goedkoop tanken?

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer goedkoop tanken?

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 51 tot 63 (van in totaal 63)
  • Auteur
    Berichten
  • #17961181
    Andre_Ede
      Lid sinds:
      16 June 2006

      Klopt maar dat is per 01-01-2013 ook weg dan bestaat rode diesel niet meer alleen nog voor de scheepsvaart.

      #17961182
      astraTD
        Lid sinds:
        9 March 2009

        serieus???????? maar in ned zeker?

        Ik woon 3km van de belgies rooje pomp af

        #17961183
        Andre_Ede
          Lid sinds:
          16 June 2006

          In NL ja.

          http://www.rijksoverheid.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;

          Accijns rode diesel op niveau gewone diesel

          Het huidige tariefverschil tussen rode diesel en “gewone” diesel (groot ongeveer 17 cent per liter) wordt met ingang van 1 januari 2013 weggenomen door de accijns van rode diesel op het niveau van de “gewone” diesel te brengen. Voor scheepvaart, niet zijnde pleziervaart, blijft de vrijstelling van accijns bestaan. Dit betreft bijvoorbeeld de beroepsmatige binnenvaart en visserij. Voor dit gebruik zal wel de verplichting om herkenningsmiddelen toe te voegen blijven bestaan.

          #17961184
          astraTD
            Lid sinds:
            9 March 2009

            zullen de boeren leuk vinden.

            Geluk dat belgie niet mee doet king:

            #17961185
            Andre_Ede
              Lid sinds:
              16 June 2006

              Klopt maar je mag het alleen in een landbouw voertuig en in de normale tank de grens mee over.
              Extra vaten zijn verboden, en je moet ook daadwerkelijk een job in Belgie hebben als loonwerker.

              #17961186
              RicoW
                Lid sinds:
                14 August 2011

                jup op de sloop idd… :) tank er dan alleen m’n daily mee vol…
                de turbo krijgt die meuQ niet…

                #17961187
                astraTD
                  Lid sinds:
                  9 March 2009

                  @Andre_Ede wrote:

                  Klopt maar je mag het alleen in een landbouw voertuig en in de normale tank de grens mee over.
                  Extra vaten zijn verboden, en je moet ook daadwerkelijk een job in Belgie hebben als loonwerker.

                  i know mij hebben ze al gepakt met 500,- boete king:

                  Heb nog steeds geld bespaard daar niet van af gezien.

                  Eerst vond ik het maar niks dat de normale diesel over de euro ging, nu kost het bijna het dubbele.

                  #17961188
                  KadAstra-EF
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    24 July 2010

                    Rooie diesel gaat eruit AstraTD !
                    De prijs wordt straks gelijkgetrokken met de blauwe diesel.
                    In 2013 al.

                    Rik :D

                    #17961189
                    soepkiepe
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 August 2010

                      @RicoW wrote:

                      jup op de sloop idd… :) tank er dan alleen m’n daily mee vol…
                      de turbo krijgt die meuQ niet…

                      ennuhhh, loopt dat nou ook net zo goed als normale benzine?
                      ik kon laatst ook op de sloop tanken, maar weet dat hun gewoon een gat in de tank slaan, dus alle troep krijg je er gratis bij, daarom er toch maar ff van afgezien.

                      #17961190
                      KadAstra-EF
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        24 July 2010

                        @soepkiepe wrote:

                        @RicoW wrote:

                        jup op de sloop idd… :) tank er dan alleen m’n daily mee vol…
                        de turbo krijgt die meuQ niet…

                        ennuhhh, loopt dat nou ook net zo goed als normale benzine?
                        ik kon laatst ook op de sloop tanken, maar weet dat hun gewoon een gat in de tank slaan, dus alle troep krijg je er gratis bij, daarom er toch maar ff van afgezien.

                        Ook wel eens van een “benzinefilter” gehoord ? ;)

                        Die zal eerder verstopt raken maar die kun je makkelijk vervangen.

                        Rik :D

                        #17961191
                        astraTD
                          Lid sinds:
                          9 March 2009

                          Straks vragen bij de belgiese pomp, ik geloof dat alleen in ned de rooje diesel eruit gaat. In ned scheelt rooje diesel met de normale diesel 15 tot 20 cent, en in belgie dikke 35 tot 40 cent. Dus voor fraude om te lope loont het zich al als je om de 4maand word gepakt met een boete van 500,-. Per tank van 60liter scheelt het al 15 tot 20,- en ik rij soms een tank op om de 4dage :p ik zeg eerlijk in de fam rijde we al 15 op rooje diesel, trek me er niks van aan wat de rest er van vind.
                          Door dat kan ik genieten van de diesel. Af en toe tank ik wel normale diesel van dan krijgi k een hart verzakking aan de pomp.

                          Let niet op de foute zit nu op me backberry te tokkele:p

                          #17961192
                          Dolby
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 May 2008

                            IK heb ook al heel lang zitten dubben om rode diesel te tanken voor mijn astra diesel. Maar ben gewoon bang dat mijn turbo het niet zo leuk gaat vinden. Als ik dan 15 a 20 euro goedkoper uit zo zijn met tanken is natuurlijk heel veel. Maar als ik dan reparaties ga krijgen ben ik het goedpoer uit zijn met tanken al snel weer kwijt aan eventuele duure reparaties kosten. En de kans dat je gepakt gaat worden aan de grens is natuurlijk ook erg groot. Als je dan ook nog iederen keer dat je gaat tanken de kans loopt om gepakt te worden. Heb ik er tot nu to nog altijd vanaf gezien.

                            Het risico om gepakt te worden is redelijk groot. en heb zelf toch het gevoel dat de diesel toch minder goed is dan de standaard diesel zeg maar. Ik tank al ruim 4 jaar excelium diesel omdat mijn blok
                            er gewoon veel lekker op loopt en ook nog eens zuiniger is.

                            #17961193
                            astraTD
                              Lid sinds:
                              9 March 2009

                              @Dolby wrote:

                              IK heb ook al heel lang zitten dubben om rode diesel te tanken voor mijn astra diesel. Maar ben gewoon bang dat mijn turbo het niet zo leuk gaat vinden. Als ik dan 15 a 20 euro goedkoper uit zo zijn met tanken is natuurlijk heel veel. Maar als ik dan reparaties ga krijgen ben ik het goedpoer uit zijn met tanken al snel weer kwijt aan eventuele duure reparaties kosten. En de kans dat je gepakt gaat worden aan de grens is natuurlijk ook erg groot. Als je dan ook nog iederen keer dat je gaat tanken de kans loopt om gepakt te worden. Heb ik er tot nu to nog altijd vanaf gezien.

                              Het risico om gepakt te worden is redelijk groot. en heb zelf toch het gevoel dat de diesel toch minder goed is dan de standaard diesel zeg maar. Ik tank al ruim 4 jaar excelium diesel omdat mijn blok
                              er gewoon veel lekker op loopt en ook nog eens zuiniger is.

                              Haha rooje diesel is niet schadelijk voor je motor hoor. Wat denk je al die trekkers, graafmachines, vrachtwagens op eigen terrein en noem maar op. Rije allemaal op rooje diesel.

                              Een s-klasse 320CDI 2008 wat ik ken rijd al 100.000km lang op rooje diesel :-P

                              Je moet het natuurlijk zelf gaan halen in kruiken en bij je thuis met een boormachine overtanken.

                              In belgie blijft rooje diesel gewoon beschikbaar vanaf 1jan.

                              Ik kan al vanaf 12.000km per jaar diesel rijden, en met normale diesel is het pas vanaf 24.000km voor mij.

                            13 berichten aan het bekijken - 51 tot 63 (van in totaal 63)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.