Gloeilampen vervangen dimlicht opel vectra caravan 1999

Forumindex Forums Techniek Ecotec Gloeilampen vervangen dimlicht opel vectra caravan 1999

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    kc3110

Hallo.
      Ik ben geheel nieuw hier en ben sinds vandaag de trotse bezitter van een Opel Vectra caravan 1.8 16v uit 1999.
      Nu wil ik graag de gloeilamp vervangen van beide dimlichten. Kan dit gewoon zelf en hoe of moet hij naar de garage ? Er zit helaas geen handleiding bij. Wilde ook graag weten waar de het reservoir voor de stuurbekrachtiging zit.
      Wie kan mij wat meer info verschaffen.
      Bedankt alvast

Dolby
      Deelnemer

Welkom op het forum.

1. De lampen kun je gewoon zelf vervangen als je wilt. Motorkap open, lampkapje achter unit losdraaien en oude gloeilamp eruit en nieuwe erin alleen even kijken welke lamp er precies in zit dacht
        dat het H7 lampen waren.

2. Reservoir voor de steur bekrachtiging zit als ik me niet vergis linksachter tegen het schutboard aan. (links achter de motor zeg maar).

kc3110

oke bedankt.
          lukt mij dat qua ruimte, moet ik iets weghalen kapjes accu of zekeringen kastje ??
          Is er ergens een foto te vinden met een afbeelding en legenda van de motor ?
          Alvast bedankt voor de reactie.
          Grtjs. Ken.

wim-v6
          Deelnemer

Reservoir stuurbekrachtiging zit aan de bijrijders zijde op de motor, tussen de motor en radiateur.

Bij de V6 en sommige diesels zit deze op de radiateur bevestigd aan de bestuurderszijde.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

kc3110

Dankjewel :thumb

bart-gsi
              Deelnemer

@kc3110 wrote:

oke bedankt.
                lukt mij dat qua ruimte, moet ik iets weghalen kapjes accu of zekeringen kastje ??
                Is er ergens een foto te vinden met een afbeelding en legenda van de motor ?
                Alvast bedankt voor de reactie.
                Grtjs. Ken.

zekering/relais bakje bij de accu kun je omhoog schuiven en weg draaien.. dan zou je bij het kapje van je koplamp kunnen komen.. mocht je iets dikkere handen hebben of gebrek aan ruimte ( op beide) kun je de accu tijdelijk verwijderen ( dopje of sleutel 13 voor de moer onder de accutree en de zelfde maar voor de bout boven op)
                en aan de bijrijderskant de inlaat buis van je luchtfilterhuis of het luchtfilter in zijn geheel indien nodig..

en wat wim-v6 zegt idd potje voor de stuurbekrachtiging zit bij de radiator.. een zwart potje met een stuur-icoon op het dopje

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.