Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Goedkope uitlaat een goed idee?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 november 2012 om 22:33 #18067553
Ik zou een Bosal nemen, meeste goedkope uitlaten komen uit Hongarije en zijn kwalitatief zeer slecht. Die fabrikanten moeten het woord legering en galvaniseren nog uitvinden. Gemiddelde levensverwachting van amper 2 jaar. Origineel is haast net zo duur als RVS, maar dan heb je wel gealuminiseerde kwaliteit en dat is zeker niet verkeerd.
16 november 2012 om 10:51 #18067554geen ervaring met uitlaatstunters… maar mijn mening gewoon doen,
mijn ervaring is als de uitlaat kapot gaat dat vaak niet licht aan de kwaliteit van de uitlaat maar de manier hoe hij ontworpen is.
voorbeeld de einde demper van een kadett E die slingert bij veel hobbelige wegen regelmatig stuk,
dit is opgelost bij de astra f2 waar de eindemper er sterker onder hangt dmv meer ophangpunten
16 november 2012 om 11:54 #18067555Wat was er eerder, de kip of het ei?? Een uitlaat slingert stuk omdat hij al verzwakt is. Zal het heus iets schelen als hij steviger hangt, maar niet veel. Het probleem zit hem in de basis in de zuren die in de uitlaatgassen zitten. Die vreten de uitlaat van binnen uit op. Als je de auto echt super goed warm rijdt (lange afstanden) dan blijft dat beperkt en is de zuurgraad beperkt, maar met korte ritten waarbij er meer condensatie dan verdamping in de uitlaat plaats vindt rot hij veel sneller van binnen uit weg door de zuurgraad die dan een veel schadelijker niveau heeft.
18 november 2012 om 20:53 #18067556de meeste uitlaten gaan kapot omdat ze er te star onderhangen,,ik bedoel dat ze in rubbers hangen en deze kunnen de schokken niet helemaal opvangen..
meestal scheuren ze op de lasnaad van de demper
ik doe er meestal een flexibel extra tussen,,tussen de voor en eind demper,,en dat scheelt de helft,,,die dingen kosten rond de 25 euro,en zijn simpel te monteren20 november 2012 om 08:40 #18067557Ik wil even doorgeven dat ik toch de bij uitlaatsetje mijn middendemper en einddemper heb besteld. Vrijdag besteld en Maandag al netjes geleverd.
Ik zal hopenlijk deze week de uitlaat monteren en dan laat ik het weten hoe de pasvorm is. En hoe de kwaliteit is zullen we moeten afwachten.We zullen zien of de €108 zijn geld waard is.
6 december 2012 om 21:58 #18067558Als ik een goedkope uitlaat onder onze Zafira hang, behandel ik de buitenkant (idealer zou binnenkant zijn, maar dat is praktisch niet te verwezenlijken) met een zinkspray en hitte bestendige verf. Dit beschermt de lasnaden en de behuizing dat net ietsje meer.
7 december 2012 om 10:51 #18067559Ik heb ook zo’n goedkope uitlaat onder m’n 1.0 Corsa gezet… Pasvorm is goed, maar de demping is 3keer niks. Waar een normale einddemper dempt is die goedkoper troep gewoon hol.
7 december 2012 om 14:40 #18067560De Bosal onder mijn Combo deed ook al Hol klinken, na 2c weken (wel logisch diameter van de pijp was bedoeld voor de 1.7D, en niet voor een 1.6 16V, die van de 1.4i was nog dunner, die maar niet besteld).
haha, onder mijn Ascona 1.6S zit ook zo’n goedkoop uitlaatje van voor tot achter, deze Klinkt ook hol, Vind t wel geinig, bromt wel lekker, als je rustig in laag toeren aan het tuffen ben
Willem
9 januari 2013 om 12:13 #18067561toevallig vorige week bij mn maatje onder zn Astra Z16XE uit 2003 een nieuwe midden en eindemper gehangen,van uitlaatsetje.nl
Hij was 114 euro kwijt inclusief verzenden,2 dempers ,bouten,rubbbers,veren en een pakkingring. Keurig verzorgd.
Pasvorm was prima,voor t geld is t zeker niet slecht. En t merk,tsja,als je ook van Happy carparts gehoord hebt………….een vrolijke uitlaat dus zeg maar!9 januari 2013 om 12:20 #18067562Hoe klonk de uitlaat daar ben ik vooral benieuwt na?
9 januari 2013 om 15:25 #18067563ik had laatst de midden en eind demper lek van mijn vectra b station ! quanta kosta 330 euro bij iedere uitlaat boer . bij uitlaatsetje.nl was ik klaar voor 106 euro incl verzenden ! ik wou gewoon niet de helft van de dagwaarde van de auto betalen voor een uitlaat ! ieder zijn of haar eigen keus en natuurlijk is iedere portmonee anders he .
9 januari 2013 om 21:18 #18067564hij klonk niet anders als dat ie al deed dus de demping is wel ok
9 januari 2013 om 21:26 #18067565@asconahobbyist wrote:
hij klonk niet anders als dat ie al deed dus de demping is wel ok
nee heb er geen klachten over !!!!!! prima uitlaatje hoor !
10 januari 2013 om 13:14 #18067566Inmiddels al weer een tijdje mijn middendemper en einddemper van uitlaatsetje.nl eronder liggen met de nodige KM’s en APK gekeurd. Kan ik zeggen dat ik zeer tevreden ben. Was goedkoop tegenover andere zaken. En de kwaliteit ziet er netjes uit de pasvorm is gewoon goed en montage onderdelen word er netjes bijgeleverd.
10 januari 2013 om 19:01 #18067567AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Dolby wrote:
Inmiddels al weer een tijdje mijn middendemper en einddemper van uitlaatsetje.nl eronder liggen met de nodige KM’s en APK gekeurd. Kan ik zeggen dat ik zeer tevreden ben. Was goedkoop tegenover andere zaken. En de kwaliteit ziet er netjes uit de pasvorm is gewoon goed en montage onderdelen word er netjes bijgeleverd.
Precies wat ik je al verteld had ;)
:thumb4 februari 2013 om 14:42 #18067568Ïk heb afgelopen zomer zowel onder de Zafira 1.8 als onder mijn 406 een nieuwe pijp gemonteerd. Bij de zafira ben ik wezen shoppen bij uitlaatdiscounter én mister-auto. Een combinatie van die 2 bleek het voordeligst. Prima pasvorm en compleet geleverd!
Demping is ok.Voor de 406 is alles van mister-auto gekomen. Alweer: Prima spul!
De vorige uitlaat daaronder kwam van de Brezan en heeft het 2½ jaar volgehouden. De demping daarvan was ronduit waardeloos! Daarbij wassie nog duurder ook! En 2½ jaar levensduur met gemiddeld 40.000 autobaankilometers per jaar vind ik ook niet geweldig..Kortom: Die internetdiscounters bevallen mij prima…
Pas wel op met katalysatoren… Daar heb ik wél mindere ervaringen mee.. :cry
Want onze Zafira heeft momenteel een emissie probleem, dat waarschijnlijk door de 1½ jaar oude kat van uitlaatdiscounter veroorzaakt wordt.. :-? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.