Goedemorgen vanuit Arnhem

Forumindex Forums Overige Even voorstellen dit ben ik Goedemorgen vanuit Arnhem

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Rik-MV6

Hi iedereen,

Mijn naam is Rik, ik kom uit Arnhem en ben sinds de 24ste de bezitter van een Omega MV6. In het dagelijks leven heb ik een eigen bedrijf, Virid Performance, waarin ik samen met mijn compagnon/vriend onze passie voor bijzondere auto’s en autosport beoefen. De Omega is op z’n beurt door m’n vriendin door m’n strot geduwd, maar ik heb er geen spijt van. D’r hangt echter wel een hele anekdote aan. Na 3 dagen al…

… Ik was op zoek naar een autootje voor “even” voor om en nabij het maximum van € 500,- omdat ik de motor heb opgeblazen van mijn huidige daily; een Rover 220 Turbo Coupé welke ik omgebouwd heb naar 2.0 Turbo Diesel (140pk/340Nm, 1100kg :D ).
      Deze auto stond op speurders voor 500 en woensdag ben ik bij de auto geweest om even te kijken en ‘m direct op te halen. De Omega heeft bijna een jaar stil gestaan, maar het was starten en lopen om vervolgens écht te gaan lopen. De eerste gedacht was een lege tank, maar helaas was het niets meer dan ronddraaien. Even snel gekeken en bleek dat ‘ie geen vonk meer had. We zijn een uutje aan het klooien geweest, af en toe liep ze om vervolgens weer uit te vallen door het gebrek aan een vonk. De koop was echter al gesloten omdat ik voor dag geld eigenlijk géén eisen stel behalve dat we samen duidelijk overeengekomen waren dat ik een rijdende Omega had gekocht. Uiteindelijk scheidde onze wegen, heb ik de Omega achter gelaten, en m’n geld. De oude eigenaar zou kijken wat ‘ie kon doen.

Donderdagavond had ik weer contact om aan te geven wat ik die woensdag ook al aangaf: de krukaspositiesensor functioneert slecht. Echter, ik werd overrompelt door de woorden: “Zeg Rik, heb jij wel eens een auto gekregen?” en zodoende heb ik gistermiddag de Omega opgehaald per trailer en m’n centjes netjes teruggekregen. :wors Eenmaal thuis lagen er 2 versies van de positiesensor al klaar en inmiddels zijn we 150km verder! :thumbup

De auto kan een poetsbeurtje gebruiken evenals een oliebeurtje (laatste ben ik nú aan het doen), echter, tot maart 2010 is de auto in onderhoud geweest bij een Opel dealer in Duitsland dus daar blijft het wel bij. De rubbers zijn allen vernieuwd eind 2009 en zo is er bijna een boekwerk aan werkzaamheden bij.
      Wat ik de komende week in ieder geval wil doen is de distributie en de waterpomp. Wellicht dat ik de achterste schokdempers ook nog even vernieuw.
      Elektrisch werkt alles, van de spiegels tot de verwarmde stoelen. Mijn huidige doel? Zo low-budget mogelijk een hele nette Omega rijden.

I’ll keep you posted!
      Oh, en natuurlijk wat kiekjes!

Mijn andere daily waar ik dus even een ander torretje voor moet scoren:

Rooie Richie
      Deelnemer

Nette Omega, en dat voor die prijs?¿? Hebbie goed voor elkaar… :thumb :thumb :thumb

Erwin1987
        Deelnemer

welkom!

Erwin

Anoniem

Mooi !

Welkom hier! :thumb

Smithy
            Deelnemer

Propere Omega!
              En toch een goede slag mee geslaan zou’k zo zeggen :thumbup

Hendri
              Deelnemer

Welkom en zeker een leuke omega

Kermitkiller

ook welkom hier :thumb

Rik-MV6

Dank jullie wel! :thumb
                    Donderdag ga ik eerst het nodige reguliere onderhoud uitvoeren en wat plekjes bijwerken; zoals de automaatbak flushen, motorolie en filters verversen, stofzuigen in de parafaanbak :wors .

Voor volgende week staat de distributie op het programma, maar ik wil eerst weten hoe ze zich houdt. Ik moet zaterdag 450km rijden dus ik ben benieuwd. Als het een beetje bevalt ga ik naast de distributie ook even nieuwe koplampen bestellen, waterpompie, lampjes halen voor het dashboard, nieuwe schokdempers scoren en een nieuwe uitlaat… :afro

Ik zoek trouwens nog een aantal dingen die ik wellicht via hier wel kan scoren; de stootlijst van de linkerachterdeur, een knopje voor de deur (voor het op slot drukken) en een radio die ook werkt in combinatie met de CD wisselaar die achterin ligt.

DarkNL08
                    Deelnemer

Als directeur lease je toch een ruige bak ;)
                      :jerry

Anoniem

Omega’s staan wel op de sloop, hier wel tenminste ;-)

Rik-MV6

@DarkNL08 wrote:

Als directeur lease je toch een ruige bak ;)
                          :jerry

Ik ben niet zo van het geld over de balk smijten, ik woon op fietsafstand (heb zelf een Create Fixie voor woon-werk verkeer) van de zaak en de Omega is meer van ‘t meisje…
                          … Ik vind het daarentegen wel weer een verademing om eens aan een vreemd merk te sleutelen, het is een van de weinige merken die we hier bijna nooit zien.

Stootlijsten van een B2, past dat zomaar? Ik vind dat chromen randje wel zo afzichtelijk… :(

Rik-MV6

Inmiddels is de distributie vernieuwd alsmede de achterste schokdempers. Dat rijd een stuk vertrouwder. Dat moet ook want ik ga er vrijdag mee naar Frankrijk.
                            Ik ben benieuwd hoe dat gaat! :afro

RISL
                            Moderator

Hey, nette wagen hoor!
                              Veel plezier hier op het forum en succes met de reis vrijdag.

KadAstra-EF
                              Deelnemer

Van harte welkom hier !!

Rik ;)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.