Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › gloeiend hete uitlaat gassen uit de uitlaat c14nz (corsa B)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 augustus 2011 om 19:39 #17238723
Een kennis van mij heeft bij zijn corsa B een ander blok erin gezet omdat het oude blok de geest gegeven had.
Het “nieuwe” blok heeft net 150***km gelopen dus kan na mijn idee nog wel even mee.Nu zijn er nog een paar dingetjes die niet helemaal lekker lopen zoals:
-motor wordt snel warm en de koelvin slaat pas bij aan bij 100 graden
-rauw lager geluid bij distributie (ik denk waterpomp stuk)
-uitlaat ploft een beetje stationair (ontsteking :?: )
-gloeiend hete uitlaat gassen (kan de hand er NIET voor houden zo heet :shock:over de waterpomp heb ik de volgende conclusie:
ze hebben de d-riem wel vervangen maar dus niet de waterpomp wat ik dus wel zou doen.
Dus dat geluid van een rauw lager zou bij de waterpomp weg moeten komen en doordat de temperatuur zo snel oploopt denk ik dus dat de waterpomp stuk is.heeft iemand een idee wat deze dingen kunnen zijn??
waterpomp word opgehaald en vervangen
gr.Paul
22 augustus 2011 om 21:39 #17890951hete uitlaat gassen zou ook de ontsteking kunnen zijn net als het ploffen.
of hij loopt te rijk? motor temp sensor? wat ook ploffen kan veroorzaken en miss het luidruchtig lopen van de motor.
en het klopt dat de koelvin aan slaat bij 100, want mijn c14nz doet dat bij 104.
en het geluid zou je kunnen luisteren met een schroeven draaien op het motorblok en de schroeven draaier tegen je oor houden en
dan het geluid opzoeken.22 augustus 2011 om 22:00 #17890952@kiyamizio wrote:
hete uitlaat gassen zou ook de ontsteking kunnen zijn net als het ploffen.
of hij loopt te rijk? motor temp sensor? wat ook ploffen kan veroorzaken en miss het luidruchtig lopen van de motor.
en het klopt dat de koelvin aan slaat bij 100, want mijn c14nz doet dat bij 104.
en het geluid zou je kunnen luisteren met een schroeven draaien op het motorblok en de schroeven draaier tegen je oor houden en
dan het geluid opzoeken.Als het goed is ga ik zaterdag even kijken.
Hij heeft mij de problemen via de telefoon door gegeven dus das best moeilijk te beoordelen.
Dat de koelvin bij 100 graden aanslaat lijkt mij ook geen probleem maar wel dat die zoals hij zegt best wel snel warm wordt.
Normaal gesproken hoeft de temperatuur niet zo hoog te komen tenzij je in de file staat.
Als de auto rijdend al snel naar de 100 graden loopt klopt er iets niet lijkt mij.
vandaar dat ik denk dat de waterpomp het begeven heeft maar die had al vangen moeten worden gelijk met de D-riem.Het ploffen zou idd een te rijk mengsel kunnen zijn dus zal kijken of ik dat nog een beetje beter kan afstellen.
iig bedankt voor deze info en misschien kan ik er wat mee.
gr.Paul
22 augustus 2011 om 22:28 #17890953bij c14nz is dat niet afstellen
22 augustus 2011 om 22:30 #17890950@kiyamizio wrote:
bij c14nz is dat niet afstellen
oke…ik kijk wel even…zaterdag weet ik wel meer denk ik en is het misschien wel opgelost.
22 augustus 2011 om 22:32 #17890949Distributie op tijd?
het zal niet de eerste zijn die er een tand of 2 naast staat
28 november 2011 om 00:19 #17890954ploffen uit de uitlaat dan staat de onsteking te laat toch? en word hij juist minder warm? verbeter me als ik het fout heb!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.