op 2 of 3 cilinders, daarna pakte die ze allemaal.. Woensdag ga ik langs voor een nieuwe koppakking…
4 mei 2012 om 09:48 #17918768Wat een gedoe zeg…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.