Forumindex › Forums › Modellen › Astra › goedkope oliefilters e.d.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 augustus 2010 om 10:35 #17224451
Ik post het hier maar ff, maar eigenlijk geldt het voor heel veel type opels: het oliefilter. Bij veel opels is dat hetzelfde schroeffilter (oke, tot een bepaald bouwjaar dan)
Ik heb het over een astra f / opel corsa a/b vectra a/b etc. filter:
Mann: w712/22
Fram: ph 4722Ik kom regelmatig in Berlijn en daar heb ik een adresje waar ze die filters (volgens mij van het merk “Hengst”) verkopen voor 1 euro per stuk incl. btw.
Dat is goedkoop leek me…
Misschien is het een idee om een doos te bestellen voor de klussers onder ons?Overigens… alle onderdelen zijn daar goedkoop.
Voor mij astra f, midden en einddemper, alle rubbers en schroeven klemmen etc erbij was ik 62 euro kwijt :P (merk weet ik niet, maar pasvorm was perfect !)Als ik iemand kan helpen, dan hoor ik het wel king:
8 augustus 2010 om 10:57 #17709350met dingen als dempers enzo is het wel leuk als het goedkoper kan en de pasvorm goed is. Maar oliefilter en luchtfilter enz enz zou ik gewoon origineel opel halen dat is ook niet duur. Olie filter bij opel is 4,50 dacht ik….
8 augustus 2010 om 11:01 #17709351Ik zou die FRAM filters heel ver weg gooien.
die gaan nogal gauw dicht zitten. this nooit weg om in een goed filter te investeren.
Welke? keb geen idee. ik gebruik altyd ACDELCO voor mijn chevy astro8 augustus 2010 om 11:03 #17709352ik heb er meestal een Frammetje onder zitten
Deze kost mij 3 euro.
en nooit problemen
De originele opel filters willen wel doorroesten
Willem
8 augustus 2010 om 11:31 #17709353FRAM
Het zit hem meer in de plastic by-pass klep. die willen nogal eens lekken.
de eindkappen zijn van papier en zelfs de lym laat nogal eens los..( de niet gefilterde oile loopt de motor weer in)
verder is de doorstoming (van het filterpapier)veel minder dan een orgineel filter.(de gaatjes in de eindkappen te klein)
de kwaliteit zit hem niet in de groote maar in het materiaal en uitvoering in het filter zelf..8 augustus 2010 om 11:34 #17709354Tja, ik zeg al ik heb Nooit probleem gehad hiermee.
ik heb auto’s gehad die Probleem loos zonder enig tikje of rammeltje in de motor 500.000km gedraait hebben..
dit in tegenstelling van wat ik hier vaak lees dat motoren gaan tikken of rammelen oid omdat stoters ernstig vervuild zijn.
Denk het allemaal ook wel mee zal vallen in dit geval.
bij the way op mijn combo zit een Orig GM filter toevallig zo haha
wel met mooie bruine plekken erop (3/4e jaar oud)
Willem
8 augustus 2010 om 11:44 #17709355als het jou goed bevalt en nooit geen problemen mee gehad hebt.. waarom niet.
mijn ervaring gaat over mijn eigen Chevy. en daar komt geen fram op. gewoon de ACDELCO.
ps filters? zit er op een f2 95 een fuelfilter??
8 augustus 2010 om 11:46 #17709356jupzz
Onder de auto naast de brandstoftank
willem
8 augustus 2010 om 11:55 #17709357Scheelt ook een stuk wat voor olie je gebruikt. En hoelang je er mee doorrijdt
Op het werk heb ik een filterstripper, om zo het metaal te scheiden van het filter spul (mileugelul)
Je kan precies zien welk filter er te lang opgezeten heeft :P is helemaal teer van binnen8 augustus 2010 om 12:03 #17709358Pak eens dieselfilter wat op bio diesel gelopen heeft.
Filters kunnen compleet afgevoerd worden, allen het kost extra, daar in zit hem nu net…..
8 augustus 2010 om 12:05 #17709359Ja de filterbak gaat op gewicht. Er kan meer in als je het zelf lostrekt. Plus dat de oud ijzerboer nog een beetje geeft voor het oude ijzer.
8 augustus 2010 om 16:56 #17709360ik gebruik altijd het AC Delco filter ik betaal met mijn korting €2,69 inkl btw
moet je daar dan voor gaan shoppen nee dus maar als gemeld met uitlaat delen die zo voor delig zijn ??is dat te overwegen .
Bert
8 augustus 2010 om 17:03 #17709361Originele Opel filters van dat type komen van Filtron vandaan, fabriek in Polen = type OP570
Zijn ook niet de beste hoor!8 augustus 2010 om 17:21 #17709362Gebruik al jaren K&N oil filters met 1″ dopaansluiting
om hem makkelijk te verwijderen.
Niet goedkoop maar dat is m’n auto en motor ook niet.8 augustus 2010 om 17:31 #17709363Fram heb ik ook. Interieur, lucht EN brandstoffilter. Ook nooit iets mee gehad.
8 augustus 2010 om 17:47 #17709364origineel gepost door chevy57bert
FRAMHet zit hem meer in de plastic by-pass klep. die willen nogal eens lekken.
de eindkappen zijn van papier en zelfs de lym laat nogal eens los..( de niet gefilterde oile loopt de motor weer in)
verder is de doorstoming (van het filterpapier)veel minder dan een orgineel filter.(de gaatjes in de eindkappen te klein)
de kwaliteit zit hem niet in de groote maar in het materiaal en uitvoering in het filter zelf..Ik heb het Framboek hier niet bij de hand, maar volgens mij heeft dat type geen by-passklep. Het zou iig vreemd zijn.
De OP570 heeft er geen en de w712/22 ook niet volgens de documentatie:8 augustus 2010 om 18:22 #17709365Fram Extra Guard PH8A,
Fram Tough Guard TG8A,
Fram Double Guard DG8A,Deze hebben allemaal een by-pass…
Sorry dat ik dat niet duidelijk heb gemaakt.. Het laatse filter is het duurste maar heeft ook het minste opervlakte..Gewoon ACDELCO. maar dat is de persoonlijke mening..
8 augustus 2010 om 18:33 #17709366origineel gepost door OPCdriver
Gebruik al jaren K&N oil filters met 1″ dopaansluiting
om hem makkelijk te verwijderen.
Niet goedkoop maar dat is m’n auto en motor ook niet.Had even gekeken naar die filters van K&N maar de kosten vallen best mee.
http://www.efkaimport.nl/Subpaginas/26/Oliefilters.html#half
Nu alleen nog de juiste hoogte en typenummer.
8 augustus 2010 om 18:49 #17709367http://people.msoe.edu/~yoderw/oilfilterstudy/oilfilterstudy-german.html
Engels maar hier staat veel info op..
8 augustus 2010 om 19:22 #17709368het voorschreven type van Fram is toch echt de PH 4722.
Voor mij overigens ook echt geen Fram:D8 augustus 2010 om 20:48 #17709369origineel gepost door wim-v6
ik heb er meestal een Frammetje onder zittenDeze kost mij 3 euro.
en nooit problemen
De originele opel filters willen wel doorroesten
Willem
Dat is een feit had het laatst nog bij mijn astra daar was blijkbaar nog het benzinefilter vervangen en die was doorgeroest.
En fram oliefilters heb ik geen slechte ervaring mee. Ik zelf schroef erop wat voorhanden ligt bij de automaterialen zaak.
olie verversen doe ik toch op tijd9 augustus 2010 om 09:00 #17709370Hier ook geen slechte ervaring met fram.
Alhoewel ik nu mann filters gebruik hier valt de kwaliteit van de interieur filters en lucht filters wel tegen. Vooral de interieur filters deze gaan vrij snel doorhangen waardoor er toch rommel mee naar binnen komt.
Gr Jack
9 augustus 2010 om 15:14 #17709371Tijgertje@ Had even gekeken naar die filters van K&N maar de kosten vallen best mee.
Nou voor 15.17 E kun je heel wat andere merken filters kopen is wat ik zie.
Maar mij bevallen ze goed vandaar dat ik ze op al
mijn motoren gebruik.Voor de OPC turbo Z20LET is K&N nr. 1001.
Is even groot als het orginele filter.9 augustus 2010 om 16:47 #17709372origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
Hier ook geen slechte ervaring met fram.
Alhoewel ik nu mann filters gebruik hier valt de kwaliteit van de interieur filters en lucht filters wel tegen. Vooral de interieur filters deze gaan vrij snel doorhangen waardoor er toch rommel mee naar binnen komt.
Gr Jack
Mann filters ben ik al meteen vanafgestapt toen ik er een had voor een omega, welke gewoonweg niet passen wou zonder geweld.
Dit had ik ook met een Seat Leon, die aou ook niet lekker passen.
Daar heb ik met de fram filters absoluut geen last mee.
Mijn interieurfilter zit er al te lang in, maar werkt nog prima, is droog hangt niet door…
Willem
11 augustus 2010 om 15:43 #17709373Hehe geinig. Zo zie je maar de een zweert het bij Mann, en de ander vind het maar niks.
Zo is dat ook bij Fram :)
Fram is megagroot en dat word je niet als je altijd maar troep verkoopt.
Ik ben zelf wel gecharmeerd van Mann overigens. Het hangt ook af wat voor merk filter je op wat voor merk auto je monteert.De Franse auto’s hebben graag een purflux, een merdeces een hengst of mann. Jappen een AMC o.i.d. en Opel maakt zijn filters nu dus al een tijdje bij Wix-Filtron.
De 1 euro filter actie is overigens verlopen, ze zijn nu 1,50.
Voor 3 euro heb je een Hengst. En de goedkope is een Filtron, een originele dus. :)Ik zal morgen eens een foto maken van OE en Filtron dan zie je dat ze gelijk zijn :vertag
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.