Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › glans krijgen onder de motorkap
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 augustus 2010 om 09:25 #17225238
Zoals jullie al hebben gezien heb ik een C30NE laten inbouwen met een 265-getrag erachter.
Nu heb ik de Monza glanzend onder de motorkap teruggekregen van Bettus accu (melvin) maar nu vraag ik
me af met welk spul kan je het beste onder de motorkap die mooie glans krijgen zonder dat het schadelijk is.27 augustus 2010 om 09:52 #17719787AnoniemLid sinds:
1 January 1970heb je dat niet kunnen vragen aan erik of melvin,
je hebt hem toch glanzend terug gekregen :hmmzkheb hier een raar goedje, wat het is, vraag het me niet, ahum,
blanko spuitfles, gekregen van mn zwager, ff drop spuiten op de slangen enzo,
lekker uitwrijven klaar, glimt na twee maanden nog :thumbupvoor carosserie cq motorruimte pak ik de gewone wax ;)
27 augustus 2010 om 10:09 #17719788Die hebben hem ws schoon gemaakt toen alles eruit was. Dan is het simpel.:P
27 augustus 2010 om 10:20 #17719789AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Ruud B
Die hebben hem ws schoon gemaakt toen alles eruit was. Dan is het simpel.:Pbij bovenstaande user is ie er ook uit geweest :o :thumbup
27 augustus 2010 om 11:17 #17719790Hoewel ik het wel mooi vind bij anderen, vind ik het zelf niet zo belangrijk. Het is geen showauto.
Zo lang de motorruimte maar schoon blijft. Een smerige motorruimte vind ik echter een crime. Dus meestal bij het wassen van de auto, borstel ik (met een platte verfwast) al het zand er weer uit, en maak de grote delen schoon, maak de radiator weer insectenvrij, haal eventuele blaadjes uit de paravan, enz. Het motorblok heeft geen lekkage, dus blijft redelijkerwijs mooi droog en schoon. Het blok staat ook nog steeds helemaal in de matzwarte lak.Carterpan wel in het begin helemaal ontroest en weer in de lak gezet. Voor de rest is al het plaatwerk in de motoruimte gedinitrold, dus zwart.
Lijkt me trouwens ook een boel werk, om het plaatwerk glanzend te houden, je kunt niet overal goed bij. Dat merk ik al bi de Rekord, en die motorruimte zit echt veel minder vol dan bij de Monza.
27 augustus 2010 om 11:46 #17719791origineel gepost door MonzaRon
origineel gepost door Ruud B
Die hebben hem ws schoon gemaakt toen alles eruit was. Dan is het simpel.:Pbij bovenstaande user is ie er ook uit geweest :o :thumbup
We hebben het over hetzelfde denk ik :P
27 augustus 2010 om 11:59 #17719792origineel gepost door MonzaRon
heb je dat niet kunnen vragen aan erik of melvin,
je hebt hem toch glanzend terug gekregen :hmmzkheb hier een raar goedje, wat het is, vraag het me niet, ahum,
blanko spuitfles, gekregen van mn zwager, ff drop spuiten op de slangen enzo,
lekker uitwrijven klaar, glimt na twee maanden nog :thumbupvoor carosserie cq motorruimte pak ik de gewone wax ;)
Hoi Ron,
zou je aan je zwagertje willen vragen wat voor spul het is?
27 augustus 2010 om 12:00 #17719793origineel gepost door rinus de boer
Hoewel ik het wel mooi vind bij anderen, vind ik het zelf niet zo belangrijk. Het is geen showauto.Zo lang de motorruimte maar schoon blijft. Een smerige motorruimte vind ik echter een crime. Dus meestal bij het wassen van de auto, borstel ik (met een platte verfwast) al het zand er weer uit, en maak de grote delen schoon, maak de radiator weer insectenvrij, haal eventuele blaadjes uit de paravan, enz. Het motorblok heeft geen lekkage, dus blijft redelijkerwijs mooi droog en schoon. Het blok staat ook nog steeds helemaal in de matzwarte lak.Carterpan wel in het begin helemaal ontroest en weer in de lak gezet. Voor de rest is al het plaatwerk in de motoruimte gedinitrold, dus zwart.
Lijkt me trouwens ook een boel werk, om het plaatwerk glanzend te houden, je kunt niet overal goed bij. Dat merk ik al bi de Rekord, en die motorruimte zit echt veel minder vol dan bij de Monza.
Hoi Rinus,
Nu het lekker schoon is is het voor mij nu natuurlijk een beetje bijhouden.
Zwartglanzende slangen ed. vind ik wel erg mooi.27 augustus 2010 om 12:20 #17719794Slangen en kunststof kun je ook mooi glanzend krijgen met siliconen spray. als het na verloop van tijd weer dof wordt, even met een doekje erlangs, en het glanst weer. Die tip kreeg ik eens van een iemand, die in de autopoetsbranch zit
27 augustus 2010 om 12:25 #17719795wij hebben Bleu-star gebruikt(zonder koolwaterstof)
27 augustus 2010 om 12:53 #17719796AnoniemLid sinds:
1 January 1970beetje glim glim of cockpit-spray doet zekers wonderen
31 augustus 2010 om 12:21 #17719797origineel gepost door MonzaRon
beetje glim glim of cockpit-spray doet zekers wonderenthanks Ron, ik zat zelf eigenlijk te twijfelen of cockpitspray wel kon….maar ik had dat ook wel in gedachte.:thumbup
31 augustus 2010 om 14:09 #17719798AnoniemLid sinds:
1 January 1970Cockpitspray na het inspuiten wel uitwrijven,
onder de kap wil het bij ruim gebruik wel eens
door de warmte witjes uitslaan ;)ook handig om je bougiekabels een extra bescherming te geven,
het is puur silliconen in zo’n busje, glanzend resultaat en vochtafstotend :thumbupAlleen de spuiters zijn er niet echt blij mee :fy1 :D
31 augustus 2010 om 14:23 #17719799iedere 3 maanden, bij de ‘kleine beurt’…spuit ik de motor in met “Steam Premium” Gumout van Pennzoil…:thumbup
opspuiten bij warme motor…af laten koelen…en afspoelen met water…je ziet de olie en viezigheid eraf druppen…:thumbup
daarna inspuiten met WD40…ook de koelslangen ed….karroserie met gewone wax…:thumbup
ik ben er dik tevreden mee…eenmaal mooi schoon is het bijhouden…;)
1 september 2010 om 07:20 #17719800origineel gepost door monzaruba
iedere 3 maanden, bij de ‘kleine beurt’…spuit ik de motor in met “Steam Premium” Gumout van Pennzoil…:thumbupopspuiten bij warme motor…af laten koelen…en afspoelen met water…je ziet de olie en viezigheid eraf druppen…:thumbup
daarna inspuiten met WD40…ook de koelslangen ed….karroserie met gewone wax…:thumbup
ik ben er dik tevreden mee…eenmaal mooi schoon is het bijhouden…;)
thanks voor de 2de tip :thumbup:wors
1 september 2010 om 07:33 #17719801AnoniemLid sinds:
1 January 1970dan ist nu langzaam tiijd voor de glimmende plaatjes :D :kewlpics
1 september 2010 om 08:18 #17719802whahahaha….op dit moment glimt het al….dankzij Melvin!!!
1 september 2010 om 08:43 #17719803cockitspray is troep joh xD je kan beter andere dingen gebruiken!
Autoglym enige cleaner
en
autoglym vinyl en rubber caredat is de combo voor motoren! en tis ook nog cheap aangezien het van autoglym is..
de resultaten hiervan zijn echt “wauw”!1 september 2010 om 09:58 #17719804AnoniemLid sinds:
1 January 1970Melvin kan al aardig speuln int forum,
maar dat ie ook tijd heeft om onder de kap te speuln :D :thumbupBtw: mooie kleur, mario, komt me bekend voor, :hmmz
kheb alleen niet zo’n kleppendeksel :D :wub1 september 2010 om 11:32 #17719805Ziet er netjes uit, Mario. :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.