Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › gillend geluid uit dashboard t.h.v. tellerbak
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 januari 2014 om 15:52 #17263658
Hallo mijn vriendin heeft een corsa 1.2 1996 8 klepper zonder airco
Er komt bij koud weer een gillend geluid uit of achter de tellerbak weg, iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Het gebeurt bij snelheid boven 60km en houd niet op voordat je weer onder de 50 km komt.Verder word de kachel niet warm, koelvloeistof raakt hij wel kwijt maar vullen we steeds bij, nu borrelende geluiden uit kachelradiateur. Geen lekkage te vinden.
Is het verstandig thermostaat distributieriem waterpomp ed allemaal te vervangen? Hoe kom je erachter of de koppakking lek is?
Is het veel werk om de kachelradiateur uit te bouwen?Graag info, alvast bedankt voor jullie reacties
26 januari 2014 om 16:59 #18210879Schuifje onder je standregelaar andere kant opzetten.
Heb dit probleem ook gehad, bij de stand dat die de lucht uit de auto pakt begon die dan te fluiten.
26 januari 2014 om 23:21 #18210880Gevalletje koppakking kapot denk ik….
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
27 januari 2014 om 11:05 #18210881Je bedoelt de schuif voor buiten en binnenlucht?
Het is echt een angstaanjagengeluid
@Wesssup wrote:
Schuifje onder je standregelaar andere kant opzetten.
Heb dit probleem ook gehad, bij de stand dat die de lucht uit de auto pakt begon die dan te fluiten.
27 januari 2014 om 11:30 #18210882@audio_nl wrote:
Je bedoelt de schuif voor buiten en binnenlucht?
Het is echt een angstaanjagengeluid
@Wesssup wrote:
Schuifje onder je standregelaar andere kant opzetten.
Klopt! Dit zal voor het fluiten een oplossing kunnen zijn.
27 januari 2014 om 11:36 #18210883IK zal het doorgeven! Maar wil wel graag frisse lucht in de auto blijven hebben.
Moeten er ook nieuwe kopbouten geplaatst worden wanneer je de koppakking van de 1.2 8v vervangt?
27 januari 2014 om 11:47 #18210884Eigenlijk gelijk een pakkingset hale voor heel de moter,als je t toch uit elkaar heb liggen is het wel t verstandigste,je wil achteraf geen gezeik hebben dat iets gaat lekken,ook nieuwe kopbouten en die weer vast trekken met aantal nm (newtonmeters) en het aantal graden,hier heb je een gradenboog voor nodig eneen momentsleutel
27 januari 2014 om 12:03 #18210885Hoi ik was niet van plan heel de motor uitelkaar te gaan halen wil gewoon dit probleem z.s.m oplossen.
Nieuwe bouten + pakking en complete distributieset dus
27 januari 2014 om 14:06 #18210886Die pakkingset is ervoor juist als je de kop eraf haalt die pakkingen zitten er ook in
27 januari 2014 om 15:39 #18210887Kijk ook goed of de kop wel of niet gevlakt moet worden. Anders sta je zo weer een pakkingset te kopen en is je werk voor niets geweest. Ook de kopbouten netje in etappes van binnen naar buiten aandraaien.
27 januari 2014 om 15:47 #18210888Hoho, niet meteen roepen dat de pakking eruit ligt.
Drek maakt ie een hoop kosten voor niks.
Een fluit geluid wil zeker niet zeggen dat de koppaking eruit ligt.
Maak eens een filmpje ervan, en post het hier
Het kan ook je tellerbak zijn namelijk, de km teller kan ook gilen.
Zelf meegemaakt , was het mechanisme deels gaar.
Begon met tikken, en daarna gillen/gieren.Of het zijn je ventilatiebuizen.
27 januari 2014 om 17:36 #18210889Koelvloeistof verdwijnt in de tellerbak dus? :jerry
nee, grapje
denk idd eerst dat schuifje omdraaien.
Haal eens je teller los. Kan makkelijk iets zijn dat tegen je kabel loopt ofzo. Kijken kan altijdkijk even in je kv potje, zit daar donkere drek in?
rookt je auto overmatig?
komt er een zoete lucht uit je uitlaat?Kop aanpakken bij een 8v is vrij makkelijk hoor.
kop eraf, vlakken, nieuwe pakking met bouten.
db riem erop zetten, waterpomp en spanrollen vervangen.
En de belangrijke thermostaaten je torretje loopt weer als nieuw
Je heb een vrijloop motor, dus sterk overdreven kan er iefs fout gaan bij je db riem wissel.
bedoel, het geeft je tocheen beetje rust27 januari 2014 om 17:42 #18210890ik had het over et gillen, nieteens bij stilgestaan van het kvs gedeelte.. :angel
maar dat is idd hoogstwaarschijnlijk je koppakking.
verder als robert_corsa hierboven beschijft
27 januari 2014 om 20:26 #18210891Dank jullie voor de reacties!
Het gieren doet hij alleen bin heel koud weer!
Heg komt echt uit de tellerbak en gebeurt op hogere snelheden.
Eerdaags eens uit elkaar halen.
W.b.t. de koelvloeistof zal vast de koppakking zijn. Moeten de kleppen ook uit de kop
om te gaa vlakken?
En waar zit de kachelradiateur?
Groetjes Marcel27 januari 2014 om 20:48 #18210892@sjoerdie wrote:
ik had het over et gillen, nieteens bij stilgestaan van het kvs gedeelte.. :angel
maar dat is idd hoogstwaarschijnlijk je koppakking.
verder als robert_corsa hierboven beschijft
dat riep ik niet zomaar…topicstarter verliest veel kvs en moet vaak bijvullen (was bij mij de koppakking) maar ik zou eerst aanraden een lektest te doen,het zit zoiezo in je koelsysteem anders moet je geen kvs bijvullen,maar GROTE kans dat het je koppakking is,nou valt het bij een 8 kleppertje wel mee aangezien het niet zo vol ligt dus kost niet erg veel tijd
gr
14 april 2014 om 07:47 #18210893normaal plak je je vrouw achter het behang, en niet achter het dasboard. 8) 8) 8) 8) :lol: :mrgreen: :mrgreen: :roll: :mrgreen:
kabel vernieuwen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.