glassplinters in hoedenplank Opel Corsa Ecoflex

Forumindex Forums Modellen Corsa glassplinters in hoedenplank Opel Corsa Ecoflex

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    nirac

In december 2010 kocht ik een 5 – deurs Opel Astra Ecoflex met een handige hoedenplank, die ik graag gebruik, maar …. ik heb steeds glassplintertjes in mijn vingers na gebruik! Pas na 2 – 5 dagen slijten die pijnlijke, irritante plekjes.
      Het heeft overigens enkele maanden geduurd voor ik begreep waar die klachten – wekelijks metaal / glassplintertjes in de vingers- vandaan kwamen.

Bij Opel Nederland adres hebben ik en mijn autodealer enkele weken geleden een productklacht neergelegd. Alle vergelijkbare Opel Corsa Ecoflex modellen in de showroom blijken namelijk hetzelfde probleem te hebben! Dit is onderzocht.

De officiële reactie van de klantenservice van Opel op onze klacht was :
      “Aangezien alle modellen dezelfde glasvezel bevatten, en dus hetzelfde probleem hebben, heeft vervanging van uw hoedenplank geen zin. Wij zijn verder niet de producent van dit artikel. En omdat U / uw dealer nu de enige zijn die klagen, hoort u er waarschijnlijk nooit meer iets van!”

Mijn doel is nu dus om anderen te bereiken! Want nu gaat ook de productie en verwerking van die hoedenplank gewoon door!
      Is er sowieso iemand, die deze handige hoedenplank gebruikt, regelmatig losmaakt en terugplaatst?! Of heeft iedereen soms dikke eelt op zijn handen?!

Wie heeft dus een 3 of 5-deurs Opel Astra Ecoflex diesel / benzinemodel van na november 2010, herkent dit probleem en is bereid (via de dealer) te klagen bij Opel Nederland!!! Mail: opel.klantenservice@gm-customercare.com
      Telefonisch : 0800-1410.

Zeg het voort!!!

crossagek

lekker duidelijk je topic gaat over de corsa en in je tekst heb je het steeds over een astra :hmmz

groeneklodder

Errrrrr, ja……….

Wat is het nou?

Is overigens ook firstpost………

nirac

glassplinters in hoedenplank Opel Corsa Ecoflex!!!

Oeps, foutje in mijn verdere tekst dus, het betreft echt de Opel Corsa Ecoflex!!!
            Tja, 12 jaar in een Opel Astra gereden en toen geen last van glassplinters. :???:

max
            Deelnemer

Hoi Nirac,

Antwoord van Opel NL is een standaard antwoord. Beetje bot antwoord maar verder niet te druk om maken.

Is dit een nieuwe of gebruikte auto?
              Kan het er niet aan liggen dat de achterruit een keer kapot is geweest en je daardoor die splinters in je vingers krijgt?
              Kijk eens na of er onder jouw koffermat ook glassplinters liggen. Kapotte ruit kan in de productie of tijdens transport gebeurt zijn voor hij aan jou geleverd is. Zelfs de dealer weet dat dan niet.

Glasvezels krijg je niet zomaar in je vingers, glassplinters wel, daarbij praat je ook van metaal splinters. Hoe weet je dat het glas en metaal splinters zijn? Heb je die uit je vingers gehaald, verzamel ze dan, daarmee heb je dan een bewijs. Neem ook foto’s van je handen.
              Glasvezels en glassplinters zijn 2 veschillende dingen.
              Misschien heb je een glasvezelallergie of is er een andere stof verwerkt waar je op reageert.
              Normaal zijn bijna alle interieurdelen op allergieen getest. Bij Ford in ieder geval zeker.

Wat je kunt doen is toch via je dealer vragen of hij jouw hoedenplank met een andere kunt wisselen om te zien of het verschil maakt.
              Heb je hierna geen problemen meer dan kan de dealer jouw originele plank claimen op glas splinters of materiaal fouten en een garantie aanvraag indienen voor een andere hoedenplank.

Productie fouten zijn zeer zeldzaam en worden normaal ruim voor het einde van de productielijn in de fabriek ontdekt.
              Kan gebeuren als een toeleverancier (opel koopt die dingen in) een fout in de productie heeft gehad.
              Hoeft namelijk niet zo te zijn dat iedere hoedenplank dan dat probleem heeft maar misschien 1 of 2 stuk en dat jij die nu net in jou auto hebt.
              Mocht het namelijk een ernstig probleem zijn waar meerdere corsa rijders last van hebben dan wordt er in zo’n geval direct een terug roep actie gestart.
              Corsa rijders in duitsland melden dit probleem ook (nog) niet (even gekeken op diverse forums).

Mocht dat alles niet baten schakel dan je rechtsbijstandsverzekering in.

Succes

nirac

Het betreft de hoedenplank van het nieuwste model, de Opel Corsa Ecoflexvan december 2010.

En vergelijkbare modellen in de showroom van mijn dealer blijken dezelfde reactie op te leveren bij gebruik.

Na gebruik van andere hoedenplanken in zijn showroom, bij vergelijkbare modellen, bevestigde hij nl. mijn klacht.
                Het is dus geen toevallig / eenmalig of persoonlijk / allergie verhaal, maar een productfout!!! :hmmz
                Helaas zijn de splintertjes niet met een pincet te verwijderen en wat een ander zíet is minimaal.
                Maar je wordt er wel een beetje dol van, bevestigt ook mijn autodealer.

De plank wordt dus óf niet gebruikt, óf men heeft dikke eelt, gebruikt handschoenen ….
                óf het verband tussen klacht en oorzaak wordt (nog) niet gezien.

egje
                Deelnemer

Misschien is een andere hoedenplank, een oplossing.

johanhummer9
                  Deelnemer

waar heb je hem gekocht misschien heb ik een idee

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.