Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Goedkoperverzekeren + liquid lpg
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 mei 2012 om 19:37 #17248840
Goeie avond,
Ik ben van plan om binnenkort naast mijn manta ook een 500sl uit 1994 neer te zetten.
Alleen nu heb ik een probleem. Door mijn jonge leeftijd (20) en aantal schade vrije jaren ( 1 )
gaat dat kreng me 250 :puke euro per maand te kosten om te verzekeren op de catalogus
waarde.Nu vroeg ik me af van als ik hem nu is laat taxeren en vervolgens verzeker kan ik er dan
vanuit gaan dat de verzekering goedkoper word? Of zijn er mensen met andere ideeen?Daarnaast wil ik hem op lpg zetten omdat ik toch zo’n 2200 km per maand er mee kan gaan
rijden. Nu kan gas een stuk goedkoper uitkomen alleen je prestaties er onder lijden. Daarom
werd mij liquid lpg aangeraden. Het gas wordt naar -40 gebracht en vervolgens in de cilinder
gespoten om daar te ontploffen. Door de lagere temperatuur zit er meer gas in de cilinder en
krijg je dus een grotere explosie. Wat kost zo’n installatie ( internet geeft geen antwoord )
en hoe “zuinig” rijdt een gemiddelde auto dan?Danks voor de tips alvast ;)
23 mei 2012 om 21:44 #18021665Volgens mij wordt verzekeren na taxatie alleen maar duurder. Gezien de verzekeraar dan verplicht is dat bedrag uit te betalen bij total loss, en dat vaak hoger is dan de dagwaarde die zij rekenen zegmaar.
29 mei 2012 om 16:35 #18021666Er zijn verzekerings maatschappijen die youngtimer verzekering hebben dan kan je al vanaf 15 jaar tegen een gereduceerd je auto verzekeren.
29 mei 2012 om 17:08 #18021667Tja logisch dat ‘ie duur is. Veel vermogen, grote motor, zwaar gewicht en een hele hoge nieuwprijs. Dit wordt allemaal meegerekend.
1 juni 2012 om 12:08 #18021669Het is niet te zeggen hoe zuinig een auto rijdt. Mijn broer, die hierboven heeft gepost had een Opel Rekord 2.0E (handgeschakeld) uit ’83 op gas en haalde de 1 op 8 net, terwijl iemand die ik ken een Saab 9-5 3.0t V6 (automaat) heeft op gas en daar bijna 1 op 11 mee rijdt.
1 juni 2012 om 12:32 #18021668LPI geeft geen vermogensverlies het gas wordt direct vloeibaar gemaakt nadat het het de tank verlaat.
Wegenbelasting wordt een stuk duurder en idd wat Eamane zegt de verzekering zal duurder kunnen worden.
Op gas rij je naar mijn idee altijd net iets minder zuinig dan op benzine.1 juni 2012 om 13:32 #18021670@DMLB ceo wrote:
LPI geeft geen vermogensverlies het gas wordt direct vloeibaar gemaakt nadat het het de tank verlaat.
Wegenbelasting wordt een stuk duurder en idd wat Eamane zegt de verzekering zal duurder kunnen worden.
Op gas rij je naar mijn idee altijd net iets minder zuinig dan op benzine.LPI heeft in de theorie ook geen hoger verbruik, maar in de praktijk scheelt het (in mijn geval, Volvo S40 1.8,2001) zo’n 5 % in ‘t verbruik. Mag niet echt naam hebben in ieder geval, het verschil is niet meer zo extreem als met de oude gas-installaties.
1 juni 2012 om 13:37 #18021671Jaa dat zou idd moeten, een collegaa zijn 9-3 1.8 LPI zat ook rond de 5%
Mijn oude G3 zat rond 20%.1 juni 2012 om 16:01 #18021672@Peter. wrote:
Het is niet te zeggen hoe zuinig een auto rijdt. Mijn broer, die hierboven heeft gepost had een Opel Rekord 2.0E (handgeschakeld) uit ’83 op gas en haalde de 1 op 8 net, terwijl iemand die ik ken een Saab 9-5 3.0t V6 (automaat) heeft op gas en daar bijna 1 op 11 mee rijdt.
Heehee ik kon ook 1 op 10 halen :hmmz :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.