Globale informatie inbouw motor Ascona C

Forumindex Forums Modellen Ascona Globale informatie inbouw motor Ascona C

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Jime_Jitsu

Hallo,

Inleiding; voor de vraag direct naar kopje: “Vraag”
      Ik heb een opel ascona C 1.3s. Het is een leuke auto, die nog goed in de lak staat.
      De auto rijdt ook op gas, dus heel goedkoop allemaal. Er is echter één nadeel: Hij maakt zoveel toeren op de snelweg dat bijv. rustig naar de radio luisteren lastig is.

Ik heb een paar keer in een rekord 2.0s gereden, en ondanks dat die ook 4-bak heeft, maakt die minder toeren bij 120 km/h. Alleen een mooie rekord is lastig te vinden of je betaald er een stevig bedrag voor.

Mijn oom zei dat het redelijk makkelijk is om een nieuwe motor in te bouwen, als je maar een plaats hebt waar je kunt werken. Hierdoor ben ik gaan zoeken naar informatie over de inbouw van een motor. Ik vond nergens een plek waar duidelijk de informatie opgeschreven staat. Voor een nieuweling als ik vind ik het moeilijk om de informatie te krijgen die nodig is voor de inbouw van een motor. Daarom mijn vraag:

Vraag
      Welke motoren zijn geschikt voor de inbouw in een opel ascona C.
      Wat is het verschil tussen de motoren qua inbouw? (hoeveel moet er nog aangepast worden?)
      Waar moet je aan denken bij het inbouwen?
      Welke spullen heb je nodig?
      Hoeveel tijd kost het?

Alvast bedankt,

Rick

Kadett C
      Deelnemer

Bekijk het maar zo:
        alles wat in een Opel Kadett E, Vectra A, Astra F past er in ieder geval redelijk makkelijk in. Het mooiste is als je een complete auto kunt kopen, met bijvoorbeeld een rotte kas, of achterschade, dan kun je alles zo overbouwen, je hebt namelijk ook te maken met computer en andere (motor)draadboom. Als je zwaarder gaat ook een remmenupgrade doen! Het voordeel van een complete auto is ook dat je de motor kunt horen lopen.
        Ik weet niet zeker of je ook een andere tank nodig hebt, ivm wel of niet retourleiding.
        Maar wat ook kan: ik weet niet met wat voor belading je gaat rijden, maar je kunt eventueel ook een vijfbak inbouwen, dan hoef je ook niet zoveel aan te passen. Let er wel op dat het natuurlijk niet voor overdreven prestaties zorgt als je in je vijf van 80 naar 120 wilt…

Groeten, MArk

Aapje

Wat voor’n bak zit nu op de auto? F10, F13 of F16?

Bij F10 + F13 –> F13WR bak zoeken, hangen veel in astra-f’s c14nz’s.
          Bij F16 –> F16WR zoeken, zitten achter astra-f’s 17td e.d.

WideRatio scheetl een hoop :)

Jime_Jitsu

Bedankt voor de antwoorden!

Op marktplaats vond ik 2 motoren. C20ne’s zijn het. Ik zag op wikipedia dat die die ook in Vectra a’s zaten.
            Ze zitten allebei nog in een Calibra.
            http://link.marktplaats.nl/462989117
            en
            http://link.marktplaats.nl/464277957

Is het trouwens mogelijk om een motor in 1 dag in te bouwen?
            Hebben jullie nog een topic van iemand anders die al eens zoiets gedaan heeft? Is er een guide of iets in die richting?

Rick

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.