Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › ‘Goedkope’ OPC?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 maart 2013 om 16:45 #17256426
Hey iedereen,
Ik was net even aan het rondsurfen op 2de hands sites en kwam het volgende tegen:
http://www.autozone.be/opel-corsa-1.6-turbo-opc-recardo-leder-te-koop/auto-2551190″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Is er een bepaalde redene waarom deze Corsa OPC zo laag staat in prijs?
De km’s vallen in mijn ogen ook nog zeer goed mee.Ik rij zelf met een Corsa D 1.3 CDTI. Af en toe kriebelt het wel eens om met iets rond te rijden met wat extra power.
Maar als ik deze advertentie zie stel ik mij toch wel vragen.Zijn advertenties zoals de deze te vertrouwen op het net?
Alvast bedankt!
22 maart 2013 om 17:42 #18118991Dat Recardo leder is nieuw voor mij…
Het is in mijn ogen inderdaad wel erg goedkoop. Mogelijk een ex-schade auto die weer is opgelapt?
Een nieuwe Corsa D Cosmo zit je volgensmij al aan 17/18k.
Wel is deze auto 5 jaar oud, dus opzich zou ‘t kunnen. Mocht je aan zoiets denken gewoon goed proefrijden, ogen goed de kost geven en schroom niet om te vragen of het een ex-schadewagen is.
22 maart 2013 om 17:50 #18118992normale prijs hoor.
vind het nog een hoop geld.
ga jij maar eens bij jezelf afvragen: aan wie kan ik zo’n auto verkopen?
daarnaast staat hij bij een handelaar. zegt ook al genoeg.
daar zou ik nooit een auto kopen.22 maart 2013 om 17:56 #18118993Het is inderdaad nog zeer veel geld, maar als ik op de Opel site kijk kost een nieuwe Corsa OPC €28500.
Ik zou dan toch verwachten dat ze voor een 5 jaar oude OPC wel een stuk meer vragen. (In België zie je niet zo vaak een OPC rijden)
Enja, moest deze via een erkende garage worden verkocht, dan zou je nog iets meer zekerheid hebben denk ik.22 maart 2013 om 18:00 #18118994kijk, je heb maar een kleine groep mensen die zo’n auto willen kopen.
en die zelfde groep kijkt ook naar een achtewiel aangedreven bmw 325 coupe bijvoorbeeld.
of een golf 5 gti. noem maa op.bij de dealer kost hij zomaar 5000 meer hoor
ik zou lekker je diesle blijven rijden. rijdt een stuk goedkoper dan deze opc
22 maart 2013 om 18:15 #18118995Haha, das waar!
Dat ligt waarschijnlijk ook aan mijn leeftijd ;)
Je bent jong en wilt wat… :D22 maart 2013 om 18:28 #18118996wou ook altijd snel. heb nog nooit een echt snelle auto gehad (1 week gereden in een gsi dan)
maar vind een lichte motor genoeg hoor.
paar keer gas geven is leuk. maar je loopt alleen maar te sporten. uit te dagen en te trappen.
en je wordt uigedaagt uiteraard.
en ik ben ook jong. maar ken mijzelf. en hoef niets snels.22 maart 2013 om 18:37 #1811899727 maart 2013 om 08:11 #18118998@ robert_corsa:
Je hebt helemaal gelijk;). Ik ben ook nog aardig vers maar het is lastig om je in te houden!
Ook al is een B gsi niet de snelste van de weg, hij komt toch aardig met het verkeer mee.
En elke keer weer opnieuw blijft het leuk om gewoon een nieuwe auto (al is het maar een simpel tdi’tje) eruit te knallen want ook die verwachten het niet al te snel van zo’n kleine auto.
Mijn ervaring na 2 jaar GSI: veel bekeuringen (snelheid), EMG cursus, aantekening wegens racen tegen undercover (ik pak ze er meestal wel uit maar deze was wel heeeeeel goed undercover).
En het punt is, het is niet stoer om hard te rijden, het KAN een boel gezeik opleveren en het blijft altijd een risico.
Andere kant van de medaille: het zal altijd leuk blijven (als je van snelheid houdt), blik van andere personen is soms goud waard en zo kan ik nog wel ff doorgaan.
Ook voor mij is het moment gekomen dat ik opzoek ga na iets anders. Kwa motor mag die van mij zo dik zijn als het maar kan, maar het moet gewoon een cruise auto worden haha en geen auto die het uitdaagt om snel te rijden.Ik weet dat er mensen zijn die een snelle auto hebben en dit wel goed onder controle hebben, maar bij vooral jongeren is dat volgens mij een probleem. Ik ben er nu wel achter dat een GSI heel leuk kan zijn, maar ook een heleboel geld kan kosten!
Edit: was trouwens aardig off topic…… dus nu weer even terug na de vraag:D, ik vind het een normale prijs voor een OPC. Maar is het niet slimmer om van een 1.3 cdti over te stappen naar iets snellers en niet gelijk het dubbele vermogen?:P
27 maart 2013 om 16:40 #18118999Normale prijs idd, niets van te zeggen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.