Forumindex › Forums › Modellen › Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) › gigantisch olie verbruik z1.6se
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 juni 2015 om 19:25 #17272334
een paar maanden geleden kocht ik mijn combo tour bj2002
na een maand een apk laten uitvoeren dat viel reuze mee
ze zagen dat het blok te nat was dus werd de kleppendekselpakking vervangen (want dat was de eerste en goedkoopsye optie om koppakking uit te sluiten)
samen met de dist.riem ( en waterpomp)want het was ook niet duidelijk hoelang die erop zat.
Daarna zag ik olie op mijn inrit dus was de conclussie van de (bovag) garage dat het de koppakking moest zijn pffff
nu die gedaan was bleek het olieverbruik drastisch gestegen maar dan ook echt drastisch pijlstok kurkdroog na 180 km
dus ik terug nu was de conclusie de zuigerveren zouden vast zitten dus hebben ze remolie op gedaan en een dag inlaten trekken.
ik ben er daarna een dikke 150 km mee gaan rijden ( afwissellend snelweg en 80 km wegen) en het oliepijl was normaal bovenste streepje van de pijlstok (dat was gister)
vandaag op naar ardooie zuid Belgie (een 188 km snelweg)bij vertrek olie gechecked (nog steeds netjes op afvulstand) en nu na die 188 km raakt de pijlstok nog net de olie met het tipje van de stok ….
1ltr toe gevoegd en op de terugweg (geen file) 0.5 ltr op de 188 km verbruikt
wie kan mij vertellen wat te doen, de auto heeft me nual zo’n 2000 euries extra gekost rn mijn bodem is bereiktbvd Arie
14 juni 2015 om 21:21 #18287446Lekke klepdeksel kan, waarom lekke koppakking als conclusie bij lekkage olie? Das vaak niet het geval.
Is het blok schoon en zie je nergens olie?
Wat het olieverbruik voorheen veel lager?
Dan zullen ze de kop hebben gevlakt en kleppen opnieuw hebben ingeslepen. Oude rubbers hergebruikt en dus aan vervanging toe!15 juni 2015 om 13:58 #18287447Met zoveel olieverbruik zou je zeker zwarte rook moeten hebben? Pijl je de olie wel netjes pas na minimaal 15min de auto uitgezet te hebben en niet meteen direct na uitstappen?
15 juni 2015 om 17:39 #18287448Ik zeg condens in de olie.
T ding maak waarschijnlijk alleen korte ritten.
Keertje een echte rit maken.
Geen semi korre rit.Dan zorgen dat ie op peil komt.
En daar zal die blijven.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
15 juni 2015 om 17:44 #18287449Heb dat met een zafira-A 1.6-16V ook gehad.
S’ochtens olie gecontroleerd, stond mooi op max.Was de duitse grens amper over, net lekker de gang erin (195kmu met airco aan) en hoppa oliepeil controleren op het display.
Peilen en ja op min streepje.
Hup liter erbij.
De overigen 700kilometer van deze ritis hij op max gebleven.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.