Gloeibougies vervangen Opel astra H GTC 1.7

Forumindex Forums Modellen Astra Gloeibougies vervangen Opel astra H GTC 1.7

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    sephiroth

Hallo,

Ben eigenaar van een Opel astra H GTC 1.7 Diesel (101pk) en mijn gloeibougies werden op 100 000 km voor het laatst vervangen door de garage. Ondertussen telt mijn voertuig 160 000 kilometers en ben ik van plan deze te vervangen/laten vervangen. Ben op het gebied van wagens wel nog een leek. Verder als de filters vervangen zonder hulp kom ik voorlopig nog niet. Echter dacht ik deze keer ook een poging te doen om de gloeibougies zelf te vervangen.

Na enig opzoekwerk blijkt het dat deze soort bougies heel snel afbreken en dat het een ‘moeilijkere’ klus is, klopt dit?

Eveneens welk werkmateriaal is hiervoor vereist om deze klus uit te voeren?

En tot slot moest er eentje afbreken, ben je dan vertrokken voor enkele duizenden euro’s kosten en wat zijn de gevolgen?

Met vriendelijke opel groeten.

Yannick

wim-v6
      Deelnemer

Werken ze goed??

Motor slaat netjes aan als ie koud is??

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

sephiroth

Motor start inderdaad nog netjes…maar de winter komt eraan dus weet niet of dit hetzelfde verhaal gaat zijn bij – temperaturen in de toekomst.

xladage
          Deelnemer

Ik zou ze niet preventief vervangen.
            Als er eentje stuk aan het gaan is, krijg je daar meteen melding van. Dan nog steeds zal hij prima starten, en is er niks aan de hand.
            Daarbij duurt het vaak nog even voor er eentje echt stuk gaat, het begint vaak met minder goed gloeien van eentje.
            Dan pas zou ik aan vervangen gaan denken.

En als het verkl00t, dan zijn er manieren om het nog proberen te redden, in het ergste geval moet je blok uit elkaar, maar dan nog ben je geen duizenden euros kwijt.

Een paas keer goed warm rijden, en zowel warm als koud goed inspuiten rondom met WD40, als je dat 3 tot 5 keer doet (dus inspuiten voor je sochtends weggaat, inspuiten als je klaar bent met rijden, dan zijn ze meestal er zo uit te halen, zonder problemen

stefanDTI

Zolang ze niet kapot zijn NIET vervangen , dat is nergens voor nodig !!
              Het is geen benzine auto :???:

Gloeibougies hoeven niet preventief vervangen te worden.

En nog iets :
              De 1,7CDTI gaat pas gloeien beneden de 5C …dus hij gebruikt ze alleen in de winter maanden ;)

sephiroth

Oke goed begrepen. Bedankt aan iedereen voor de reacties !!

Groetjes

stefanDTI

Veel plezier nog met de GTC :thumb

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.