Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Goedkoop een v6 tune?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 februari 2011 om 19:14 #17232569
Wat zijn de mogelijkheden om een v6 beetje uptegraden?
Hij is al gechipt.
Hoor het graag wat de opties zijn:PEn vraag het hier ook gelijk, als er iemand goedkoop een dtm stuurtje heeft heb ik miss wel intresse. Me leer van me stuur is beetje aan het vergaan:mad:
10 februari 2011 om 19:25 #17814877AnoniemLid sinds:
1 January 1970dan heb je de goedkoopste optie al gehad
de rest loopt meteen in de papieren frees ik;)
11 februari 2011 om 10:44 #17814878hoi,
hier had ik bij de sectie motoren ook al topic over lopen.
maar chippen is het goedkoopste, en anders de nokken van een x30 erin
hier een handige link voor nog iets meer mogelijkheden.
[url]http://www.courtenaysport.co.uk/v6-tuning/info_21.html
[/url]afhangende van wat je verder wil kan je ook overstappen naar een x30 of y32 blok.
ben zelf bezig met een 2.5 die ik ga voorzien van 2 turbo’s en als extra uitdaging moet hij ook nog op mijn 4×4 calli gaat komen. dit gaat volgens plannig naar de 250/300 pk
e.v. met een enkele turbo van een saab 9.5 wordt het iets meer plug en play (240 pk met nog paar kleine aanpassingen)
11 februari 2011 om 16:32 #17814879Wat is jou mening over die nokken dan?
Want ik ken iemand waar nu als het goed is zo’n veer kapot is waar je zuiger aan vast zit of wat dan ook… want zijn auto loopt nu op 5 cilinders.
Dat was gebeurd nadat er andere nokken inzaten12 februari 2011 om 18:17 #17814880denk dat dat er weinig mee te maken heeft, x30 nokken hebben iets andere timing maar niet veel agresiever (scherper) voor je klepveren (neem aan dat je die bedoeld? ). lijkt me eerder dat het veertje al verzwakt was door slechte montage oid.
kan je verder weinig vertellen over de nokken van een x30, heb er geen rijervaring mee. alleen wat ik van andere forums weet
ze zitten al wel in mijn blok maar die staat al 2 maanden op een bok en blijft daar ook wel nog paar maanden hangen :P12 februari 2011 om 18:55 #17814881ik denk dat Maurice89 een zuigerveer bedoeld.
12 februari 2011 om 19:05 #17814882ze raden aan alleen de inlaat nokkenassen van de x30 te gebruiken uitlaat nokkenassen orgineel houden.
let wel op na andere nokkenassen moet er ook een andere chip op maat in dan heb je al bijna 200pk +
goede bougiekabels en een brandstof drukregelaar doet ook veel bij andere nokkenassen en chip gezien het feit meer vermogen12 februari 2011 om 19:19 #17814883Wil de onze v6 ook een chipkuur geven alleen bij tuner?… nokkenassen hoeft niet
12 februari 2011 om 19:45 #17814884[rquote=1866949&tid=142434&author=noc]ik denk dat Maurice89 een zuigerveer bedoeld.[/rquote]
Ja idd ben niet de slimste:angel
13 februari 2011 om 10:14 #17814885Een licht vliegwiel van courtny motorsport doet wonderen .heb deze in mijn Calibra gezet. En hij pakte veel sneller op. Scheelt echt een hoop. Hiervoor heb ik eerst nokkenassen van shrick geplaats,maar bleef onder in de toeren een beetje dood.met het vliegwiel was dit weg .op maat chip erin. Verstelbare nokkenas tandwielen.zat ik aan de +_190pk meer dan genoeg. Alles bij elkaar een hoop geld .gemideld 700 euro’s per onder deel(wel geplaats)krijg je er nooit meer voor terug .auto is verkocht voor 1500 dus denk er eerst goed over na voordat je er aan begint.ps maar het was wel leuk.
13 februari 2011 om 10:55 #17814886zuigerveer was ook het eerste waar ik aan dacht maar dat heeft helemaal geen verbank met andere nokken in het blok.
blijft het bij slechte montage of slecht onderhoud in het verleden en anders een x droog gestaan, rommel in de inlaat……. maar ieder geval niet de nokken, die hebben hooguit het laatste tikje gegeven omdat er iets meer vermogen op komtwat ik ook gelezen heb is enkeld de inlaat, maar dit verschild per forum en per persoon,
heb ze bij mij allebij omgewisseld (met als voornaamste reden dat je onderin iets minder vermogen hebt en bovenin pakt hij beter op met x30 okjes in c25, vang zelf dit verschil op met lichter vliegwiel en “lagedruk” turbo’s -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.